Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nautin joutilaista kesäpäivistä kouluikäisten lasten kanssa kotona.

Vierailija
21.07.2010 |

Jos olemme kotona, päivämme kuluvat näin:

Heräämme 9.30-11. Syömme rauhassa aamupalan samalla lukien päivän lehdet, lapset sarjiksia tms. Sitten lapset menevät uimaan, minä vahdin heitä kahvikuppi kädessä. He uivat hellepäivinä vähän väliä kavereidensa kanssa rannassamme. Päivän mittaan kastelen kukkia, syön mansikoita mansikkamaalta ja jätskiä pakkastesta, piipahdan naapurissa tai naapuri meillä, käyn lenkillä ja mahdollisesti kaupassa. Kun mies tulee kotiin, juomme terassilla iltapäiväkahvit. Jutellaan päivän kuulumisia, käydään jätskiajelulla, yleisellä uimarannalla, nautitaan toisitamme, valvotaan melko myöhäiseen.

Tällaista lokoisaa ja laiskaa elämää olen viettänyt koko kesän ja yhtään ei kyllästytä tai tunnu, että alkaisipa lapsilla jo koulut ja itselläni työt. Ja lapsetkin nauttivat. Välillä olemme toki tehneet lomareissuja.

Meillä lomasta tekee loman se, että rytmimme muuttuu vapaaksi ja olemme myös rennompia lasten kanssa. Ei meillä lomia lukuun ottamatta lueta ruokapöydässä tms.

Onko muita samanlaisia vähästä nautiskelijoita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin ihan samanlaisista asioista kun sinä. Parasta on aikatauluttomuus!

Viikon lomamatka oli ihan ok. Parasta oli kai se, että lapset näkivät ja kokivat uutta. Mutta kaikista rentouttavinta ja ihaninta on joutilaisuus ja arkisten asioiden tekeminen kotosalla. En varmaan koskaan kyllästyisi tähän!

Vierailija
2/5 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eikä kyllästytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihatyöt? Eikös niitä mansikoitakin pidä kastella ja poimia?

Itse nautiskelen lomasta kuumassa kerrostalo asunnossa, joka on remontin alla. Jatkuvaa meteliä ja ilma ei vaihdu. Koluikäiset lapset tappelee turhautuneina ja kuumissaan.

Ei autoa millä pääsisi rannalle tai edes uimalaan.

Valvotaan myöhään, kun ei täällä pätsissä unta saa ja nukutaan puolille päivin.

Ehkä olen hieman katkera.

Vierailija
4/5 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se leikkaa nurmen, jolle se tulee ekana mieleen.Mansikoita ei ole tarvinnut tänä kesänä kastella. Sen verran sopivasti on meillä päin aina välillä sadetta tullut. Meillä on oma ranta, joten uiminen helppoa, samoin saan kukkien kasteluveden.

Pyykit laitan pyörimään, kun kuljen tyhjän koneen ohi. Eipä paljon tule kotitöitä. Ruuiksi teen helppoja wokkeja tms. Lapset siivoavat keittiön ruuan jälkeen.

ap

Vierailija
5/5 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä taapero eikä omaa rantaa.

Rytmi on hieman kääntynyt myöhemmäksi, viime kesänä ei vielä onnistunut, mutta nyt 2,5 v. kanssa mukavasti kääntynyt, että herätään n. klo 9. Juodaan aamukahvit rauhassa, lapsi voi myös leikkiä olohuoneen puolella (avoin keittiö-olohuoneyhteys). Pihalla hypitään yhdessä tramboliinilla, kastellaan kukkia yms. hetken lapsi jaksaa leikkiä itse esim. autoilla terassilla, että minä ehdin selailla lehtiä aurinkotuolissa. Pulikoi myös pikku ammeessa, jolloin voi itse istuskella. Käydään rannalla, jossa taaperoa on tietysti pakko vahtia koko ajan, mukavaa silti. Vahtimiseksi riittää, kun istuu hiekalla hänen hiekkahommiensa vieressä. Käydään pöyrälenkeillä, pysähdytään jäätelölle. Kohta lähdetään autolla vähän kiertelemään Suomea.

Ihanaa!!

Teen mielenkiintoista työtä, mutta kyllä loma on aina loma ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan