Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille tulee vieraita, auttaako miehenne kahvipöydän kattamisessa tai

Vierailija
22.07.2010 |

kaataako kahvia vieraille (ekat kupit, tai santsikupit?) ja korjaako astiat ja siivoaa pöydän kahvitusten jälkeen, tai auttaako tässä?

Meillä mies ei tee noista mitään. Siitäkään huolimatta, vaikka joskus ihan suoraan pyydän apua (jos on monta vierasta ja yritän äkkiä laittaa). Sanoo vaan että "en". Enkä kehtaa siinä vieraiden aikana alkaa pakottamaankaan (eli huutamaan ja pakottamaan) mutta useasti kyllä pyydän.

Mies on juuri sellainen, että kotitöitäkään tai lastenhoitoa ei tee, ellen ole suurinpiirtein raivelissa kiinni ja huudan pää punaisena että nyt on PAKKO osallistua!

Ihmetyttää silti että miten mies VOI kuvitella, että tuollaiset hommat ei koske häntä, että ne ovat vaimon hommia itsestäänselvästi, joka kerta, oli sitten kumman vieraat kyseessä tahansa?

välillä sieppaa niin hitosti!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ymmärrä kupin korvan asennosta mitään vaan laittaa kupit sojottamaan miten sattuu :D

Vierailija
22/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tee mitään kahvipöytäjuttuja, mutta eipä ole koskaan tarvinnutkaan. Varmaan auttaisi jos pyytäisin mutta ei siis vielä ole ollut tarvetta.

Enpä tee minäkään mitään jos vaikka polkupyörä hajoaa tai kumi puhkeaa, vaan mies hoitaa kaikki ne hommat. Ja voin sanoa että meillä hajoilee pyörät useammin kuin mitä käy vieraita joten minä en tällä systeemillä ainakaan liikaa rasitu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, joskus mies. Kahvinkeiton hoitaa yleensä mies koska minä en juo kahvia enkä oikein hallitse sen keittoakaan.

En ymmärrä miten jotkut on parisuhteessa jossa nainen tekee kaiken. Mä en siihen taipuisi.

Vierailija
24/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti menee niin että mies on jo ehtiny kattaa koko pöydän ennen ku minä ees hoksaan että pitäis alkaa tarjoileen... Ja kahvit keittää ja tarjoilee. Nykyään yritän olla skarpimpi ja alkaa laittaan tarjoamisia esille itekki ennen tai samaan aikaan ku mies ku sit se saattaa jälkikäteen tuhahtaa että miksi sen pitää aina laittaa tarjoamiset...

Meillä kotityöt menee silleen, et se joka on kotona lasten kans päivät niin hoitaa pyykit, tiskaamisen/astiankonepesun ja päiväruoan tekemisen mut muuten kaikki kotityöt yhteisiä: siivoaminen, roskien vieminen (lähes aina kuitenki mies), kaikki lastenhoidossa... Mies kuitenki sit vielä lisäks tekee kaikki "miesten hommat" ja tuntuuki että sillä on aina jotain hommaaa...

Vierailija
25/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaataako kahvia vieraille (ekat kupit, tai santsikupit?) ja korjaako astiat ja siivoaa pöydän kahvitusten jälkeen, tai auttaako tässä?

Meillä mies ei tee noista mitään. Siitäkään huolimatta, vaikka joskus ihan suoraan pyydän apua (jos on monta vierasta ja yritän äkkiä laittaa). Sanoo vaan että "en". Enkä kehtaa siinä vieraiden aikana alkaa pakottamaankaan (eli huutamaan ja pakottamaan) mutta useasti kyllä pyydän.

Mies on juuri sellainen, että kotitöitäkään tai lastenhoitoa ei tee, ellen ole suurinpiirtein raivelissa kiinni ja huudan pää punaisena että nyt on PAKKO osallistua!

Ihmetyttää silti että miten mies VOI kuvitella, että tuollaiset hommat ei koske häntä, että ne ovat vaimon hommia itsestäänselvästi, joka kerta, oli sitten kumman vieraat kyseessä tahansa?

välillä sieppaa niin hitosti!

että aina tarjotaan ruuat. Mies ne tekee ja tarjoilee. Minä teen sitten sen makean ja keitän kahvit. Sanohan miehellesi että jo ei tule apua, ei tule vieraitakaan. Tms. Unohda tässä asiassa vierakoreus ja laita kova kovaa vastaan. TAi tarjoat kahvit omille vieraillesi mutta et miehen.

Vierailija
26/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies yleensä hoitaa tuon, minä seurustelen vieraiden kanssa (mies ei ole mitään puheliainta tyyppiä, joten mielellään suuntaa sivummalle).

Vieläkin muistan elävästi kun siskoni ja äitini tulivat ensimmäistä kertaa vierailulle ekaan yhteiseen kotiimme ja olin ilmeisesti pelotellut miehen hyvin (siis kertomalla kuinka tarkka ja nipo äitini on esim. kattauksen suhteen). Mies kaivoi parhaat kahvikupit esille ja lähti vielä kaupasta hakemaan servettejä vaikka oli aikaisemmin samana päivänä tarjoillut omalle siskolleen kahvit ihan "tavallisista" kupeista =D

Vierailija
27/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin todella kummana näitä pariskuntia joissa nainen ei auta jos olen ns. ukon puolen tuttava .. kun jotkut sanoi ettei osta mitään eikä keitä kahvia jos ukon tuttavia käy.

Huh huh..

Meillä perhe on perhe ja tuttavatkin yhteisiä. Ei vain toisen.

Vierailija
28/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oletus että mies on apulainen ja sinä täysivaltainen henkilö.

Jos suhde on tasa-arvoinen muutoinkin niin hommia hoidetaan yhdessä.

Minun mies osaa kokkailla ja leipoakin, kattamisetkin sujuu ilman kerjäämistä. Molemmat tehdään noita hommia.

Vierailija
29/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin todella kummana näitä pariskuntia joissa nainen ei auta jos olen ns. ukon puolen tuttava .. kun jotkut sanoi ettei osta mitään eikä keitä kahvia jos ukon tuttavia käy. Huh huh.. Meillä perhe on perhe ja tuttavatkin yhteisiä. Ei vain toisen.

että mies ei tee mitään? Odottaa vain, että nainen huolehtii kaiken?

Vierailija
30/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis normaali mies.

Vierailija
31/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on muutenkin meillä se joka kokkaa useinmiten. Minulla on sitten omat hommat, kuten esim. pyykin pesu ja vaatteiden viikkaus. Siivoamme myös molemmat.

Ex ei tehnyt mitään ja siksi myös onkin ex :) ei kannata tyytyä vähään kun voi saada enemmän ;)

Vierailija
32/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Minä laitan kaiken

B) Ukko laittaa kaiken

C) Yhdessä

D) Toinen laittaa mutta lähempänä keitintä istuva kaataa välillä kahvia

Meillä riippuu lähinnä siitä kuka on vieraana, jos miehen sukua kahvilla, minä laitan suffet tai toisinpäin tai jos toinen on kovin väsynyt tai ei huvita nostaa peppua tuolilta niin saa istua.

Me saatetaan siinä vieraitten aikana arpoa kumpi hoitaa tarjottavat pöytään, joskus on semmosiakin vieraita jotka taas tykkää istua keittiössä ja rupatella kanssani siinä kun kahvi tippuu ja miehet puhuu omiaan olkkarissa.

Usein koitetaan olla valmiina: pöytä tyhjä pyyhitty, siihen voi siirtää vaan tarjottavat jotka odottaa kaapissa ja kahvinkeitin ladattu.

Kannattaa testata. Nää asiat voi sitten yhdessä hoitaa tai nakittaa miehelle kun käy ostaan maitoa, laittaa kukkia pootarhasta tai mitä nyt keksiikään. Kulta, lataatko keittimen kun haen kukkia maljakkoon, Mortti ja Vertti tulee kohta. KIITOOOS! ;)

Vierailija
33/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pootarhalla tarkotin tietenkin puutarhaa!

Lähden nukkumaan!

Kauniita unia!

34

Vierailija
34/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vieraat ovat "minun", eli sukulaisia tai kavereita, joihin mies on tutustunut minun kauttani, mies hoitaa kahvitukset, kattamiset, siivoamiset jne. Jos vieraat taas ovat "miehen", minä hoidan hommat. Taustalla on se ajatus, että minä saan rauhassa jutella ystävieni ja sukulaisteni kanssa, ja mies taas omiensa kanssa, eikä tarvitse hääsätä pöytää laittamassa ja huudella kommentteja jostain tiskialtaan ja kahvinkeittimen väliltä. Käytäntö on muodostunut meille ihan luonnostaan, ilman erillisiä sopimuksia, sen verran kaiketi vaikutusta on ollut, että molemmat ollaan toisiamme kiitelty siitä, että "olipa kiva, kun sä hoidit sen kahvituksen, ja mä sain jutella vaan".

Vierailija
35/45 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutellaan kuka tekee mitäkin. Mies ei "auta" minua, koska ei ole minun työ pelkästään. Mies saattaa tehdä ruuan, kattaa ja korjata jäljet jos minulla vieras, jotta saan olla vieraani kanssa.

Vierailija
36/45 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esteettisesti tarkempi kuin mieheni ja mietin tarkkaan mitkä lautaset laitetaan jne.

Ruokaa ja juomaa kyllä tarjoilee omatoimisesti, ja auttaa pöydän korjaamisessa sanomattakin.

Mutta tosiaan, itse olen ihan omasta halustani aina ns. pääorganisaattori tarjoilujen ja kattausten suhteen kun tulee vieraita. Mies hoitaa kyllä oman osuutensa kotihommista: nyt hän on lomalla ja minä en, joten mies on tehnyt joka päivä ruuat ja hoitanut varmaan 80 % siivouksesta yms.

Vierailija
37/45 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sen tarjoilut on kahvia mukista ja sokeripussi pöytään ja toisekseen keittiömme on niin pieni ettei sinne mahdu kahta heilumaan yhtä aikaa.

Vierailija
38/45 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vihjailen tai suoraan pyydän niin laittaa ja auttaa. Kahvin kaataminen on oikeestaan ainoo mikä onnistuu sujuvasti. Muuten tekee (tahallaan?) kaikkea hassua, kuten kattaa ruokalautasia pullalautasiks tms. Et mun on joko laitettava itse tai annettava kokoajan pilkuntarkat ohjeet.

Jostain syystä ruokapöydän kattaminen sujuu hyvin mieheltäkin, et se on vaan kahvipöytä kun on ongelma...

Vierailija
39/45 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo kahvia, joten se on siksikin hänen tehtävänsä.

Auttaa pyydettäessä kahvipöydän kattamisessa, mutta ei oikein osaa nähdä aina mitä kaikkea siihen pitää laittaa vaan koittaa ns päästä vähällä. Laittaa vaan tarpeellisimmat pöytään.

Muista kotitöistä miehen vastuulla on pääasiassa tiskit+pyykit+ruoanlaitto+roskien vienti+lastenhoito. Ei tietty kokonaan, mutta näissä osallistuu vähintään 50%sti. Imurointi, lattioiden pesu ym on pääasiassa minun harteilla. Joskus pyytäessäni saattaa jotain muuta tehdä.

Sulla on kyllä samankaltainen mies kun mun ex. Yksi syy siihen miksi on ex.

Vierailija
40/45 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjottavat pöytään ja siivoaa jäljet. Hoitaa siis kaiken. Minä seurustelen vieraiden kanssa. Mä olen meidän perheessä ehkä vähän liikaa perinteisessä miehen roolissa (vaikka siis olen nainen)... Meillä mies myös tekee ruuan ja leipoo. Minä en tee keittiöhommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi