Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kotiäiti voi läskistyä ??

Vierailija
19.07.2010 |

siis tarkoitan todella lihoa huomattavasti? Ihmettelen tätä, koska olen itsekin kotiäitinä, ja tässä hommassa vain laihtuu. Mulla on sentään vain yksi lapsi, 9 kk vanha.

En saa syödä, istua, levätä, jatkuvasti lapsi kitisee, tekee jotakin kiellettyä, kaatuu, itkee, kolhii itseään, kieltäytyy ruuasta, kaataa vettä, sotkee paikkoja. Kun syön omaa ruoka-annostani, lapsi joko itkee ja kerjää minun ruokaani, tai hermostuu, kun ei saa koskea siihen, mitä lautasella on.

Yksin ei viihdy hetkeäkään.

Mulla on korkeintaan tunti päivässä omaa aikaa, lapsen päiväunet, ja sinäkin aikana yritän vähän järjestellä kotia. Iltaisin sitten olen niin väsynyt, että istun vain vähän aikaa koneella, käyn suihkussa ( koska päivällä en sinne kuitenkaan pääse ilman lasta ), ja menen nukkumaan.

Pahempaa kuin istumatyön tekeminen kahdeksasta neljään.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes nuku, kiipeilevät vaan koko päivän...;)

Nyt lopetat ainakin sen lattialta syömisen ja aloitat elämän.

Vierailija
42/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ollut paino-ongelmia, ja varsinkin tässä kotona pyöriessä ruoka ihan korostuu, kun sitä ensinnäkin pitää laittaa lapselle ihan koko ajan, ja toisekseen meillä käy joka päivä vieraita joilla useimmilla on pullaa tai keksiä matkassa. Jos mä en olis tarkkana syömisen suhteen oisin todella paljon ylipainoinen.

Mä olen liiankin paapova äiti, mut ruokarauhasta mä pidän kiinni, sai lapsi siitä sitten millaiset kilarit tahansa. Meidän perheessä koirallakin on ruokarauha, miten sitten ei äidillä! Mä en anna lapsen ronkkia mun lautaselta ja syön kaikessa rauhassa vaikka mun jalassa kuinka roikuttais. Suljen vaan sen kitinän ja huudon pois mun päästä ja yritän pysyä rauhallisena. Pikkuhiljaa alkaa tulla tulosta ja lapsi tajuaa, että äidin pitää saada olla rauhassa. Aamukahvin saan juoda jo ihan rauhassa ja lukea lehden samalla, ja kaksivuotiaani keksii itselleen muuta puuhaa. Pikkuhiljaa muutkin ruokailutilanteet on muuttuneet rauhallisiksi ja miellyttäviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsesta kukaan haluaisi kasvattaa lahkeessaroikkujaa ?? Jos lapsi on sellainen niin on, voi siitä yrittää opettaa pois, mutta esim. 9kk lapsella on usein kausi, että on erityisen paljon kiinni äidissään.

Kukaan tuskin haluaa KEHUSKELLA sillä, että omaa aikaa ei ole ja lapsi on temperamenttinen. Ei se ole niin helppoa.

yritä siinä sitten tehdä ruoka valmiiksi, siivota, tiskata ym.

syöminen on mennyt nyt pari päivää vähän paremmin, kun olen jättänyt purkkiruuat pois ja antanut lapsen itse syödä käsin mitä lautaseltaan syö.

ap

Vierailija
44/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempi, mut ei kyl varmaan niin paha.. olen ratkaissut kokkaukset niin ,että laitan lapsen syöttötuoliin itseni lähelle niin näkee kun laitan ruokaa ja saatan antaa jonkun leiväpalan käteen tai kauhan ym. hyvin menee ja olen muuten pystynyt syöttämään kahta lasta yhtäaikaa ja saanut vielä itsekkin haarukan suuhun... oikeelle, vasemmalle, äiti, oikeelle, vasemmalle äiti jne.. hyvin kerkee kun ei ne lapsen niin nopeesti hotki!!!

Vierailija
45/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph hoitaisi tuon 9 kk ja 4 muuta lasta. ja söisi itse myös rauhassa. lapsen voi laittaa pinnasänkyyn tai jonnekin, jossa on sen aikaa. Huutamiseen ei kuole.

kasvatuksesta on kyse. lapsesta tulee koko ajan sellainen millaisen sinä kasvatat. hän oppii vaatimaan kaiken minulle heti nyt, kute suurin osa lapsista nykyään tekee.

miten lapsesta kukaan haluaisi kasvattaa lahkeessaroikkujaa ?? Jos lapsi on sellainen niin on, voi siitä yrittää opettaa pois, mutta esim. 9kk lapsella on usein kausi, että on erityisen paljon kiinni äidissään. Kukaan tuskin haluaa KEHUSKELLA sillä, että omaa aikaa ei ole ja lapsi on temperamenttinen. Ei se ole niin helppoa. yritä siinä sitten tehdä ruoka valmiiksi, siivota, tiskata ym. syöminen on mennyt nyt pari päivää vähän paremmin, kun olen jättänyt purkkiruuat pois ja antanut lapsen itse syödä käsin mitä lautaseltaan syö. ap

Vierailija
46/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille pitäisi määrätä kolminkertaiset haittaverot

Vierailija
47/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun sai ne nukkumaan söin söin söin ja kattelin telkkaria..

Vierailija
48/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa itselesi kaappiin muutama ateriankorvike juoma. minä kyllä pääsääntöisesti kerkeän syödä ihan hyvin päivän aikana, mutta joskus jos on oikein paljon ylimääräistä tohua päivän aikana niin hörppäsen sellaisen. siten ei kerkeä tulla liian nälkä ja saat tarvittavat ravintoaineet. siis tarkoitan nyt niitä joilla tavallisesti laihdutetaan nutrilettiä taitavat olla. ja vähän tuntuu olevan auktoriteetti ongelmia teillä...

Vierailija
49/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kanssa minustakin tuntui, etten ehdi koskaan syömään tai mitään muutakaan tekemään. Sitten yks päivä mulle valkeni, että en voi aina mennä lapsen ehdoilla ja opettelin pitämään huolta omista ruoka-, kahvi- ja pesuajoista. Kummasti alkoi ehtia syömään ja peseytymään, myös koneella istumiseen löytyi aikaa. Kun lapsi oppi liikkunmaan, oli haastetta enemmän. Riittävästi lapselle virikkeitä ja turvallinen koti, niin onnistuu silloinkin.

Lapseni ovat jo vanhempia ja kinuavat välillä syliin. Pidän kuitenkin huolen, että saan omat asiat tehtyä ja aamukahvin juotua ihan rauhassa.

Vierailija
50/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viiden pienen lapsen äiti ehdin kyllä aina jossain välissä popsia jotakin, mutta olen myös koko ajan liikkeessä(aamu 6 ilta 22:teen) joten en pääse millään lihoamaan. En kylläkään syö mitään rasvaista, mutta sokeripitoista sitäkin enemmän tulee varsinkin iltaisin mässäiltyä.

Vierailija
51/51 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna 9 kuukauden ikäiselle pala leipää (ei liian pehemeää). Esimerkiksi kantapala on hyvä. Lapsi jyrsii leipää niin kauan, että ehdit kyllä syödä ruokasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme