Naurettavia väärinkirjoituksia, kertokaapa tekin :D
Kommentit (409)
Grillin hinnastossa luki kanahapurilainen. Huomautin, ja kun muutaman päivän kuluttua kävin uudelleen, oli teksti korjattu tunkemalla yläpuolelle m -kirjain. Nyt siinä luki kanahapmurilainen. Tilasin sitten sen...
Isäni oli itsepäinen mies. Hänen veljensä, joka oli myös kummisetämme kuoli ja seppeleen jauhoihin piti kirjoittaa muistolause. Hän ei luottanut, että me lapset osaamme kirjoittaa ( olimme jo aikuisia) ja niinpä hän itse kirjoitti: Kumisedän muistoa kunnioittaen. . .
Lähikauppiaallamme oli *lukihärö*. Silloin 1970-80-luvuilla oli kaupoissa tarjouksista kertomassa itse kirjoitetut pahvitaulut. Kaupassa oli tarjouksessa, milloin managomehu, omena-puoulukkamehu, milloin silalakat tai nutanpaisti.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nuo kovat ja pehmeät äänteet sekaisin, yhdyssanat pieleen, possessiivisuffiksi puuttuu (vrt. minun lapsi/minun lapseni), ja Hki taivutetaan aina Hkissa kun pitäisi olla Hgissä.....(=Helsingissä)
Ei paljon naurattanut. Mulla on kai huono huumorintaju.
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli itsepäinen mies. Hänen veljensä, joka oli myös kummisetämme kuoli ja seppeleen jauhoihin piti kirjoittaa muistolause. Hän ei luottanut, että me lapset osaamme kirjoittaa ( olimme jo aikuisia) ja niinpä hän itse kirjoitti: Kumisedän muistoa kunnioittaen. . .
. . . nyt mene itselläkin (p:leen automaattinen tekstinsyötttö)po. NAUHOIHIN, ei jauhoihin. . 🤗
Vierailija kirjoitti:
Osuipa hyvään ketjuun nuo seppeleen jauhot :)
up