Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jälleen kerran, kaupassa syömisestä

Vierailija
19.07.2010 |

Tiedän että näitä aloituksia ja keskusteluja on jo monia, mutta en voi olla aloittamatta vielä yhtä.

Eilen näin kaupassa tapauksen joka kyllä lievästi sanoen ihmetytti. Liikkeellä kolme ihmistä, nuori äiti tyttärensä kanssa (n. 3v) ja äidin kaveri. Kaikille kolmelle otettiin hyllystä suklaapatukat ja syötiin siinä. Siis myös nämä aikuiset.

Suklaat maksettiin, olivat kassalla edessäni, mutta ihan oikeasti en voi ymmärtää että aikuinenkin tekee tuollaista. Hätätilanteet ymmärrän, vaikkapa nyt diabeteksen yhteydessä tms, mutta en tätä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella pahasta raskauspahoinvoinnista. Silti ei ole tarvinnut kaupassa syödä. Kas kun oli aina joku patukka laukussa. Ennakointia hyvät mammat.

Toinen, mikä pisti silmään, että lapset syö lounaalla huonosti ennen kauppareissua ja siksi on pakko antaa siellä mehua ja sämpylää ja suklaata. No totta ihmeessä ne syö pottua ja kastiketta huonosti kun tietää kaupassa parkumisella saavansa herkkuja.

Natsiäiti sitten kai minäkin. Ei kertaakaan ole tarvinnut kaupassa antaa lapsille hyllystä ruokaa. Ei kyllä ole tarvinnut mitään omia pillimehujakaan. Jos oli pitkä päivä niin annoin ennen kauppaan menoa sen mehun ja vaikka banaanin tai myslipatukan. Sitten massut täynnä kauppaan hyvällä mielellä.

Vierailija
42/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ketään ei vituta se paljon isompi ongelma, kun aikuiset ihmiset raahaavat vaikkapa jauhelihapakettia ympäri kauppaa, ja sitten kuivatuotehyllyn kohdalla päättävätkin, että "enpä taidakaan ottaa tätä" ja jättävät sen siihen mätänemään?

Eli siis suomeksi sanottuna turmelevat tahallaan tavaraa, jota eivät maksa.

Sen sijaan jaksetaan vuodesta toiseen tehtailla aloituksia tänne, joissa taivastellaan sitä, että ihmiset MAKSAVAT sen, mitä syövät.

PS: monessa maassa tuota ei pidettäisi ollenkaan outona, vaan jopa asiaankuuluvana. Kyse siis on osin myös kulttuurieroista.

PS; ja juu, en ole moista harrastanut, mutta sen vuoksi, että pienelle lapselle on helpompaa asettaa tiukka raja: ensin maksetaan ja sitten vasta syödään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle ainoa hyväksyttävä syy on esim. diabeetikon verensokerikriisi tms. Ei kaupassa myöskään availla terveysside- tai laastaripakkauksia ennen maksamista, miksi ruoka olisi eri? Ja tosiaan, kaikki eivät niitä avattuja tuotteita maksa, ja esim. suklaajäätelön syönyt taapero sottaa todella näppärästi itsensä lisäksi myös myynnissa olevia tuotteita. Tämän olen omin silmin nähnyt, kun jossain jättimarketissa joku äiti oli antanut lapselleen suklaajätsin ja lapsi sitten oli paitsi naamasta ja vaatteistaan suklaassa, niin myös kosketteli niillä likaisillä käsillä esim. vaatteita, kivat tahrat jäi. Kävin sanomassa myyjälle, ja äiti joutui korvaamaan ne likaantuneet vaatteet.

Ja jos itsellä/lapsella on niin nälkä/jano ettei kokonaista kauppareissua jaksa tehdä syömättä, niin sitten ostetaan pikaisesti esim. banaani tai mehutetra, maksetaan ja syödään/juodaan ne ennen kuin tehdään varsinaiset ostokset. Se ei ole mikään iso vaiva. Ja terveiden aikuisten ja isompien lastenkin oletan kykenevän odottamaan sen muutama minuuttia mikä menee hätäapuostosten tekoon.

Vierailija
44/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä suklaapatukalla, jäätelöllä, vehnäsämpylällä jne. sotkettu ostoskärry saattaa aiheuttaa allergisimmille lapsille vakavan allergisen reaktion. Pisara maitoa aiheuttaa meillä vakavan tilanteen ja joudun antamaan lapselle kolmea eri lääkettä ja toivoa ettei jouduta tilaamaan ambulanssia. Mutta mitäs siitä kunhan jonkun "Jessican" ei ole tarviinut kitistä kaupassa nälkäänsä...

Vierailija
45/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on HYVIN temperamenttinen ja kovaääninen pikkupoika. Ja aika paljon olen valmis tekemään, että poika pysyisi tyytyväisenä eikä huutaisi pää punaisena. Juuri viime viikolla kaupassa avasin vihannesosastolla (joka siis kaupan ensimmäinen vastaantuleva) pikkuporkkanapussin ja annoin pojalle porkkanan käteen. Eikä ollut ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään kerta. Itselläni ja myös henkilökunnalla ja muilla asiakkailla on paljon mukavampaa. Ja aina ei voi ajatella niin, että lähtisi kiukuttelevan lapsen kanssa pois. Meiltä on ainakin kauppaan niin pitkä matka, eikä bensa ole ilmaista, että kun sinne on menty niin ostokset on syytä tehdä.

