Naurettavia väärinkirjoituksia, kertokaapa tekin :D
Kommentit (409)
Tuota sukupuolen vaihdosta olen itsekin ehdotellut monille potilailleni...
Tapaan työssäni usein eläkkeellä olevia maanviljelijöitä ja monesti tulee ammatin jälkeen kysyttyä 'tehtiinkö teillä sukupuolen vaihdos?'. Jotenkin se vaan aina sujahtaa suusta sukupolven vaihdoksen sijaan :/
Mieheni on suomenruotsalainen ja joillain sukulaisillaan on vaikeuksia suomen kielen kanssa, ei isoja mutta kirjaimet vaihtaa paikkaa jne. Kerran oli sitten joku suvun vanhemmista jäsenistä saanut pahan kuumeen, siis melkein 40 astetta ja oli alkanut hourailemaan. Poikansa oli soittanut johonkin terveyskeskusen päivystykseen tms. josa vastattiin suomeksi ja suomeksi mieskin alkoi asiaa hoitamaan suunnilleen näin:"Hei Erik Ekman täällä, mitä pitäisi tehdä kun 80-vuotia äitini *huorii*, voimmeko tuoda hänet päivystykseen." Vähän olivat ollet nihkeinä siellä toisessa päässä, tämä nyt ei oikein kuulu meille jne. ja poika oli ihan hädissään että miten niin ei kuulu, äiti huorii, nyt on tosi kyseessä... Jossain vaiheessa asia sitten selvisi ja äiti pääsi lääkäriin :)
kun hekottelen noille teksteille :D
lapset kyselee, että mikä sulla äiti on.
Tuo huoriva äiti oli kyllä piste tälle päivälle.
"tiesi" eilen etta ant on suomeksi hirvi kun tuli kyselemaan etta missa sailytan muurahaismyrkkya.
Mä repeilen täällä yksikseni!
Meidän lähipizzerian ikkunassa on aina silloin tällöin kyltti: Palan viikonlopuna. Tervesiä!
No mutta. Olen siis nainen ja n. vuosi sitten itseltäkin meni se väliLIHA. Kovin puhuin päivän verran väsyneenä kovissa särkylääkkeissä että minulla on väliLIHANpullistuma. Lopulta taisi äitini minua korjata puhelimessa, samalla kun ukko naureskeli vieressä. Ja niin, olen sairaanhoitaja joten nolottaa vielä enemmän.
Yhdessä paikallisessa vaateliikkeessä myydään joka kesä Bigineitä. Välillä itse liikkeessä voi löytää itse tehdyn lapun: 'Tankat vain x,xxe!'. Tarkoitetaan kai tangat?
Paras on kuitenkin tämä pillUmehu kaupan mainoksessa. :D
Olin murkkuikäinen taannoin kultaisen 80-luvun alussa. Vanhoillinen äitini vei kellojamme huoltoon kelloliikkeeseen ja minä olin mukana notkumassa. Meinasi mennä kellosepällä kota kurkkuun kun äiti tuumasi yhtä kelloa näyttäessään että "Niin, ja tätä pitäisi varmaan vähän runkata".
Minulla oli tietysti hilpeää, murkku kun olin.
poltimme teineinä salaa tupakkaa rivitalon yleisissä saunatiloissa, jotta äiti ei näkisi. Parin viikon kuluttua tiloihin oli ilmestynyt vapisevalla käsialalla kirjoitettu lappu:
tupakointi kiellety on ajateltava asma ja alleriapotilaita.
Musta tuntuu että koulujen ruokalat on aina täynnä kirjoitusvirheitä :) Meillä on ollut muun muassa mankoleivoksia ja broilerisottoa (ollaan pohdittu että onkohan se sotto jonkinlainen muhennos :D). Plus sitten kaikki perinteiset "munaa saa keittiöstä" -kyltit :P
Vanhempien ihmisten suustakin kuulee usein kaikkea hauskaa kun ei kieli taivu. Mummini käski kerran laittaa kastikkeesseen "maisemaa" (tarkoitti kaiketi Maizenaa). Hmm... Miltähän maistuisi maisemoitu kastike? :P
Isä taas tuumasi kerran, että "very nice today" bussilastilliselle ihmisiä, kun tarkoitti sanoa "have a nice day".
Työkaveri mainitsi kerran laulun, joka kertoo uraanipihlajasta :D ettei vain olisi se Uralin pihlaja ollut...
Mieheni on suomenruotsalainen ja joillain sukulaisillaan on vaikeuksia suomen kielen kanssa, ei isoja mutta kirjaimet vaihtaa paikkaa jne. Kerran oli sitten joku suvun vanhemmista jäsenistä saanut pahan kuumeen, siis melkein 40 astetta ja oli alkanut hourailemaan. Poikansa oli soittanut johonkin terveyskeskusen päivystykseen tms. josa vastattiin suomeksi ja suomeksi mieskin alkoi asiaa hoitamaan suunnilleen näin:"Hei Erik Ekman täällä, mitä pitäisi tehdä kun 80-vuotia äitini *huorii*, voimmeko tuoda hänet päivystykseen." Vähän olivat ollet nihkeinä siellä toisessa päässä, tämä nyt ei oikein kuulu meille jne. ja poika oli ihan hädissään että miten niin ei kuulu, äiti huorii, nyt on tosi kyseessä... Jossain vaiheessa asia sitten selvisi ja äiti pääsi lääkäriin :)
Eih. Tama osui nyt johonkin hermoon, vedet valuu silmista...
on muuten varmaan ollut kalligrafiatekstiä, eli siis vanhanaikainen iso S ja pikku s, näyttää just tolta Gifulta...
Olin töissä srk-kansliassa ja inhosin sitä. Alitajuisesti se näkyi myös kirjoittamissani teksteissä, kun "församligsrådet" sai yhden lisäkirjaimen, eli "församlingsråddet".
Ja "stiftsrådet" vääntyi kirjekuoren päällä muotoon "skitfitsrådet". Onneksi huomasin ennen postin lähtöä... :D
Niin ja olen mä nähnyt sellasen liikennemerkinkin, jossa lukee "skithinder", kun pitäis olla "sikthinder"...
oli 5km:n matkalla seuraavia infoja:
-hiitosunta
-hiihto suunta
-koirijen ulkoilutus latusila kielety
-koirijen ulkoilutus latusilla kiellety
Meni melkein kuset housuun kesken lenkin, kun naureskelin..
aikoihin lehdessä oli että "Kemijärven sellutehtaan lakkautus aiheutti massaliikkeen". Voi että mä nauroin... :D
(Sellu = massaa, jos joku ei tiedä)
Olin kaupan kassalla työssä. Asiakas osti HK:n Sinisen lenkin ja muuta ruokatavaraa. Joku oli mokannut HK:n Sinisen tiedot koneelle ja kassakuitissa luki Naisten alushousut. Miespuolinen asiakas tuumasi että olis tullu kotona selittämistä.
Vesi tirskuu silmistä!! :´D
Kuulutukset. Oli kirjoitettu: Kulutukset.
Biologian tunnilla oli allergioista: Homopölykeuhkot.
Juhlissa pari kertaa dieetti ilmoitettu: Luteniton, Kluteeniton, Lytenitön (minulla on tuo dieetti ja olen uskaltanut ottaa tarjottavia)
Erälehdessä: Hivi-miehet
Ruokalistalla: Jauhenlihaa ja pakettia
Mä syön kyllä tänään perunoita ja "Boy sipulipulisilliä"... Auuuhhh... :) :) :)
ivalolaisessa kaupassa oli myytävänä "dikipokseja".
Oulun Anttilassa myytiin joskus vuosia sitten "Pandan Nakunautintoja".
kyltin RIPPi-puseroita 15,-