Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jokaisella oikeus saada lapsi?

Vierailija
20.07.2010 |

Jostain syystä hedelmöityshoitojen vaatimista perusteellaan tällaisella "oikeudella". Ei pysty käsittämään tuota, miksei joku ihminen pystyisi sopeutumaan siihen ettei vaan saa biologisia lapsia. Tietenkään mulla ei ole omakohtaista kokemusta lapsettomuudesta, mutta kun vaihtoehtoja vauva-tehtailulle ON olemassa. Elämähän ei välttämättä aina mene juuri niinkuin haluaa...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sn-adoptioiden hyväksymistä vitkuteltiin kaksi vuotta. Sen käynnistäminen aiemmmin ei olisi maksanut latin latia enempää - itse asiassa nyt sitä varten koko tanttakaartin piti matkustaa kahdeksi viikoksi Kiinaan.

Työskentely on niissä hyvin tehotonta.

Pelakin rakensi juuri kuuden miljoonan euron toimitalon. Luulisi vähemmänkin riittävän.

Vierailija
22/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jossain vaiheessa ymmärsin niin, että nimenomaan Kiinan päässä he lopettivat sn-adoptiot Interpedian kanssa, koska he halusivat keskittyä suurempiin toimijoihin (esim. USA). Voi tietty olla, että olen ymmärtänyt jotain väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Pelaan, mutta täällä Suomen päässä ei pidetty siitä, että täkäläisten sosiaalityöntekijöiden panos jää liian pieneksi.

Kiinassa on täkäläisiä palvelunantajia koko ajan hiertänyt se, että Kiina hoitaa itse mätsäykset ja lapsiesitykset tulevat kronologisesti.

Nythän ne täkäläiset palvelunantajat pääsevät paremmin väliin. Mikä saa varmaan taas ruikuttamaan _suunnatonta_ työn paljoutta!

Vierailija
24/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tosiaan Pelan koko porukka paukkasi sinne Kiinaan ja sitten siitä pantiin valtaisa määrä valokuvia nettisivuille. Siis niistä Pelan tädeistä.

Ei sitten tullut mieleen, että ketä ihmettä mahtaa kiinnostaa, kun sossutanttojen kaarti pönöttää milloin missäkin.

Vierailija
25/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaikkapa juuri tukkeutuneen munatorven avaaminen. Sairaus siinäkin usein takana!

Eli koeputkihedelmöityksellä kierretään sairauden synnyttämää haittaa. Vastaavaa siis kuin vaikkapa kuulokojeen asentaminen kuulovammaisen kalloon tai proteesin antaminen jalkansa menettäneelle.

Joten mietipä ap jatkossa aika tarkkaan, ennen kuin alat typeriä ennakkoluulojasi huudella maailmalle.

Vierailija
26/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun näen resuisia, kadulla asuvia lapsiperheitä, tunnen surua, sekä jopa raivoa; millä oikeudella ihmiset hankkiutuvat kerta toisensa jälkeen raskaaksi ja synnyttävät maailmaan lapsia, joiden perustarpeistakaan he eivät pysty huolehtimaan.

Yhdessäkin köyhässä perheessä oli 11 lasta ja kukaan lapsista ei käy koulua. Lapsi otetaan mukaan "perhebisnekseen" saman tien, kun oppii kävelemään.

Toisessa perheessä isä eli kolmen naisen kanssa ja lapsia sen mukaisesti. 9-vuotis poika ei voinut edes syödä tarjoamaamme ruokaa, sillä hampaat olivat liian huonossa kunnossa. Tarjoutui sen sijaan pesemään kenkämme pientä maksua vastaan. Koulua ei ole saanut käydä.

MUR MUR, pistäkää ne jalkanne ristiin tai hakekaa ILMAINEN ehkäisy sairaalasta. Teillä on vastuu lapsistanne. Köyhyys ei sitä poista.

Vierailija
27/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen saa sijoittaa omia rahojaan jos tahtoo. Vaihtoehdot eivät ole kaikkien ulottuvissa.

Vierailija
28/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jokaisella lapsella on oikeus huolehtiviin vanhempiin!!

Vierailija
29/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuume on ehkä ihan biologiaa, millä sitä muuten jaksaisi koko vauva-ajan... Olen itsekin kokenut ihan valtavaa vauvakuumetta. Mutta kyllähän sitä ruokitaankin ihanilla äiti-vauvajutuilla. Minulla on kaksi lasta, eikä se raskaus ja etenkään synnyttäminen mitään ihanaa touhua ole! Eli ajattelen, että adoptiota pitäisi jotenkin helpottaa. Ehkä olen tyhmä, mutta onko se nyt jotenkin mahdotonta selvittää, kuka köyhä ja hylätty lapsi maailmalla on siinä asemassa, että hänet voi adoptoida... Toki ymmärrän, että esim. lapsikauppaa on, mutta jos osataan ihmisiä tehdä koeputkessa, mikä tuossa em. asiassa niin paljon vaikeampaa on? Mutta yleensä on helpompaa harrastaa seksiä ilman ehkäisyä kuin täyttää adoptiojärjestöjen vaatimukset?

Vierailija
30/30 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteessa lapselle olisi parasta syntyä haluttuna ja sellaisille vanhemmille jotka hänestä pystyvät huolehtimaan (ts. ei narkkareille tai esim. pahasti kehitysvammaisille). Ja mieluiten niin etteivät vanhemmat kuole vanhuuteen ennen kuin lapsi on aikuinen, ts. pidän tietoista lapsen hankintaa n. 60-vuoden iässä tietyllä tapaa epäeettisenä.

Mutta ei oikeus saada lapsi ole minusta samanlainen automaattisesti kaikille kuuluva oikeus kuin esim. mielipiteenvapaus, tasa-arvo jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi