Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku nainen ei halua olla feministi?

Vierailija
19.07.2010 |

"Feminismi eli naisliike tai naisasialiike on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä liike"....miksi joku nainen haluaa edelleen naisen aseman olevan erilainen kuin miehen. Tasa-arvo ei tarkoita tasapäistämistä! Ilman feministejä ei palsta akoillakaan olisi äänioikeutta saati omaa pankkitiliä tai itsemääräämisoikeutta. Edelleen mies, veli tai isukki määräis kaikista asioistasi! Saisitte olla kiitollisia menneen ajan feministeille!

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hoitakoon omat ongelmansa.

Syntyykö mistään miesten ongelmasta mielekestä tasa-arvo keskustelua?

Tasa-arvo kaikille? Miksi miesten pitäisi kohottaa naisen asemaa jos naiset eivät halua auttaa miesten asioiden epäkohdissa?

Tasa-arvo toteutuu myös sillä tasolla että autetaan sitä, joka sitä apua tarvitsee. Oli siinä huonommassa osassa sitten mies tai nainen. Lapsi tai vanhus.

Juurikin nämä ns. telaketju femakot, ovat tehneet tästä asiasta pelkkää köydenvetoa ja meteliä, ilman että jotain tehtäisiin konkreettisesti.

Sovinistit huutavat toisessa päässä että naiset on luotu nyrkin ja hellan väliin.

Toisessa päässä nämä femakot että miehet ovat turhia.

Mitä siitä kumpikaan hyötyy?

Tasa-arvo olisi mahdollista jos vain näitä ääripäitä ei olisi. Ehkä jokin päivä sitten.

Vierailija
2/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidät on kasvatus saanut uskomaan olevansa automaattisesti huonompia kuin miehet.

nämä tyypit jauhavat naisista paskaa ja kadhetivat toisia naisia. kauniita ja älykkäitä. eivät äänestä kaunista naissa vaaleissa. juoruavat ja puhuvat toisista naisista pahaa selän takana.

yleensä kouluttamattomat luuserit ovat näitä joita feminismi ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatettu uskomaan miessukupuolen oikeuksiin ja naissukupuolen velvollisuuksiin? Itse en tajua tällaista...mulle feminismi tarkoittaa sitä että naisella on itsemääräämisoikeus valita. Saa olla miestään passaava kotiöiti kunhan saa tehdä sen omasta halustaan eikä yhteiskunnan roolijaon tai kasvatuksensa takia...omat tyttöni kasvatan oman arvonsa tunteviksi itsenäisiksi naisiksi. Hassua muuten että eräät sovinistit (naissovinistit myös) uskottelevat että feminismi on miesvihaa...se on sitä propagandaa.

Vierailija
4/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole feministi, ei tarkoita etteikö olisi noista asioista kiitollinen.

Miten aloittaja muuten itse toteuttaa tätä feminismiään?

Vierailija
5/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen jolla ei ole akateemista korkeakoulututkintoa? Mä tunnen montakin ns kouluttamatonta naista jotka ovat feministejä...

Vierailija
6/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse olla mikään nisti, asiat eivät minusta ole niin mustavalkoisia.

Vierailija
7/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ymmärrän ettei yksinkertaisesti ajattelemaan tottunut sitä voi ymmärtää. Mulle feminismi tarkoittaa sitä että pidän puoleni ja kasvatan omat lapseni tasa-arvon periaatteen mukaan. Meillä mies tekee osansa enkä ikinä alistuisi passaamaan, lapset tekevät osansa riippumatta siitä kumpaa sukupuolta edustavat jne. Nykypäivänä vielä monissa perheissä tasa-arvo on hyvin kaukana...

Vierailija
8/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

feministeille mutta että itse ei ole sellainen. Feminismi tarkoittaa tietynlaista ajatusmaailmaa ei sitä tarvi sen kummemmin joka päivä toteuttaa. Tosin olisi ihan suotavaa että jokainen pyrkisi kasvattamaan lapsensa tasa-arvoisuuteen esim pojille ja tytöille samat oikeudet sekä velvollisuudet. Olis jo aika päästä eroon näistä mamman passaamista poikalapsista joista kasvaa laiskoja itserakkaita miehiä...

Vierailija
9/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkan sitten kornia oloani tyytyväisessä parisuhteessa.

Ja olen myös äärifeministin hyvä ystävä:D

Vierailija
10/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä julista enkä juokse barrikadeilla mutta pyrin arkielämässä toiminaan sen mukaan. Yhteiskunnassa vielä paljon parannettavaa sillä saralla. Mun työpaikallani koulutetummat naiset tekevät vaativampaa työtä ja silti miehillä isompi palkka. Saavat helpommin ylennyksiä ja palkankorotuksia. Nimikkeillä pelaaminen kun on niin helppoa...

Vierailija
11/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin pyyhkii hyvin vaikka mies osallistuu kodin ja lasten hoitoon ja hänellä on samat velvollisuudet kuin mullakin. Monissa perheissä valitettavasti naiset edelleen alistuvat palvelijoiksi ja kantavat suuremman vastuun.

Vierailija
12/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten ja miesten tasa-arvoa...yksinkertaista! Hän siis on eräänlainen sovinisti eli haluaa erotella naisten ja miesten oikeudet ja velvollisuudet.

Vierailija
13/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Feminismi eli naisliike tai naisasialiike on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä liike""

Huomatkaa painoa sanoilla ASEMAN PARANTAMINEN. Pyrkimys ei siis ole päästä tasa-arvoon vaan parantaa naisen asemaa. Aikaisemmin tämä tarkoitti tasa-arvoon pyrkimistä mutta nykyään usein telaketju femakot ajavat jo miesten ongelmien vähättelemistä tai suoranaista alistamista.

Sovinismi ja feminismi ovat toistensa vastakohdat ei siis siten että sovinismi on pahasta ja femisnismi hyvästä vaan kyseessä on aidosti saman asian eri ääripäät.

Järkevä totuus löytyy noiden kahden ääripään välistä, tasapuolisesti molempia sukupuolia kuunnellen.

Vierailija
14/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut että naisen asema meillä suomessa olisi jotenkin huono tai huononpi kuin miehen. Kiitollinen olen tietysti heille jotka ovat esim. äänioikeuden naisille ajaneet.

Mutta en todellakaan ole jakamassa esim. kaikkia kotitöitä tasan. En edes halua korjata autoa, hakata halkoja jne. Niin paljon helpompaa kun mies hoitaa sellaiset. On myös paljon helpompaa hoitaa itse esim. pyykit.

Vierailija
15/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä totuus löytyy noiden kahden ääripään välistä, tasapuolisesti molempia sukupuolia kuunnellen.

Lisäksi kun tähän vielä otetaan se, että tasa-arvopyrkimysten seuraava jättitehtävä on naiseuden perhelinnakkeen purkaminen, niin ollaan hyvillä jäljillä.

Vierailija
16/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin överiksi, että ihan hävettää.

Vierailija
17/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään. Minusta on parempi, että hoidetaan niitä töitä joista pidetään.

Vierailija
18/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuudessahan ainoa tasa-arvoa mittaava asia on palkka. Yleensä uutisessa vain unohdetaan kertoa montako ylityötuntia miehet tekevät enemmän isomman euronsa eteen kuin naiset.

Mitään muuta "tasa-arvo" uutisointia onkin sitten Suomessa turha yrittää etsiä.

- Suurin osa syrjäytyineistä on miehiä

- Suurin osa kodittomista on miehiä

- Miehillä ei vieläkään ole käytännössä mahdollisuuksia huoltajuus riidoissa

- Koululaitos suosii tyttöjä

- Miehet kuolevat nuorempina silti molemmilla sukupuolilla käytetään samaa eläke leikkuri kerrointa ---> naiset siis saavat eläkettä enemmän kuin miehet.

- Sosiaali- ja terveysministerion tasa-arvo yksikön KAIKKI jäsenet ovat naisia.

http://www.stm.fi/yhteystiedot/tulosyksikot?p_p_id=peopleListPortlet_WA…

Tämä on aika ihmeellistä kun yksikön pitäisi edisttää tasa-arvoa ja yksikkö mm. tekee esityksiä tasa-arvon parantamiseen. Miten tässä yksikössä otetaan huomioon miesten näkökulma?

Vierailija
19/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat parempia kuin vaikka isoäitini nuoruudessa, ei se tarkoita sitä että minun pitäisi olla feministi.

Olenhan kiitollinen myös veteraaneille, mutten silti itse sotimaan lähtisi.

Miksi taistella sellaisen asian puolesta (Suomessa), joka on jo tehty?

Tietenkin on maita, joissa naiset ovat selvästi huonommassa asemassa. Itse tuen joka kuukausi naisten ja tyttöjen koulutusta tietyllä rahasummalla.

Itse en koe siinä mitään väärää että olen kotona hoitamassa lapsia ja taloutta, kun mies on töissä. Teen kuitenkin koti/talli hommien lisäksi palkallista työtä lisäksi ja kaikki voittavat.

Mies muuten myös siivoaa, tekee ruokaa ja hoitaa lapsia. En ole mitenkään alistetussa asemassa vaikka moni niin luuleekin.

Tuttavapiirissäni on muutama feministi ja he ovat aivan järkyttävän ehdottomia asioista. En ymmärrä miksi he ovat miehet "ottaneet" kun niistä tuntuu olevan niin paljon riesaa. Kun ei ole tasa-arvoinen palkka, eikä lomat ja kun naisen pitää synnyttää ja kärsiä kuukautisista ja me olemme jumalattaria jotka ovat kaikkia korkeammalla.

plääh. Polttakaa vain rintaliivinne ja rahanne.

Minä olen oikeuksistani kiitollinen mutten siihen pelleilyyn lähde.

Vierailija
20/98 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään tekemistä tasa-arvopyrkimysten kanssa. Minusta tasa-arvoon kuuluu se, että molemmat sukupuolet ovat tasa-arvoisia keskenään, ei se, että toisesta sukupuolesta halutaan tasa-arvoisempi. Feminismi sulkee jo käsitteenä kysymyksen miehen asemasta pois.

Feministi - esim. Anna Kontula kerran radiossa - voi sanoa, ettei häntä kiinnosta miesten ongelmat, koska hän ajaa naisten asiaa. Entä jos joku tasa-arvoa kannattava mies sanoisi, ettei häntä kiinnosta naiskysymykset, koska hän ajaa tätä miesten asiaa? Äläkkä siitä nousisi, ja iso.

Minusta monet feministit tuntevat voitonriemua esim. siitä, että pojilla menee nyt huonosti mitä koulutukseen tulee, eikä mielekästä keskustelua koulusysteemin ongelmista synny. Tavallaan otetaan revanssia: ennen naiset eivät menestyneet koulussa eivätkä loistaneet akateemisesti, nyt asia on päinvastoin. Minusta on systeemissä on vikaa, kun toisella sukupuolella menee järjestelmällisesti huonosti, ja se tulisi korjata, muttei tietenkään toisen sukupuolen kustannuksella. Tätä olisi tasa-arvo.

Mielestäni vain yhtä sukupuolta korostava aatesuuntaus ei voi väittää ajavansa tasa-arvoa, koska tasa-arvo syntyy molempien sukupuolten hyvinvoinnista, ja toisen sukupuolen huono asema vaikuttaa tavalla tai toisella myös siihen toiseen sukupuoleen.

Siksi en ole feministi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi