Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä näitä Visa Electron matkustajia oikein tulee

Vierailija
22.07.2010 |

Kuinka on mahdollista laittaa alaikäinen ilman asianmukaista lippua matkaan???????? Pitäisi vanhempien tajuta vastuunsa. Turha syytellä Veeärrää.

Toki tuo keskelle korpea heittäminen oli törkeää ja sitä en hyväksy.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010072212073469_uu.shtml

Antti heitettiin junasta keskelle korpea

Torstai 22.7.2010 klo 03.39

Konduktööri ei suostunut joustamaan lipun maksamisessa.

Antti Laukkanen ei tiennyt, että junassa ei voi maksaa Visa Electronilla.

Kello on vasta seitsemän aamulla, mutta kontiolahtelainen 16-vuotias Antti Laukkanen puhkuu intoa. Hän on matkalla painileirille Kuortaneelle antamaan harjoitusvastusta nuorten EM-kilpailuihin lähteville painijoille. Aikaisesta aamusta johtuen Joensuun asemalla ei kuitenkaan vielä myydä lippuja, joten Laukkanen päättää ostaa lipun junasta.

Kun matkaa on tehty noin tunti, tulee paikalle konduktööri. Laukkanen ilmoittaa ostavansa lipun ja tarjoaa maksuvälineeksi Visa Electronia. Konduktööri toteaa, että kortti ei käy.

- Minä ajattelin, että ei voi olla totta. Miten niin ei käy, Laukkanen muistelee ensi reaktiotaan.

Yksin korvessa

Konduktööri neuvoi nuorukaisen toisen konduktöörin juttusille. Tämä ilmoitti, että laskua ei voi kirjoittaa, sillä kortin numerot ovat haalistuneet, ja ainoa vaihtoehto on poistua junasta. Heti seuraavalla asemalla Laukkanen poistettiin junasta. Poika huomasi joutuneensa keskelle korpea. Vihtarin asemalla ei ollut mahdollisuutta ostaa lippua, saati mitään muutakaan, sillä asemalla ei ole palveluja.

- Näin konduktöörin vielä junan ovella ja kysyin häneltä, mistä saan lipun. Tämä vastasi että Varkaudesta ja veti oven kiinni.

Varkauteen on matkaa Vihtarin asemalta noin 70 kilometriä.

Juna lähti matkaan, ja poika jäi yksin tyhjälle asemalle. Hän soitti vanhemmilleen, jotka järkyttyneinä tilasivat pojalle taksin takaisin kotiin. Matkaa taksilla kertyi 53 kilometriä ja hintaa 94 euroa.

12 tunnin matka

Kello kaksitoista lähti Joensuusta seuraava juna, jonka kyytiin Laukkanen nousi. Kuortaneelle hän saapui iltakahdeksalta, yli 12 tunnin kuluttua siitä, kun astui junaan ensi kerran. Ensimmäinen leiripäivä meni siis pojalta täysin ohi.

Laukkanen on itse yhä ihmeissään konduktöörin toiminnasta.

- Kyllä siellä asemalla otti ihan hirveästi päähän. Ajattelin vain, että miten tämä voi olla mahdollista, että alaikäinen jätetään keskelle korpea aivan yksin. Mitä ihmettä sen konduktöörin päässä liikkui.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lipunmyynti ei ollut auki. Jos lipunmyynti ei ole auki, pitää lippu voida ostaa junasta. Joensuun rautatieasemalla ei edes ole pankkiautomaattia, lähin on joen toisella puolella. Kyllä mun mielestä vr vois päivittyä tähän nykyaikaan ja hommata maksupäätteen johon visa electronitkin käy. Sellasia löytyy kyllä kannettavanakin.

siihen voi maksaa visa electronilla

Vierailija
22/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka numerot olisi näkyvissäkin. Electron on kortti joka on aina höylättävä, jos se ei onnistu, ei korttia voi käyttää. Sinä asiakaspalvelija joka kääntelet kulunutta korttia ja näpyttelet sen kassajärjestelmään, teet väärin! Eikö teillä töissä ole asiaa tarpeeksi selkeästi työntekijöille perehdytetty vai missä vika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ei ole tänä vuonna kertaakaan lukenut lehtiä, voi mennä b-kortin kanssa junaan.

Junalipun voi tilata ja lunastaa ärrältä ja tuhat miljoonaa muuta vaihtoehtoa.

Lipun olisi voinut hankkia etukäteen TAI sitten varata käteistä mukaan. Miten hän oli sinne asemalle päässyt ? Vanhemmat eivät tarkastaneet että pojalla on rahaa.

Oikeesti !!! kaikilla korteilla voi olla häikkiä, mutta tällä b-kortilla kaikkein eniten, sen jokainen kortinhaltija tietää.

Ja myös sellainen pieni juttu, kesä on yks VR.n ykkössesonkiaikaa. Miten joku laittaa lapsensa matkaan ilman että hänellä on lippu. Junahan on voinut olla täynnä. Ehkä VR ottaa kyytiin, mutta on sitten kiva seistä koko matka.

Joo, jos mä olisin tehnyt jotain noin typerää, en kyllä naamaani lehtiin haluais. Vanhemmillekin joku vastuu tähän.

Vierailija
24/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä Visa Electronin toimiminen laivoilla. Esim. jos menet Tallinkilla Tallinnaan et voi maksaa electronilla, mutta jos menetkin sinne Viikkarilla ei ole mitään ongelmaa maksaa elctronilla.

Eli miten toinen laivayhtiö saa sen kortin toimimaan merellä samalla reitillä kun toinen ei saa?

Vierailija
25/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ollut junissa ja tulee aina olemaan. Jos osaa netistä kattoo aikataulun niin varmaan osaa myös kattoo maksuvälineet.

Nää on niin nähty nää en mä tiennyt ku missään ei lukenut... pitäskö joka ikinen seliseli kuljettaa ilmatteeks??

Just näin ne lippujen hinnat nousee ja kuka valittaa sitten??

Olis ostanut lipun, sitä paitsi junissa kuulutetaan että visa electron ei kelpaa maksuvälineenä... ihan turha sössöttää ja itkee lehtien kansissa et heitettiin pihalle.

Vierailija
26/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kyse tällaisesta pidemmästä matkasta, jota tee joka päivä tai viikko.

16 vuotiaalle valmiiksi, pakkaa tupperikippoihin, ostaa lipun ja vielä varalipunkin valmiiksi jos sattuu kullannuppu vaikka hukkaamaan ensimmäisen.

Paha siinä olis ollut vanhempien huolehtia kaikista matkoistani. Sain postipankin pankkikirjan matkaani ja hoisin itse asiani ja matkalippuni.

Minä olen 45 ja en tiennyt ennen tätä ketjua, että visa eletcron ei käy juniin. Pojallani on sellainen kortti. Ei taida hänkään tietää.

Vierailija
27/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on törkeetä, että alaikäinen paiskataan keskelle metsää!

Vierailija
28/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun ainoa kortti on Visa Electron. Tarkistan AINA etukäteen voiko sillä maksaa siellä minne olen menossa, oli kyse sitten junasta, laivasta, hotellista tai jostain muusta. Ja reissatessa on hätävarana aina lipun hinta, varan vuoksi.

Minä olen 45 ja en tiennyt ennen tätä ketjua, että visa eletcron ei käy juniin. Pojallani on sellainen kortti. Ei taida hänkään tietää.

Vierailija
29/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alaikäisen laittaa matkaan ja on suunnteltu lähtö, niin eiköhän sen lipunkin voisi ostaa ennakkoon.. :/ Ei tarttis järkyttyä tilanteesta.

Kummaa touhua.

Toisaalta, saipahan poika kuvansa nettiin (ja lehteen?). :D

Vierailija
30/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se nyt pitänyt arvata, vanhempien syytä tämäkin : D

Vierailija
31/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se nyt pitänyt arvata, vanhempien syytä tämäkin : D

alaikäinen laitetaan aamulla matkaan ilman lippua? Ei ainakaan VR:n tai konkan!

Vierailija
32/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin: kyllä 16vuotias osaa jo lipun itsekin ostaa ja käyttää korttia, ei sen ikäinen enää mikä pikkuipana ole. Toisaalta itse vanhempana olisin varmistanut että junaan käy Visa Electron.

Vierailija
33/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te tietty olisitte saattaneet tämän kultamussukkanne junalla perille, 16-vuotiaan.

Oikeesti 16-vuotiaalle pitää antaa se vastuu omista tekemisistään, muutaman vuoden vaille täysikäisen, anna mun kaikki kestää, ootte te hauskoja : D

Vierailija
34/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on törkeetä, että alaikäinen paiskataan keskelle metsää!

Vierailija
35/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä! Ei tasan ole Vr:n vika ettei ole olemassa sellaista online-yhteyttä joka toimisi junassa silloin kun se on liikkeellä. Ennemmin tästä pitää syyttää Luottokuntaa joka ei vaadi online-yhteyksien tarjoajilta toimivia yhteyksiä! Eihän siellä toimi edes kännykät sataprosenttisesti. Pendolinossa joo, mutta muissa junissa ei kun juna on metsätaipaleella.

Minusta on jotenkin kummallista etteivät ihmiset seuraa uutisia. Näitä samanlaisia juttuja on netissä ja lööpeissä vähintään kerran kuussa ja on se kumma jos ei ihmisten mieliin tartu, että electron ei vaan käy.

Vierailija
36/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Joensuun asemalla on lippuautomaatti josta voi ostaa matkalipun yötäpäivää ja maksaa myös sillä Visä Electronilla...

t:joensuulainen

Vierailija
37/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä! Ei tasan ole Vr:n vika ettei ole olemassa sellaista online-yhteyttä joka toimisi junassa silloin kun se on liikkeellä.

Toimiihan ne elektroonit takseissakin...

Vierailija
38/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Joensuun asemalla on lippuautomaatti josta voi ostaa matkalipun yötäpäivää ja maksaa myös sillä Visä Electronilla...

t:joensuulainen

hyvähän se on sitten selitellä jälkeenpäin.

Vierailija
39/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä! Ei tasan ole Vr:n vika ettei ole olemassa sellaista online-yhteyttä joka toimisi junassa silloin kun se on liikkeellä.

Toimiihan ne elektroonit takseissakin...

Vierailija
40/60 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun juuri viime viikolla oli se teiniäiti itkemässä lehden kannessa, ettei se kortti kelvannut.

Jos kyseessä oli tuollainen etukäteen tiedossa oleva meno ja lähtöajankohta niin minkä takia tuokaan teini (tai sen vanhemmat) ei ostanut lippua etukäteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan