Jos teille tulee vieraita, auttaako miehenne kahvipöydän kattamisessa tai
kaataako kahvia vieraille (ekat kupit, tai santsikupit?) ja korjaako astiat ja siivoaa pöydän kahvitusten jälkeen, tai auttaako tässä?
Meillä mies ei tee noista mitään. Siitäkään huolimatta, vaikka joskus ihan suoraan pyydän apua (jos on monta vierasta ja yritän äkkiä laittaa). Sanoo vaan että "en". Enkä kehtaa siinä vieraiden aikana alkaa pakottamaankaan (eli huutamaan ja pakottamaan) mutta useasti kyllä pyydän.
Mies on juuri sellainen, että kotitöitäkään tai lastenhoitoa ei tee, ellen ole suurinpiirtein raivelissa kiinni ja huudan pää punaisena että nyt on PAKKO osallistua!
Ihmetyttää silti että miten mies VOI kuvitella, että tuollaiset hommat ei koske häntä, että ne ovat vaimon hommia itsestäänselvästi, joka kerta, oli sitten kumman vieraat kyseessä tahansa?
välillä sieppaa niin hitosti!
Kommentit (45)
jos minä olen hommaa hoitamassa. Jos minulla esim. vauva imetettävänä just kahviaikaan niin sanon miehelle että voiko hoitaa kahvit kun minä imetän. Sitten kyllä tekee sen. Mutta ei minusta molempien pidä siinä kattamassa olla. Se on sanaton pelijako että mies seurustelee ja viihdyttää porukkaa sillä aikaa kun minä keitten kahvit. Niin joo muuten! Silloin kun minun kaverit tulee kylään niin minä seurustelen ja juttelen ja käsken miehen silloin tarjoilla kahvit. Ja se tekee sen :) Eli miesten tehtävä on minun mielestäni tehdä se mitä käsketään. Ei ne oma aloitteisesti mitään osaa.
Tykkään kattaa nätisti ja miestä evvk mitkä kupit on esillä. Mies taas tekee parempaa kahvia, joten keittää meillä aina kahvin.
Eipä oo tullut mieleen et olis jotain ongelmaa tässä.
Auttaa aina kun on vieraista ja muusta kyse.
Minä huolehdin että löytyy tarjottavia siis keksejä, pullaa, jätskiä jne. Mies keittää useammin kahvin ja kattaa pöydän kuin minä mutta ihan tilanteen mukaan mennään niin että se laittaa joka kerkeää/jaksaa jne. Jos mies kattaa niin miesvieraat menevät monesti heti pöydän ääreen istumaan ja voivat samalla jutella siellä ja naiset juttelevat toisaalla samalla lapsia vahtien.
Mies laittaa yleensä eriparin kahvimukit pöytään. Jos ei löydä puhtaita pikkulusikoita jätskin syöntiin niin laitaa ruokalusikoita tai haarukoita. En tapaa moittia kattausta mutta saatan lisätä sokerin/maidon jne tarjolle jos mieheltä on unohtunut mutta samoin mies korjailee jos minä hoidan kattauksen ja unohdan jotain.
Jos moittisin miehen kattauksia niin saisin varmaankin jatkossa hoitaa homman yksin. Eikä minua kyllä ole haitannut haarukat jäätelön syönnissä...
kahvitukset, mies ei juo kahvia.
Ruokia taas laitetaan vieraille (ja perheelle) yhdessä.