Vierailija
46/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on HYVIN temperamenttinen ja kovaääninen pikkupoika. Ja aika paljon olen valmis tekemään, että poika pysyisi tyytyväisenä eikä huutaisi pää punaisena. Juuri viime viikolla kaupassa avasin vihannesosastolla (joka siis kaupan ensimmäinen vastaantuleva) pikkuporkkanapussin ja annoin pojalle porkkanan käteen. Eikä ollut ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään kerta. Itselläni ja myös henkilökunnalla ja muilla asiakkailla on paljon mukavampaa. Ja aina ei voi ajatella niin, että lähtisi kiukuttelevan lapsen kanssa pois. Meiltä on ainakin kauppaan niin pitkä matka, eikä bensa ole ilmaista, että kun sinne on menty niin ostokset on syytä tehdä.

lapsi selkeästi pomputtaa sua koska huomaa että et kehtaa olla antamatta kun vähän vinguttaa kitarisoja. Ei sieltä kaupasta tarvitse pois lähteä vaikka sekin on joskus ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
47/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ Sen verran täytyy aikuisen ihmisen pystyä ennakoimaan omaa ja lapsensa nälkää, ettei tarvitse kesken kauppareissun syödä/juoda.

Muistan, kun aikoinaan hoitovapaalla olin pienten lasten kanssa usein kaupassa niin, että aikataulut olivat paukkuneet tai jostain syystä aamiainen tai lounas ei ollut maistanut ja sitten kaupassa alettiin huutamaan väsymystä tai nälkää. Kyllä silloin saatoin esim. leipäpussista antaa sämpylän nakerrettavaksi. Kaikista tietysti maksettiin kassalla lopuksi. Mielestäni oli ihan kaikkien kaupassa olevien etu, että tenava istui tyytyväisenä hiljaa sämpylää syömässä : ) Nyt kun lapset ovat isompia, ei tälläistä tietysti tarvitse enää harrastaa.

jos siellä pitää syödä? Jos lapsi on nälkäinen niin nopsasti ostokset kasaan ja kassan kautta pihalle syömään. Kyllä lapsi sen verran jaksaa odottaa eikä siinä ajassa vielä nälkään kuole.

Vierailija
48/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on HYVIN temperamenttinen ja kovaääninen pikkupoika. Ja aika paljon olen valmis tekemään, että poika pysyisi tyytyväisenä eikä huutaisi pää punaisena.

että mamma kyllä antaa mitä vain haluaa kun huutaa pää punaisena :) Itse olet sen sellaiseksi opettanut. Jos alunperinkin olisit vaan sanonut ei ja kuunnellut parilla kauppareissua huutoa, ei nyt tarvis repiä paketteja auki ennen maksamista. Lapsi olis oppinut, että kaupassa ei syödä, eikä siinä auta edes kiljuminen.

Vierailija
49/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisesti huonosti kasvatettu. Enpä edes kehtais täällä sepustaa moista tarinaa.

Vierailija
50/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anafylaktisesti allergisille lapsillemme on tosi vaarallista että ostoskärryn tanko vaikka missä suklaassa, jäätelössä ja pasteijassa.Taaperot kun imeskelevät heti jos silmä välttää tankoa. Ja kyllä ne allergeenit käsien välityksellä suuhun asti päätyy.

Muna, maito, pähkinät mm. ovat tosi pahoja allergeeneja joita on juuri niissä mässyruoissa joita vanhemmat antaa pikkupilttien syödä kaupassa. Ja sitten ostoskärryssä on revittyjä suklaapatukkakääreitä joka tarkoittaa että lapsen ruoka voi olla kuorrutettu pähkinäsuklaalla. Ei ole vitsi että olen joutunut sanomaan omalle lapselle että pakko pestä ruokakääreesi ennen kuin voin antaa sen sinulle. Eli oma lapsi sitten kärvistelee nälässä kun pitää pestä kädet, ruoka ennen kuin voi omalle lapselle antaa. Puhdistuspyyhkeetkään eivät sopineet eli piti olla vettä saatavilla.

Kyllähän sen myyjänkin kädet on jäätelösssä tai missä milloinkin kun joutuu avattuja/syötyjä pakkauksia käsittelemään.

Onhan meillä toki epipen-adrenaliinikynät ja muut allergia- ja astmalääkkeet mukana, mutta ei kiva että kaupasta joutuu lähtemään suoraan päivystykseen.

Olisi niin oikein kauppojen kieltää syöminen

ennen maksua. Poikkeus vain todellisessa hätätilanteessa, kuten diabeteksessä.

Vierailija
51/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me siellä tuntikausia notkuta vaan tehdään ostokset ja poistutaan.

En hyväksy enkä ymmärrä kaupassa syömistä. Ostaisi ensin ne eväät ja menisi jollekin penkille syömään jos ihan pakko on. Ja jatkaisi shoppailua sitten.

Vierailija
52/53 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa ensin ja vasta sitten kuluttaa. Ei ummarra myöskään minä.

Vierailija
53/53 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu käytöstapoihin minun mielestäni opettaa lapsille ja aikuisten itsekin käyttäytyä niin että malttaa ostaa ja maksaa ostoksensa ennen kuin niitä alkaa naamaansa vetelemään. Todellakin.

Kauppojen ulkopuolella on penkkejä joihin voi vallan mainiosti jäädä syömään maksamiansa herkkuja, jos ei pysty kotiin asti odottamaan.