Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen aksetti on nolo, muut hienoja?

Vierailija
21.07.2010 |

Suomalaisten mielestä näin ainakin on, miksi?

mun monet ruotsalaiset kaverit puhuu englantia ihan tahallaan korostamalla ruotsiaksenttiaan; venäläiset ja raskalaiset eivät taas voi - eivätkä edes yritä voida -aksentilleen mitään, mutta kaikkien mielstä se onkin vaan "seksikästä" tai muuten vaan coolia.

Vain suomalainen aksentti on siis kamala ja nolo, miksi???

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulostaa korvaan liian tutulta. Ihmettelen vähän tuota edellistä kommenttia, erinomaista englantia voi puhua aksentillakin ja ihmettelen jos joku pitää "kehumisena" sitä että puheessa ei ole aksenttia. Onko se sitten sun mielestä haukkumista jos joku sanoo että onpa sun puheessa x-maalainen aksentti?

Vierailija
22/29 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en ole huomannut hyvin esim. englantia puhuvien suomalaisten kohdalla että heillä olisi mitään aksenttia.

Siis se tankero ei ole omasta mielestäni mikään aksentti, vaan johtuu siitä että ei lausu niitä sanoja oikein..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialaisten aksentti on mielestäni kamala, d-kirjainta vilisee jne. mutta sitä pidetään "virallisena" aksenttina jossain päin maailmaa :D.

Vierailija
24/29 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en ole huomannut hyvin esim. englantia puhuvien suomalaisten kohdalla että heillä olisi mitään aksenttia. Siis se tankero ei ole omasta mielestäni mikään aksentti, vaan johtuu siitä että ei lausu niitä sanoja oikein..

"aksentti" kylla jaa ellei ole joku erikoisnero. Huonommin kielta puhuva ei sita kuule, natiivi kuulee. En tarkoita aksentilla tankeroa vaan sellaista nuottia puheessa joka on kuin vieno tuoksu, se on se oman kielen nuotti joka tulee selkarangasta. Ei siina mitaan pahaa ole, painvastoin sita pidetaan viehattavana.

Vierailija
25/29 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä saa mitään selvää. Useimmat muutkin aksentit tekevät kielestä vaikeasti tajuttavan. Mielestäni on laiskuutta puhua oman kielen aksentilla, ei viitsitä opetella edes painottamaan sanoja oikein.

Vierailija
26/29 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulostaa epäystävälliseltä esim. englantilaisen korvaan. Sekään ei auta asiaa, että suomalaiset ovat yleensä aika huonoja viemään keskustelua eteenpäin ja keskeyttämään niin kuin englanninkielisissä kulttuureissa on tapana, eli vaikuttavat myös epäkohteliailta tolvanoilta. Muutenhan suomalainen aksentti on varmaan oikein hieno juttu.

Vierailija
27/29 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

englantia. Aksentti ei ole niin näkyvä, kuin latinoilla, afrikkalaisilla tai intialaisilla.

Vierailija
28/29 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain on edelleen luvattoman huono itsetunto

Vierailija
29/29 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialaisten aksentti on mielestäni kamala, d-kirjainta vilisee jne. mutta sitä pidetään "virallisena" aksenttina jossain päin maailmaa :D.

Indian English on se heidän kieli

ja minä opin enkun ennen murrosikää joten puhun sitä ilman aksenttia, joka joskus hämää joitakin kun kerron että olen suomalainen

ja hiukan osaan tuota intialaisten enkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi