Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku nainen ei halua olla feministi?

Vierailija
19.07.2010 |

"Feminismi eli naisliike tai naisasialiike on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä liike"....miksi joku nainen haluaa edelleen naisen aseman olevan erilainen kuin miehen. Tasa-arvo ei tarkoita tasapäistämistä! Ilman feministejä ei palsta akoillakaan olisi äänioikeutta saati omaa pankkitiliä tai itsemääräämisoikeutta. Edelleen mies, veli tai isukki määräis kaikista asioistasi! Saisitte olla kiitollisia menneen ajan feministeille!

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei sille voi mitään, että jos mies haluaa lapsen, minun se pitää henkeni ja terveyteni kaupalla hänelle tehdä. Jos osat olisi toisinpäin, niin olisin kyllä sille ihmiselle joka tekee minulle oman lapsen, erittäin kiitollinen, joka päivä kun nauttisin lapseni seurasta ja katsoessani hänen kasvamistaan ja kehittymistään, olisin kiitollinen sille ihmiselle joka lapseni minulle antoi, miehillä taitaa aika harvoin olla tälläisiä tunteita...?

Minä tein miehelleni kaksoset, ja mieskin sitten tiuski minulle, kun olin pahoinvoinnista niin sairas etten uskaltanut sängystä nousta, että mene sitten sairaalaan jos noin sairas olet. Mulle ei kyllä olisi tullut mieleenkään hänenä niin sanoa. Mies on kyllä jälkikäteen pyytänyt käytöstään anteeksi, mutta vaikeaa sitä on unohtaa.

Vierailija
42/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 04:24"]

Joo, ei sille voi mitään, että jos mies haluaa lapsen, minun se pitää henkeni ja terveyteni kaupalla hänelle tehdä. Jos osat olisi toisinpäin, niin olisin kyllä sille ihmiselle joka tekee minulle oman lapsen, erittäin kiitollinen, joka päivä kun nauttisin lapseni seurasta ja katsoessani hänen kasvamistaan ja kehittymistään, olisin kiitollinen sille ihmiselle joka lapseni minulle antoi, miehillä taitaa aika harvoin olla tälläisiä tunteita...?

Minä tein miehelleni kaksoset, ja mieskin sitten tiuski minulle, kun olin pahoinvoinnista niin sairas etten uskaltanut sängystä nousta, että mene sitten sairaalaan jos noin sairas olet. Mulle ei kyllä olisi tullut mieleenkään hänenä niin sanoa. Mies on kyllä jälkikäteen pyytänyt käytöstään anteeksi, mutta vaikeaa sitä on unohtaa.

[/quote]

Kukaan ei ole pakottanut sinua tekemään yhtään lasta. Jos et kerran itse ole halunnut lapsia, olisit sanonut ei. Niin yksinkertaista. Sinulla se valinnanvapaus on.

Eikä miehesi törppöys noin muutoinkaan ole kiinni mistään tasa-arvosta tai feminismistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai minä halusin tehdä miehelleni lapsen, ja teinkin vielä kaksin kappalein, missä kohtaa olen sanonut että ei ollut minun valintani? Minulla oli jo yksi lapsi, ja se olisi minulle riittänyt, mutta halusin että mieheni kokee myös sen tunteen minkä vain oma lapsi tuo.

Minä olen kiitollinen miehelleni kaikesta mitä hän meidän perheemme eteen tekee, mutta se kiitollisuus ei olekaan niin itsestään selvyys toisinpäin.

Se miten tämä asia liittyy tasa-arvoon ja feminismiin on juuri se miehillä yleinen vähättely siinä mistä ne lapset tähän maailmaan ilmestyy ja kuka ne hoitaa. Minä teen lapset, hoidan ne, ja sitten mun pitäisi vielä mennä armeijaan, ja puolustaa tätä maata, mitä ihmettä miesten tehtäväksi sitten jäisi???

Vierailija
44/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 04:38"]

Tottakai minä halusin tehdä miehelleni lapsen, ja teinkin vielä kaksin kappalein, missä kohtaa olen sanonut että ei ollut minun valintani? Minulla oli jo yksi lapsi, ja se olisi minulle riittänyt, mutta halusin että mieheni kokee myös sen tunteen minkä vain oma lapsi tuo.

Minä olen kiitollinen miehelleni kaikesta mitä hän meidän perheemme eteen tekee, mutta se kiitollisuus ei olekaan niin itsestään selvyys toisinpäin.

Se miten tämä asia liittyy tasa-arvoon ja feminismiin on juuri se miehillä yleinen vähättely siinä mistä ne lapset tähän maailmaan ilmestyy ja kuka ne hoitaa. Minä teen lapset, hoidan ne, ja sitten mun pitäisi vielä mennä armeijaan, ja puolustaa tätä maata, mitä ihmettä miesten tehtäväksi sitten jäisi???

[/quote]

Sinusta en tiedä, mutta kyllä ainakin oma mieheni hoitaa aika lailla saman verran lapsia kuin minäkin (puhumattakaan muusta kodihoidosta). Se, että juuri naisen on synnytettävä, se on biologiaa eikä kukaan siihen pakota, vapaaehtoista touhua kun tuo lastenteko nykyään on. Intti on toistaiseksi pakollinen miehille vankeusrangaistuksen uhalla) joten noita kahta asiaa ei voi edes verrata.

On ikävää, jos miehesi reaktiot, käytös tms. ei ole ollut sellaista kuin olet toivonut mutta sillä ei edelleenkään ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. 

Vierailija
45/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2010 klo 09:14"]

En ole kokenut että naisen asema meillä suomessa olisi jotenkin huono tai huononpi kuin miehen. Kiitollinen olen tietysti heille jotka ovat esim. äänioikeuden naisille ajaneet.

Mutta en todellakaan ole jakamassa esim. kaikkia kotitöitä tasan. En edes halua korjata autoa, hakata halkoja jne. Niin paljon helpompaa kun mies hoitaa sellaiset. On myös paljon helpompaa hoitaa itse esim. pyykit.

[/quote]

Ja mitä tekemistä noilla asioilla on feminismin kanssa? Oletko nyt ollenkaan ymmärtänyt mistä siinä on kyse?

Vierailija
46/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 04:31"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 04:24"]

[/quote]

Kukaan ei ole pakottanut sinua tekemään yhtään lasta. Jos et kerran itse ole halunnut lapsia, olisit sanonut ei. Niin yksinkertaista. Sinulla se valinnanvapaus on.

Eikä miehesi törppöys noin muutoinkaan ole kiinni mistään tasa-arvosta tai feminismistä. 

[/quote]

Täsmälleen näin. Tilanteita voisi verrata silloin, jos perustuslaki pakottaisi jokaisen naisen synnyttämään lapsia tiettyyn ikään mennessä tai vaihtoehtoisesti menemään vankilaan tai pakkotyöhön.

Vierailija
47/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 04:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 04:38"]

[/quote]

Sinusta en tiedä, mutta kyllä ainakin oma mieheni hoitaa aika lailla saman verran lapsia kuin minäkin (puhumattakaan muusta kodihoidosta). Se, että juuri naisen on synnytettävä, se on biologiaa eikä kukaan siihen pakota, vapaaehtoista touhua kun tuo lastenteko nykyään on. Intti on toistaiseksi pakollinen miehille vankeusrangaistuksen uhalla) joten noita kahta asiaa ei voi edes verrata.

On ikävää, jos miehesi reaktiot, käytös tms. ei ole ollut sellaista kuin olet toivonut mutta sillä ei edelleenkään ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. 

[/quote]

No, minä en edes kannata yleistä asevelvollisuutta, vaan palkka-armeijaa. Mieheni on eri mieltä. Suurin osa naisista haluaa tehdä lapsia, ja suuin osa miehistä haluaa käydä armeijan. En tiedä miksi se armeija aina vedetään esiin kun puhutaan feminismistä, naisethan saavat mennä halutessaan armeijaan. Jos minulle sanotaan että mene armeijaan, niin minä sanon että synnytä sinä sitten lapset, minä olen lapsia tekemällä tehnyt oman osuuteni tämän kansakunnan jatkumisen eteen.

