Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuuko ultra rv 5+2? Auttakaa pian, jos joku tietää.

Vierailija
21.07.2010 |

Näkeekö tuolloin jotain, edes?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta rv 16, koska siihen asti sen kuuleminen on aivan arpapeliä, koska sydän on kooltaan sen verran pieni ettei doppleri saa välttämättä kaikua. Tuo rv 16 on se, jolloin sykkeen kuuleminen on täysin varmaa. Näin minulle asia selitettiin.

Että syke kuuluisi vasta n rvlla 15?? Johan sen kuulee nlan doplerilla vatsan päältä saati sitten tarkoilla ultralaitteilla sisäkautta paljonkin aiemmin. Esim minulla esikoisen sydämensyke kuului nlan dopplerilla rv9+2 ja kuopuksen rv10+2!! -2-

Vierailija
22/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tätä tarkoittivat, että keskeytyksessä voidaan joutua kaavintaan. Näin sinulle voi käydä myös yksityisellä. Lääkkeellisessä tyhjennyksessä kohtu ei välttämättä tyhjenekään kokonaan ja silloin tarvitaan lisäksi kaavinta. Et muuten itse taida kovin paljoa kyseisestä asiasta tietää.

Kuulemma HE päättävät, keskeytetäänkö tämä lääkkeillä vai kaavinnalla. Mitä tulee minuun, eivät todellakaan päätä. Siksi menen yksityiselle. Koska lääkkeelliseen ei ole mitään estettä. Kaikki on muuten kunnossa. En ymmärrä MIKSI pitäisi pitkittää raskautta, ja näin ollen ottaa enemmän riskejä vuodon ym. suhteen. Ymmärtääkö joku teistä? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma HE päättävät, keskeytetäänkö tämä lääkkeillä vai kaavinnalla. Mitä tulee minuun, eivät todellakaan päätä. Siksi menen yksityiselle. Koska lääkkeelliseen ei ole mitään estettä. Kaikki on muuten kunnossa. En ymmärrä MIKSI pitäisi pitkittää raskautta, ja näin ollen ottaa enemmän riskejä vuodon ym. suhteen. Ymmärtääkö joku teistä? ap

Useinhan ne hoitajat ja lääkärit ovat tylyjä keskeytykseen meneville, vaikka heidän pitäisikin suhtautua asiaan neutraalisti tai ainakin olla näyttämättä oikeita tunteitaan. Eivät ne kuitenkaan "kiusallaan" siellä kaavintaan ryhdy.

Vierailija
24/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä aina keskeytetään lääkkeillä.Sitä ennen tarkistetaan ultralla ja otetaan mm papa.Käytäntö on sama (oli ainakin muutama vuosi sitten) oli kyseessä abortti tai pysähtynyt keskenmeno.Syke voi näkyä jo 6lla vkolla.Jos olet menossa yksityiselle puolelle, he kyllä tietävät miten edetä ja mitä tutkia.Älä stressaa, säästä voimiasi.

Vierailija
25/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei näe mitään estettä sille, että lääkkeellisesti lähdetään kuitenkin liikkeelle. Erittäin harvalla tulee komplikaatiota, saati tarve kaavintaan.

Fiksuna ihmisenä myös itse ajattelen toisin kuin kättäri, että kun keskeytyksen olen päättänyt, miksi pitäisi pitkittää raskautta ja odottaa esim mahdollisia oireita, joita ei vielä ole. Miksi kääntää veistä haavassa? Miksi antaa kohdun kasvaa ja tyhjennyksen olla näin sitten vaikeampi, riskimpi, kivuliaampi, runsaampi? ap

Vierailija
26/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei näe mitään estettä sille, että lääkkeellisesti lähdetään kuitenkin liikkeelle. Erittäin harvalla tulee komplikaatiota, saati tarve kaavintaan.

Fiksuna ihmisenä myös itse ajattelen toisin kuin kättäri, että kun keskeytyksen olen päättänyt, miksi pitäisi pitkittää raskautta ja odottaa esim mahdollisia oireita, joita ei vielä ole. Miksi kääntää veistä haavassa? Miksi antaa kohdun kasvaa ja tyhjennyksen olla näin sitten vaikeampi, riskimpi, kivuliaampi, runsaampi? ap

Ylireagoit nyt hieman. Tottakai jokainen haluaisi sinne keskeytykseen heti samana päivänä, mutta ei se niin toimi. Keskeytys ei ole niin akuutti asia, että se pitäisi hoitaa HETI.

Vierailija
27/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaavinnasta on pakko sanoa,että vuoden sisällä minä + neljä ystävääni jouduimme lääkkeelliseen keskeytykseen (1x abortti, 2x pysähtynyt km ja 2x tuulis), ja ainoastaan yksi onnistui välttämään kaavinnan.Vaikka niin vannottiin kättärillä että se on harvinaista.Kaavinta oli helppo toimenpide ja siitä palautui heti.Itselläni jäi kauhu lääkkeelliseen keskeytykseen.Jos ikinä joudun vastaavaan tilanteeseen, haluan kaavinnan.

Vierailija
28/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tarvitsee huomioida, että koska kyseessä ei ole akuutti tarve, ei aikojakaan voi antaa ihan tuosta vain muiden jonossa olevien ohitse.

Lääkäri ei näe mitään estettä sille, että lääkkeellisesti lähdetään kuitenkin liikkeelle. Erittäin harvalla tulee komplikaatiota, saati tarve kaavintaan. Fiksuna ihmisenä myös itse ajattelen toisin kuin kättäri, että kun keskeytyksen olen päättänyt, miksi pitäisi pitkittää raskautta ja odottaa esim mahdollisia oireita, joita ei vielä ole. Miksi kääntää veistä haavassa? Miksi antaa kohdun kasvaa ja tyhjennyksen olla näin sitten vaikeampi, riskimpi, kivuliaampi, runsaampi? ap

Ylireagoit nyt hieman. Tottakai jokainen haluaisi sinne keskeytykseen heti samana päivänä, mutta ei se niin toimi. Keskeytys ei ole niin akuutti asia, että se pitäisi hoitaa HETI.

Vierailija
29/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyi siellä jotain, en halunnut tietää tarkemmin mitä, mutta alussa oleva raskaus.

Vierailija
30/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen vai yksityinen? Kaikki meni ok? ap

Vierailija
31/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin keskeytys, noin viidennellä viikolla. Varasin terveyskeskuksesta ajan, lomakkeet täytettiin, lääkäri kysyi ed. kuukautisten ajankohdan ja teki lähetteen naistentautien polille. Vajaan viikon päästä oli aika, sitä ennen klamydianäyte labraan. On oltava negatiivinen.

Lääkäri ultrasi, tarkisti viikot jne. Monitoria ei todellakaan näe kuin lääkäri! Lääkkeellinen keskeytys, eka lääke jo siellä polilla. Kotiin ja odotellaan tyhjentymistä. Toinen lääke varmuuden vuoksi kotiin mukaan, jos vuoto ei alakaan.

Myöhemmin seurantakäynti terveyskeskuksessa.

Suurempi vuoto kesti noin päivän, ei mitään isoja kipuja.

Vierailija
32/33 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa minäkin saisin ajan nopeammin, kuin 2 vkon päästä. ap

Kas kun, hoitohenkilökunnallakin on lomaa ja ne, joilla viikkoja on enemmän joudutaan asettamaan etusijalle. Juhannus varmaan tuo lisää keskeytyksiä juuri heinäkuulle.

Vierailija
33/33 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarvitsee. Testi positiivinen, mutta viikkoja vähän niin ne odotuttaa raskautta pidemmälle, että siellä jotain näkyy... sitten saat ajan missä tapaat lääkärin ja sut ultrataan.