Miksi joku nainen ei halua olla feministi?
"Feminismi eli naisliike tai naisasialiike on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä liike"....miksi joku nainen haluaa edelleen naisen aseman olevan erilainen kuin miehen. Tasa-arvo ei tarkoita tasapäistämistä! Ilman feministejä ei palsta akoillakaan olisi äänioikeutta saati omaa pankkitiliä tai itsemääräämisoikeutta. Edelleen mies, veli tai isukki määräis kaikista asioistasi! Saisitte olla kiitollisia menneen ajan feministeille!
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:40"]
Olen huomannut että feminismiä tarvitaan esim Suomessa edelleen. Jännää oli huomata että kun rakensimme taloa niin työmiehet eivät ottaneet minulta vastaan määräyksiä vaan olivat salaa vielä soitelleet miehelleni ja varmistaneet asian (minä olin toimeksiantaja).
Samoin huomasin että esim kodinkoneliikkeessä saimme palvelua vasta kun mieheni tuli kauppaan. Minä olin pyörinyt siellä tovin eikä myyjiä kiinnostanut. Mulle puhuivat pikkurouva-tyyliin....juu olen feministi*!
[/quote]
Mikset saatana palkkaa naisia töihin, kun lojaalisuus tuntuu vaivaavan.
Uskotko, että naispuoliset raksatyöntekijät luottaisivat sinun johtajuuteesi?
Uskotko, että naispuoliset raksatyöntekijät edes kykenisivät toteuttamaan sinun toiveesi?
Jos ulkoinen olemuksesi ei ole uskottava ja miehesi vastaava on, ei ole tasa-arvo-ongelma jos sinulta käskyjä vastaanottanut haluaa vahvistusta käskylle mieheltäsi.
Tässä on kyse sinun pikkusieluisuudestasi ja pikkumaisuudestasi.
Tämä sinua rissaa eikä tasa-arvon puute
Olen huomannut että feminismiä tarvitaan esim Suomessa edelleen. Jännää oli huomata että kun rakensimme taloa niin työmiehet eivät ottaneet minulta vastaan määräyksiä vaan olivat salaa vielä soitelleet miehelleni ja varmistaneet asian (minä olin toimeksiantaja).
Samoin huomasin että esim kodinkoneliikkeessä saimme palvelua vasta kun mieheni tuli kauppaan. Minä olin pyörinyt siellä tovin eikä myyjiä kiinnostanut. Mulle puhuivat pikkurouva-tyyliin....juu olen feministi*!
[/quote]
No olisit nyt jumalauta mennyt kysymään myyjältä, niin se olisi tullut samantien auttamaan. Ei ne myyjät miestenkään kimppuun heti hyökkää. Tämä on just tätä, että nähdään syrjintää siellä missä sitä ei ole. Vähän sama juttu rasismin kanssa.
[/quote]
Feministi ajattelee, että tuo heikko palvelu johtui yksinomaan hänen sukupuolestaan. Miespuolinen tuttava vastikään sai heikkoa palvelua autoliikkeessä. Myyjä ei meinannut suostua palvelemaan millään, sai puoli tuntia olla omissa oloissaan autoja katsellen, ennen kuin myyjä suostui kysymään mitä hän haluaa. Osti kolme uutta Mersua perheellensä, ja ajatteli myyjän palvelualttiuden johtuvan vain rapistuneesta yleisestä palvelualttiudesta tai olevan hassujen sattumien summa. Kukin katselee asioita omasta vinkkelistään, ja toiset ovat alttiimpia tekemään virheellisiä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä kuin toiset.
Jos koet olevasi altavastaajan asemassa, uskot kaikkien sattumusten olevan suunniteltu hyökkäys sinua kohtaan. Jos koet olevasi turvatussa asemassa, näkökulmasi muuttuu. Feminismin sijaan pitäisi lapsille opettaa yleistä tasa-arvoa, jotta he oppisivat kokemaan vastoinkäymiset vastoinkäymisinä ja arvioimaan niiden mahdollista tarkoituksenmukaisuutta objektiivisesti.
Kodinkoneliikkeen myyjät eivät toimi seksistisesti vaan vähimmän vaivan mukaisesti. He ovat tottuneet odottamaan pariskunnilta tietynlaista käytöstä ja poikkeukset tästä ovat harvinaisia. Se ei tarkoita, että tarvitaan feminismiä tämän oikaisemiseen. Vaimo monesti kokee, että on mukavaa kun mies käyttäytyy kaupassa kuin oikea mies, sanoo ääneen sen mitä on yhdessä päätetty hetkeä ennen. Kotona sitten voi halia karhumaista miestänsä, ja olla tyytyväinen että on löytänyt niin ihanan miehen. Menisi lauantain perheidylli kuralle, jos myyjä edellyttäisi naiselta aktiivisuutta ja sivuuttaisi miehen. Nainen alkaisi nalkuttaa miehellensä miksi tämä on niin saamaton nahjus, ettei myyjäkään noteeraa häntä myymälässä vaan puhuu yksinomaan hänelle. Mammat tietävät, että näinhän se menee.
Aivan vastaavan selityksen voin antaa rakennusmiesten käytöksestä. Tiedän yhtä ja toista perheissä tapahtuneista väärinkäsityksistä ja ymmärrän aivan hyvin, miksi rakennusmies haluaa varmistua, että teillä yhteinen päätös on ollut kuten olet asian heille puhuessasi esittänyt. Naiset välillä käsittävät teknisiä asioita väärin, ja tätä tapahtuu myös ammattihenkilöille jotka työskentelevät kyseisellä alalla. Seksististä? Sanoisin riskien minimointia. On erikseen ne konsulttinaiset, joilta voidaan edellyttää prikulleen yhtä tiukkaa osaamista kuin miehiltä teknisissä asioissa. Heitä on äärimmäisen vähän. Eivätkä he lisäänny feminismin keinoin, ainoastaan tasa-arvoista lähestymistapaa korostamalla jo aivan alaluokilta lähtien. Silloin odotukset sukupuolien kyvyistä neutraloituvat.
Ihmiset ovat yleensä putkiaivoja. Kodinkoneliikkeen myyjät harvoin ovat yhteiskuntatieteilijöitä, psykologeja tai muuten sen kummemmin kiinnostuneita tasa-arvosta saati feminismistä. He toimivat mielestään helpoimmalla tavalla saadakseen tulosperusteisen palkkansa tienattua. Näitä asioita voi muuttaa tasa-arvoisella asenteella, ei edelleenkään feminismillä. Henkilökohtaiset tragediat eivät ole enää pääosin sukupuolesta johtuvia vaan lähinnä yksilöön kohdistuvia, ja voivat sattua niin tytöille kuin pojille.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2010 klo 08:53"]
"Feminismi eli naisliike tai naisasialiike on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä liike"....miksi joku nainen haluaa edelleen naisen aseman olevan erilainen kuin miehen. Tasa-arvo ei tarkoita tasapäistämistä! Ilman feministejä ei palsta akoillakaan olisi äänioikeutta saati omaa pankkitiliä tai itsemääräämisoikeutta. Edelleen mies, veli tai isukki määräis kaikista asioistasi! Saisitte olla kiitollisia menneen ajan feministeille!
[/quote]
Nykyajan feminismi tuntuu olevan mielestäni juuri sitä kuuluisaa tasapäistämistä tai jopa naisen nostamista miehen yläpuolelle, tasa-arvoisuudesta ei ole enää tietoakaan. Ei jaksa kiinnostaa tuollainen vouhkaaminen. Ja olen opiskellut naistutkimusta ja tehnyt graduni siihen liittyen, joten alakaan ei ole ihan vieras, vaikken sinänsä mikään asiantuntija olekaan.
Monella on vaan niin vääristynyt kuva feminismistä, eivätkä toiset taas ymmärrä, mikä sen pointti enään on. Feminismiä leimaa vähän liiaksi ne radikaalit rintsikoiden polttamis -ajatukset ja jotkut vähän turhankin fundametalistiset äänessäolijat. Toisaalta tuntuu, että miesten maailmassa feminismiä on ihan tarkoituksellakin mustamaalattu ja leimattu kiihkoiluksi. Ei myöskään ymmärretä, että feministiset ajatuksen sukupuoliroolien vähentämisestä parantavat myös miesten sukupuolirooliodotusten tuomia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä totuus löytyy noiden kahden ääripään välistä, tasapuolisesti molempia sukupuolia kuunnellen.
Lisäksi kun tähän vielä otetaan se, että tasa-arvopyrkimysten seuraava jättitehtävä on naiseuden perhelinnakkeen purkaminen, niin ollaan hyvillä jäljillä.
Kyrpää
Vierailija kirjoitti:
En sitä julista enkä juokse barrikadeilla mutta pyrin arkielämässä toiminaan sen mukaan. Yhteiskunnassa vielä paljon parannettavaa sillä saralla. Mun työpaikallani koulutetummat naiset tekevät vaativampaa työtä ja silti miehillä isompi palkka. Saavat helpommin ylennyksiä ja palkankorotuksia. Nimikkeillä pelaaminen kun on niin helppoa...
Onko näin oikeasti? Itsellä sellaisia kokemuksia, että ihan yhtä vaativia hommia molemmat sukupuolet tehneet mutta naiset tehneet omasta työstään numeron. Tai sitten sen saman homman on voinut tehdä helpomminkin ilman nyhjäämistä, ja tästä naiset päätelleen miesten tehneen vähemmän työtä, vaikka lopputulos on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sitä julista enkä juokse barrikadeilla mutta pyrin arkielämässä toiminaan sen mukaan. Yhteiskunnassa vielä paljon parannettavaa sillä saralla. Mun työpaikallani koulutetummat naiset tekevät vaativampaa työtä ja silti miehillä isompi palkka. Saavat helpommin ylennyksiä ja palkankorotuksia. Nimikkeillä pelaaminen kun on niin helppoa...
Onko näin oikeasti? Itsellä sellaisia kokemuksia, että ihan yhtä vaativia hommia molemmat sukupuolet tehneet mutta naiset tehneet omasta työstään numeron. Tai sitten sen saman homman on voinut tehdä helpomminkin ilman nyhjäämistä, ja tästä naiset päätelleen miesten tehneen vähemmän työtä, vaikka lopputulos on sama.
ei helvetti, nyt vasta huomasin että tämä ketju on aloitettu 2010.
Koska feminismi on mennyt överiksi. Äkkiä pyritäänkin siihen, että yritetään todistaa olevansa parempi kuin miehet. Minusta tasa-arvo on tärkeimmistä asioista ikinä, mutta voin silti huoletta myöntää, että jotkut asiat vaan hoituvat paremmin miehiltä. Ja sekös joitain femakoita ärsyttää.
Samalla lailla myös mies voi olla feministi...mutta ei sitä vaan hyväksytä :D
Ihme pelleilyä.
Feminismi on vähän kuten uskonnot. Ei kai siinä jos on feministi kun osaa laittaa hyvää ruokaa ja ottaa mieheltään suihin.
Miksi pitäisi? Moderni feminismi ei tähtää sukupuolten väliseen tasa-arvoisuuteen, vaan feministit haluavat kaikenmaailman etuuksia ja oikeuksia ainoastaan naisille. Feminismi ei ole humanitäärinen vaan nimenomaan poliittinen liike, jonka tarkoitus on aivopestä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Moderni feminismi ei tähtää sukupuolten väliseen tasa-arvoisuuteen, vaan feministit haluavat kaikenmaailman etuuksia ja oikeuksia ainoastaan naisille. Feminismi ei ole humanitäärinen vaan nimenomaan poliittinen liike, jonka tarkoitus on aivopestä naisia.
Yhtenä esimerkkinä mainittakoon entisen puolustusministerimme, Elisabeth Rehnin toiminta naisten asepalveluksen suhteen. Hän halusi naisille mahdollisuuden käydä armeija, mutta ei hänellä käynyt mielessäkään, että naiset velvoitettaisiin käymään armeija miesten tapaan. Tätä on nykyfeminismi.
Yksinkertaista. Nainen ei halua olla feministi, koska hän on sovinisti. Tämä se yleidin syy, eli kulttuuri on iskostanut mieleen oman huonommuuden niin vahvasti, että taistelee pysyäkseen vankilassaan. Onhan muurit niin turvalliset.
Mä en ainakaan halua olla siksi, että meidän suvussa miehet on heikommassa asemassa kuin naiset. Ja tämä on ihan totta ja olen itse nainen. Mutta olemmekin sivistyneistöä, näissä piireissä tämmöinen kierto on muuta väestöä pari sukupolvea edellä aina.
Hän on luultavasti huomattavasti älykkäämåpi kuin feministit yleensä eikä halua leimautua typeräksi.
Hei.
Olen hiukan teoreetikkona ja Loogikkona tutkaillut asiaa. Nyt kaksi vuotta yötä päivää ja löytänyt syyt ja seuraukset asioihin.
Naiset jotka kokevat että haluavat olla naisia varmasti löytävät kanavaltani lohdususta sillä monet miehet ovat heränneet ja vahvistuneet avullani (saatta niitä alfoja, olen siis alfa tehdas :D ) Rupee sängyn päädyt ryskämään ja loppuupi piiperrys miehiltä.
Taasen äärifeministit, tai äärimutsimit kuten itse kutsun teitä, tässä video joka kannattaa katsoa.
Teidän pe..seilyn aika alkaa olemaan ohitse. Ihan sama miten paljon pullistatte silmiänne, ihan sama paljonko huudatte tai valehtelette miehille "että se koetti panna" ja rikotte heidän välejään, se tulee muuttumaan.
Olkaa hyvät. https://youtu.be/jQtXph3OG_I
Minä siis en juurikaan välitä mitä mieltä minusta ollaan, paljonkin siitä mitä mieltä esittämistäni asioista ollaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:33"]
Te joiden mielestä yhteiskunta on jo tasa-arvoinen, mitä sanotte näistä suurelle osalle tutuista esimerkeistä:
Nainen ja mies tekevät työpaikalla samaa työtä, miehellä on kuitenkin päälllikkötitteli ja sen myötä parempi palkka. Sairaanhoitajalla ja insinöörillä suunnilleen samanpituinen ja -tasoinen koulutus, sairaanhoitajalla työssään vastuu ihmisistä, silti palkka on huonompi kuin insinöörillä. Jokainen tietää varmasti lisää samanlaisia esimerkkejä.
Tasa-arvoistako?
[/quote]
Miten se sairaanhoitajan vastuu ihmisistä ilmenee?
Tekevät juuri kuten ohjeistus määrää. Virheiden sattuminen on hyvin epätodennäköistä, enkä tiedä Suomessa yhtäkään tapausta, jossa sairaanhoitaja olisi joutunut vastuuseen virheestään.
Insinööri sensijaan, kuten lääkärikin, vastaa tekemistään päätöksistä ja ratkaisuista.
Nytkin joku insinööri nuukkuu huonosti, koska Jämijärvellä on tippunut insinöörin laskelmien perusteella suunniteltu lentokone.
Jos virhe löytyy ja pystytään osoittamaan, on korvausvastuu ilmeinen.
Naiset noin yleisesti ei kanna vastuuta mistään.
Siinä hetkessä kun naista hiillostetaan ottamaan vastuuta, pillahtaa nainen itkuun ja asia jää siihen.