Vierailija
48/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä feministinä kannatan myös palkka-armeijaa, tasa-arvoisempaa vanhemmuutta ja koululaisten tasa-arvoista kohtelua, koska ne parantavat myös naisten asemaa. Tällä hetkellä Suomessa suurimmat ongelmat tuntuvat olevan asenteissa. Mä yritän nyt vääntää rautalangasta: Jos miehet osallistuisivat yhtäläisesti lasten kasvatukseen ja jäisivät koti-isiksi, niin yhteiskunnan, miesten kuin naistenkin asenne olisi se, että tämä on normaalia: "Naiset ja miehet osallistuvat yhtäläisesti lastenhoitoon" silloin miehillä olisi myös paremmat mahdollisuudet saada huoltajuutta erotilanteissa. Musta on sovinisteilta todella tekopyhää olettaa, että miehet saisivat huoltajuuksia useammin vaikka eivät osallistukaan yhtä aktiivisesti lastenhoitoon ja kasvatukseen.

Mä en myöskään voi sietää sitä, kun menen esim. Elektroniikkakauppaan ostamaan jotain itselleni ja jos mieheni on mukana, niin myyjät puhuvat hänen kanssaan vaikka minä esittäisinkin kaikki kysymykset. Pikku juttu, mutta hyvä esimerkki noista yhteiskunnallisista asenteista, jotka alentavat naisten asemaa.

Isompi ongelma asenteista puhuen on naisten objektointi ja seksualisointi. Tämä ongelma on niin laaja ja niin syvälle juurtunut kaikkialla maailmassa ja siksi suurin syy maailmassa (ja Suomessakin) rehottavalle prostituoitujen ihmiskaupalle. Ihmiskauppaa ei voida lopettaa, ennen kuin miehet tunnustavat naiset tasavertaisina yksilöinä.

Naisena minä olen muutakin kuin vaginani.

Vierailija
49/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat varmaan säilyttää mahdollisuutensa saada oikea mies...

Vierailija
50/98 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneiden aikojen naisasianaiset ja naisasialiikkeen saavutukset vs. nykyfemakot, jotka raivoavat tälläkin palstalla ja haukkuvat toisinajattelevia naisia tyhmiksi. Joopa joo, nämä ovat hyvin kaukana toisistaan. Mahtaisikohan johtua siitä? :D

Vierailija
51/98 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä halutaan parantaa naisen asemaa. Jos kokee sen olevan jo hyvä? Tai haluaa tasa-arvoa - feminismissä on niin miehiä sortava kaiku.

Vierailija
52/98 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

feministi. Koska vieläkin yhteiskunnassa on monia asenteita, jotka tulisi muuttaa tasa-arvoisemmiksi. Työelämässä on paljon muitakin kysymyksiä, kuin tuo palkkakysymys.

Minun mielestäni myös naisten ja miesten erojen huomioonottaminen kuulostaa jokseenkin viktoriaaniselta ajatukselta. Silloinkin otettiin huomioon naisten ja miesten väliset erot ja naisia ei päästetty mihinkään päätösvaltaisiin elimiin. Ennemminkin pitäisi lähteä siitä, että kaikki ovat yksilöitä.

Vierailija
53/98 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se on, että lyylit vaan tekemään yhtä paljon töitä kuin miehet niin palkkakin siinä sivussa nousee. Armeija pitäisi myös laittaa pakolliseksi.

Vierailija
54/98 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 04:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 03:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2013 klo 22:57"]

niinhän se on, että lyylit vaan tekemään yhtä paljon töitä kuin miehet niin palkkakin siinä sivussa nousee. Armeija pitäisi myös laittaa pakolliseksi.

[/quote]

Minä menen heti armeijaan kun mies synnyttää meille edes yhden lapsen.

[/quote]

Äh, vanha virsi. Sinua tuskin on vankilan uhalla pakotettu synnyttämään? Niinpä. Toinen on vapaaehtoista, toinen ei. 

[/quote]

Ei intti ole pakollinen. Sen voi jättää väliin helposti nykyään, jos haluaa tai käydä vain minimin. Toisaalta RUKin käynnistä on edelleen iso hyöty urakehitykselle, sanokaa mitä sanotte. Lastenteko ei vedä lähellekään vertoja sille.

Vierailija
55/98 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole tuntenut koskaan olevani missään hierarkiassa miehen alapuolella. En näe syytä olla feministi, koska mielestäni yhteiskuntamme on jo tarpeeksi tasa-arvoinen.

Vierailija
56/98 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2010 klo 08:53"]

"Feminismi eli naisliike tai naisasialiike on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä liike"....miksi joku nainen haluaa edelleen naisen aseman olevan erilainen kuin miehen. Tasa-arvo ei tarkoita tasapäistämistä! Ilman feministejä ei palsta akoillakaan olisi äänioikeutta saati omaa pankkitiliä tai itsemääräämisoikeutta. Edelleen mies, veli tai isukki määräis kaikista asioistasi! Saisitte olla kiitollisia menneen ajan feministeille!

[/quote]

oot tajunnu väärin asian. Feminismi on tasa-arvoa kohti pyrkivä idealogia riippumatta sukupuolesta, ylläkuvaamasi on naissovinismia!

Vierailija
57/98 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2010 klo 09:09"]Meillä ainakin pyyhkii hyvin vaikka mies osallistuu kodin ja lasten hoitoon ja hänellä on samat velvollisuudet kuin mullakin. Monissa perheissä valitettavasti naiset edelleen alistuvat palvelijoiksi ja kantavat suuremman vastuun.

[/quote]

En alistu palvelijaksi mielestäni, vaikka huolehdin lapsien neuvolat,ruuat pöytään ja kotityöt. Olen vaan miestäni paljon kätevämpi näissä asioissa!

Vierailija
58/98 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kauniilla naisilla ei ole tarvetta, he pärjäävät paremmin naisellisilla avuillaan kuin ikinä voisivat pärjätä naisasialiikkeen tarinoilla. Susirumat ja maskuliiniset tarvitsevat feminismin kaavun, koska eivät naisellisin keinoin pääse asemaan johon kauneimmat pääsevät.

Tämä oli siis vedenpitävä vastaus otsikon kysymykseen.

m

Vierailija
59/98 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:13"]

[/quote]

Kauniilla naisilla ei ole tarvetta, he pärjäävät paremmin naisellisilla avuillaan kuin ikinä voisivat pärjätä naisasialiikkeen tarinoilla. Susirumat ja maskuliiniset tarvitsevat feminismin kaavun, koska eivät naisellisin keinoin pääse asemaan johon kauneimmat pääsevät.

Tämä oli siis vedenpitävä vastaus otsikon kysymykseen.

m

[/quote]

Ei se ulkonäkö kaikkialla auta ja joskus jopa huonontaa naisen asemaa. Että kyllä nyt on sun teoraiasi väärä. Tuskinpa kukaan on pörssiyhtiön hallitukseen ulkonäöllä päässyt.. 

Mutta itseäni kyllä ärsyttää kaikki, joiden mielestä feminismi on typerää vouhotusta. Aivan samoja sanoja kun käytettiin 100-vuottakin sitten. Oliko se silloin mielestänne typerää vouhotusta? Jos ei niin ei pitäisi olla nytkään. Kyllähän tasa-arvon puutteet nyt näkee esim. nuorten naisten pätkätöistä jnoin muutenkin asenteista. Esim. jos joku kirjoittaa jääkiekkoblogia, hän on arvostettu asiantuntija. Jos joku kirjoittaa muotiblogia, hän on aivoton kana, jolla ei ole tärkeämpää tekemistä.

Vierailija
60/98 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää feminismissä se, että tuntuu joskus sille, että miehiä ja naisia yritetään asettaa samaan muottiin. Kyllä vaan mies on mies ja nainen on nainen, erilaisia fyysisiltä ominaisuuksiltaan. Naurettavaa kun joku sanoi menevänsä inttiin sitten kun joku mies synnyttäö hänelle lapsen, näinpä! Feminismillä on huono kaiku monien korvissa tällaisten kommenttien vuoksi :/

En tiedä olenko feministi vai en, pidän miehiä ja naisia suomessa jo samanarvoisina -En ole koskaan kuvitellutkaan olevani jotenkin huonompi aukupuoleni perusteella. Hankalia asioita nämäkin, koska varmasti löytyy epäkohtia täällä suomessakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi