Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti nukkui - pikkupoika kiipesi

Vierailija
22.07.2010 |

Äiti nukkui - pikkupoika kiipesi kerrostalon ikkunalaudalle

Kolmevuotias poika oli torstaina vaarassa pudota kerrostalon ikkunalaudalta 12 metrin korkeudesta maahan Helsingin Kalliossa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset

/2010072212078184_uu.shtml

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se asian käsittely on samanlaista juoruilua kuin sinä teet, ihan normaaliperheen poikakin voi päätyä huostaanottoon pelkkien mustelmien takia.

Vierailija
22/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ls-ilmoituksia tehdään liian helposti ihan normi perheistä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis huolehtivainen ja rakastava äiti ja ilmoitus olisi turha, mutta pelkään, että lapseni otetaan pois, enkä saa edes niitä tavata. En siispä uskaltaisi mainita neuvolassa mistään ongelmista, en siis ainakaan synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, jos sellaista olisi. Odotan kauhulla sitä päivää, kun poikani joku päivä leikkiessään saa vaikkapa kätensä sijoiltaan, ja lääkäri siitä tietenkin tekee lastensuojeluilmoituksen.

Minut otettiin aikoinaan huostaan äitini luota ja sijaisperheessä oleminen oli yhtä helvettiä. Sosiaalityöntekijäni oli mielestäni kylmä ja ilkeä ihminen. Äitini ei saanut mitään apua, lapsi vain otettiin pois ja tapaamisia rajoitettiin. Lisäksi minun oli hyvä olla kotona, lastensuojelu puuttui asiaan koulupoissaolojen takia, joiden syy oli kiusaaminen. Eli siis edes todellisia syitä ei kukaan selvittänyt saati korjannut.

Vierailija
24/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan ok jos äiti nukkuu keskellä päivää ja lapsi häärää sillä aikaa omiaan? Varsinkin kun ottaa huomioon, että asunto ei selvästikään ole turvallinen.

Myönnän, että itsekin torkahdan joskus tv: n ääreen lasten ollessa hereillä, mutta herään kyllä pieneenkin risahdukseen. Lisäksi meillä on koti niin turvallinen kuin mahdollista; ei sellaisia ikkunoita mihin lapset pääsevät kiipeämään, parevekkeen ovi lukollinen, veitset ja pesuaineet piilossa jne.

Vierailija
25/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se asian käsittely on samanlaista juoruilua kuin sinä teet, ihan normaaliperheen poikakin voi päätyä huostaanottoon pelkkien mustelmien takia.

lasten etuahan tässä ajetaan, mä en ymmärrä miksi tämä ajatus on niin kamala. minä ainakin olen tyytyväinen että tämä ko. lapsi pääsi pois kotoaan. minusta yksikin hakattu lapsi on liikaa ja jos järjestelmä edistää näiden tapausten löytymistä niin hyvä niin.

Meille ainakin saa tulla koska vaan juttelemaan lasten mustelmista koska tiedän että mitään kamalaa ei taustalta löydy :) Ei minua pelota, ikävä jos jollain housut tutisee.

Vierailija
26/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan ok jos äiti nukkuu keskellä päivää ja lapsi häärää sillä aikaa omiaan? Varsinkin kun ottaa huomioon, että asunto ei selvästikään ole turvallinen.

mutta en ota kantaa tähän tapaukseen tietämättä siitä enempää. Jos äiti on mennyt pojan kanssa yhdessä päiväunille ja poika on sitten itse herännyt, eikä äiti ole siihen havahtunut vaikka yliväsymyksen takia, niin ei silloin ole syytä sosiaaliviranomaisten puuttua, koska poliisi jo varmasti painotti, että lapsen valvontaa on tehostettava ja asunto tehtävä turvallisemmaksi. Huolehtiva äiti tuskin enää edes uskaltaa mennä torkuille lapsen kanssa.

Vastustan turhia huostaanottona tapauksissa, joissa perheen auttaminen olisi riittävää tai kyseessä on suorastaan väärä ilmoitus. Suuri osa huostaanotoista on kuitenkin varmasti aiheellisia ja lapsen parhaaksi.

T: 23

Vierailija
27/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on turvallinen asunto?? Täällä täydelliset äidit kiljuvat, että soosoo, mikä äiti! Ei asu turvallisessa asunnossa, sattui nukahtamaan! Asunnon pitää olla vissiin ikkunaton, oveton, kalterit, pistorasiasuojat, turvaliesi, pyöristetyt kulmat, ei huonekasveja, pesuaineet kassakaapissa, sähkölaitteet turvalasin takana, pakastin lukossa jne.

Jos ihmisillä ei ole varaa hankkia "turvallista asunota" ja sitäpaitsi kukaan ei tiedä tämän tapauksen taustoja. Kuka vain voi väsyneenä, masentuneena tai muuten sairaana nukahtaa. Äitikin on ihminen, paitsi yli-ihmiset, jotka jaksavat arvostella muita.

Täydellinen äiti ei nuku koskaan, ei edes yöllä. Fiksu lapsi keksii keinot, jos haluaa tutkia maailmaa.

Vierailija
28/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että jos se käsittely on yhtä ammattitaidotonta juoruilua kuin sinulla, siinä ei toteudu lapsen etu.

Ja jos sinulle sattuu eteen epäpätevä sossu, joka ei vain pidä sinusta, sinulla voi äkkiä olla hätä puserossa. Pidä siis varasi!

Vierailija
29/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että jos se käsittely on yhtä ammattitaidotonta juoruilua kuin sinulla, siinä ei toteudu lapsen etu.

Ja jos sinulle sattuu eteen epäpätevä sossu, joka ei vain pidä sinusta, sinulla voi äkkiä olla hätä puserossa. Pidä siis varasi!

Samat terkut sulle, sossut on varmaan jo tulossa!

Vierailija
30/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikkunalaudalla, putoaa pakastimeen jne. Jos sossu ottaa lapsen huostaan ja uudessa sijaisperheessä tapahtuu samoin, se onkin sitten ok! Että sellaistahan sattuu...

Vierailija
31/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on otettu huostaan?

ikkunalaudalla, putoaa pakastimeen jne. Jos sossu ottaa lapsen huostaan ja uudessa sijaisperheessä tapahtuu samoin, se onkin sitten ok! Että sellaistahan sattuu...

Vierailija
32/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan ok jos äiti nukkuu keskellä päivää ja lapsi häärää sillä aikaa omiaan? Varsinkin kun ottaa huomioon, että asunto ei selvästikään ole turvallinen. Myönnän, että itsekin torkahdan joskus tv: n ääreen lasten ollessa hereillä, mutta herään kyllä pieneenkin risahdukseen. Lisäksi meillä on koti niin turvallinen kuin mahdollista; ei sellaisia ikkunoita mihin lapset pääsevät kiipeämään, parevekkeen ovi lukollinen, veitset ja pesuaineet piilossa jne.

onko se yhtään enempää ok, että äiti nukkuu yöllä tai aamulla ja lapsi herää yöllä tai aamulla ennen äitiä ja häärää sillä aikaa omiaan? Ihan yhtä lailla siinä voi sattua vaikka mitä. Mutta joo, en itse kyllä menisi nukkumaan jos lapsi on hereillä, mutta voihan tuollainen tilanne käydä ihan kenelle vain.

Vierailija
33/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani mies retuutti lapsensa kovakouraisesti jäähylle ja lapselta murtui jalka :( tästä tuli joku ihme ilmoitus. Huvittavaa on vain se, että isää ei ole kuultu asiasta kertaakaan. Äidiltä ollaan käyty kyselemässä pariin otteeseen ties mitä (äiti ei ollut tapahtuma aikaan edes paikalla) Nyt asia on jossain käsittelyssä ja siinä voi kuulemma mennä useita vuosia.Ja jonkun säälittävän sakon se isä varmaan saa.

Aika erikoista, että sit tämmöset puhtaat vahingot (äiti nukkuu, lapsi kiipee johonkin) menee eteenpäin vaikka ihan todelliset jutut seisoo vuosi tolkulla.

Vierailija
34/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ota kantaa tähän tapaukseen tietämättä siitä enempää. Jos äiti on mennyt pojan kanssa yhdessä päiväunille ja poika on sitten itse herännyt, eikä äiti ole siihen havahtunut vaikka yliväsymyksen takia, niin ei silloin ole syytä sosiaaliviranomaisten puuttua, koska poliisi jo varmasti painotti, että lapsen valvontaa on tehostettava ja asunto tehtävä turvallisemmaksi. Huolehtiva äiti tuskin enää edes uskaltaa mennä torkuille lapsen kanssa.

Vastustan turhia huostaanottona tapauksissa, joissa perheen auttaminen olisi riittävää tai kyseessä on suorastaan väärä ilmoitus. Suuri osa huostaanotoista on kuitenkin varmasti aiheellisia ja lapsen parhaaksi.

T: 23

TOtta kai sossun nimenomaan pitää puuttua, jos äiti nukkuu päivisin yliväsymyksen takia, ja lapsi on sen ajan heitteillä jahengenvaarassa. Mutta ei ne sossut ole ensimmäisenä sitä lasta pois viemässä, vaan äidin tilanne kartoitetaan, ja etsitään sopivinta tukimuotoa.

Mitä se poliisin puhuttelu muka konkreettisesti auttaa? Ei yhtään mitään, sossu sen sijaan voi auttaa konkreettisestikin.

Vierailija
35/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ainakin saa tulla koska vaan juttelemaan lasten mustelmista koska tiedän että mitään kamalaa ei taustalta löydy :) Ei minua pelota, ikävä jos jollain housut tutisee.

Vaikka sinä tietäisit mitä, niin jos ei virkailijaa mielytä asenteesi tai vaikka tarjoamasi kahvi. Voi hän tietää sitten enemmän ja voikin hajoittaa perheen mielivaltaisesti.

Tällaiseenhan ei usko ennenkuin sattuu omalle kohdalle mielenvikaisia virkailijoita.

Vierailija
36/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinä tietäisit mitä, niin jos ei virkailijaa mielytä asenteesi tai vaikka tarjoamasi kahvi. Voi hän tietää sitten enemmän ja voikin hajoittaa perheen mielivaltaisesti.

Tällaiseenhan ei usko ennenkuin sattuu omalle kohdalle mielenvikaisia virkailijoita.

en ole koskaan näiden viranomaisten kanssa ollut tekemisissä, eikä minulle ole kehittynyt semmoista pelkoa että kohta tulee joku ja vie lapset pois jos meillä on pahaa kahvia. Tämä ei ole mitään ylimielisyyttä vaan ihan mielestäni normaalia suhtautumista asioihin. En minä ajattele hammaslääkäristäkään että se vetää legot pois jos ne on sen mielestä ruman näköiset.

Juu, toivon todella että kukaan nyt ei tule lapsia hakemaan sillä en juo kahvia ja poikkeuksetta itse keittämäni on jonkun mielestä vääränlaista ;) Onko joltain muuten oikeasti haettu lapset pois huonon tarjoilun takia?

Vierailija
37/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan näiden viranomaisten kanssa ollut tekemisissä, eikä minulle ole kehittynyt semmoista pelkoa että kohta tulee joku ja vie lapset pois jos meillä on pahaa kahvia. Tämä ei ole mitään ylimielisyyttä vaan ihan mielestäni normaalia suhtautumista asioihin. En minä ajattele hammaslääkäristäkään että se vetää legot pois jos ne on sen mielestä ruman näköiset.

Juu, toivon todella että kukaan nyt ei tule lapsia hakemaan sillä en juo kahvia ja poikkeuksetta itse keittämäni on jonkun mielestä vääränlaista ;) Onko joltain muuten oikeasti haettu lapset pois huonon tarjoilun takia?

Katsos kun on paljon ihmisiä jotka haluavat vain osoittaa valtaansa ja tekevät niin vain siksi, että voivat. Hyvä sinulle jos et ole moiseen törmännyt. Minä ikäväkseni olen varsin usein moisiin ihmisiin törmännyt.

Mitä enemmän ulkoistetaan vastuu sitä enemmän noita tulee näkymään.

Vierailija
38/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai ne puhuttelisi tai tekis ls-ilmoitusta ellei huomattais että KOTONA ON JOKIN PAHASTI VIALLA. Äiti puhalletettu ja promilleja löytynyt, lääkkeitä tms.

Vierailija
39/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen takia ilmoitus. Mutta täytyy sanoa että on kyllä aika idiootti penskakin, kiipee nyt ikkunalaudalle!

Vierailija
40/57 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen sitten tehnyt vakavan rikkeen monta monituista kertaa. Jo silloin kun esikoinen oli vauva. Ja monta kertaa kun lapset olivat leikki-ikäisiä. Video on vahtinut lapsiani monta kertaa kun olen nukkunut ja yhäkin nukun päivisin.