Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille tulee vieraita, auttaako miehenne kahvipöydän kattamisessa tai

Vierailija
22.07.2010 |

kaataako kahvia vieraille (ekat kupit, tai santsikupit?) ja korjaako astiat ja siivoaa pöydän kahvitusten jälkeen, tai auttaako tässä?

Meillä mies ei tee noista mitään. Siitäkään huolimatta, vaikka joskus ihan suoraan pyydän apua (jos on monta vierasta ja yritän äkkiä laittaa). Sanoo vaan että "en". Enkä kehtaa siinä vieraiden aikana alkaa pakottamaankaan (eli huutamaan ja pakottamaan) mutta useasti kyllä pyydän.

Mies on juuri sellainen, että kotitöitäkään tai lastenhoitoa ei tee, ellen ole suurinpiirtein raivelissa kiinni ja huudan pää punaisena että nyt on PAKKO osallistua!

Ihmetyttää silti että miten mies VOI kuvitella, että tuollaiset hommat ei koske häntä, että ne ovat vaimon hommia itsestäänselvästi, joka kerta, oli sitten kumman vieraat kyseessä tahansa?

välillä sieppaa niin hitosti!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kahvipöytä on mun reviiriäni, miehen reviiri on sitten pihalla ja autotallissa, muissa ehkä perinteisemmin miesten töissä.

Kotitöitä joutuu jonkin verran tekemään mun vuorotyöni takia, mutta eisiitä mitään elämää isompaa ongelmaa ole tullut.

Vierailija
2/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko vasta viime aikoina alkanut sellaiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähinnä avustajan roolissa.

Vierailija
4/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattaa ja tarjoilee, keittää kahvin. Saan istua rauhassa alas. Minä olen sitä ennen siivonnut ja leiponut, valmistellut muuten. Muuten mies on tosi laiska kotihommissa, teen melkein kaiken.

Vierailija
5/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin lähes jokaisessa ystäväperheessämme.

Vierailija
6/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkoselle: meillä ei ole pihaa eikä autotalleja (miesten hommia) joten siihen ei oikein voi vedota

ja kolmonen: ei ollut mies tällainen aluksi, alun pari-kolme vuotta varsin ihanteellinen, sittemmin muuttunut koko ajan itsekkäämpään ja huonompaan suuntaan...

ap

Vierailija
7/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kavereita, en tee mitään. En kata pöytää, etsi keksejä ja pullaa, keitä kahvia tms. koska mieheni tekee kuten sinun miehesi eli "ei huomaa". Kerran miehen veli perheineen oli käymässä ja mies ihmetteli, missä kahvi viipyy. Totesin, että sisäköllä taitaa olla vapaapäivä, mutta en noussut sohvalta.

Jos minä kutsun vieraat, huolehdin itse koko tarjoilun.

Vierailija
8/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sitten raivaa.

Vierailija
9/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaitan pöydän ja koreaksi ja keitän kahvit. Yleensä meidän pienestä keittiöstä siis haetaan kahvit olkkarin puolelle. Mun valmistelujen aikana mies tietenkin seurustelee vieraiden kanssa, olisi epäkohteliasta molempien hääriä keittiössä.

Kun vieraat ovat noutaneet kahvinsa olkkariin, laitan toisen pannun kahvia tulemaan ja siirryn sitten kuppini kanssa toisten seuraan. Mies tarjoilee santsit ja minä seurustelen. Yleensä vieraat itse hoksaavat laittaa astiansa tiskipöydän kulmalle ja mies sitten vieraden lähdettyä korjaa ja siivoaa kaiken.

Vierailija
10/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silloin kun käy, mies hoitaa tarjoilun. muuten on kyllä laiska kotihommissa.

Vierailija
11/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kutsunut omia kavereitaan kylään, niin saatan sanoa vieraiden aikana, että kata sinä kahvipöytä. Muuten jäävät ilman. Toki olen aiemmin järjestänyt/leiponut syötävää, mutta kaiken kattamisen ja kahvinkeiton saatan jättää miehelle.

Vierailija
12/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan useamminkin kuin minä ja ruokahommat erityisesti, koska on kokin hommiakin tehnyt aiemmin. Luulen että usein toivoo pääsevänsä seurustelun kanssa vähemmällä kun häärii keittiössä:) Mutta muuten kotihommat on kyllä ihan mun heiniä ja kaiken pyörittäminen. Tekee kyllä joitain juttuja kun pyydän, mutta todella harvoin itse ryhtyy hommaan. Minä taas en istu useimmiten koko päivänä muuten kuin enintään lasten viereen leikkimään. Ikinä ei ole aikaa katsoa tv:tä tms. kun lapset on hereillä. Mies vain ottaa aikaa silloin kun siltä tuntuu. Hirvittää miten käy kun alan työt, varmaan näännyn. Lapsilla alkaa samaan aikaan toisella pk ja toisella ekaluokka.

Vierailija
13/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä on oletuksena, että minä teen.

Mutta osaan sanoa miehelleni, että "voisitko nostaa tuon ja sen pöäytään." Vieraat saavat itse kaataa meillä kahvinsa. Tietävät sen, paljonko haluavat ja mitä siihen haluavat laittaa. Mua ärsyttää aina kylässä, kun joku kaataa koko ajan kuppiini kahvia lisää ja yleensä liikaa. Siksi olen tullut siihen tulokseen, että meillä saa jokainen kaataa kahvinsa itse.

Vierailija
14/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä on oletuksena, että minä teen.

Mutta osaan sanoa miehelleni, että "voisitko nostaa tuon ja sen pöäytään." Vieraat saavat itse kaataa meillä kahvinsa. Tietävät sen, paljonko haluavat ja mitä siihen haluavat laittaa. Mua ärsyttää aina kylässä, kun joku kaataa koko ajan kuppiini kahvia lisää ja yleensä liikaa. Siksi olen tullut siihen tulokseen, että meillä saa jokainen kaataa kahvinsa itse.

Vierailija
15/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee niin, että jos vieraat ovat minun tuttujani niin yleinsä minä pistän tavarat esille ja katan pöydät ym. Mies silti yleinsä keittää kahvit ja kaataa.

Jos vieraat ovat miehen tuttuja, niin hän myöz kattaa pöydän, hankkii tarjoilut ym. Mutta kahvin keittää siltikin.

Minä en juo kahvia, en viitsi keittääkään kun tulee aina niin pahaa :)

Vierailija
16/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies saattaa kaataa lisää kahvia ja korjaa usein asioitakin pois. Ei tee meilläkään sitten juuri muita kotihommia, vain ulkotöitä ja pihahommia.

Vierailija
17/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä kahvihommat. Eihän ne miehet nyt semmosia joutavia. Joutaa ne akat hommiin, jotka niille kuuluu. Harmi, kun sinulle ei kukaan polttareissasi opettanut Hyvän Waimon Taitoja.

Vierailija
18/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä autan. Mies se häärää keittiössä. Näin meillä.

Vierailija
19/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies kattaa sen poydan, laittaa ne kahvit, ja kay viela leipomosta hakemasta leivokset vieraille... en todellakaan katselisi tyyppia joka ei edes "auta"...

Vierailija
20/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se homma kuuluu naisille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä