Miksi joku nainen ei halua olla feministi?
"Feminismi eli naisliike tai naisasialiike on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä liike"....miksi joku nainen haluaa edelleen naisen aseman olevan erilainen kuin miehen. Tasa-arvo ei tarkoita tasapäistämistä! Ilman feministejä ei palsta akoillakaan olisi äänioikeutta saati omaa pankkitiliä tai itsemääräämisoikeutta. Edelleen mies, veli tai isukki määräis kaikista asioistasi! Saisitte olla kiitollisia menneen ajan feministeille!
Kommentit (98)
Minusta monet feministit tuntevat voitonriemua esim. siitä, että pojilla menee nyt huonosti mitä koulutukseen tulee, eikä mielekästä keskustelua koulusysteemin ongelmista synny.
Syntyykö mistään miesten ongelmasta mielekestä tasa-arvo keskustelua?
Syntyykö mistään miesten ongelmasta mielekestä tasa-arvo keskustelua?
""Feminismi eli naisliike tai naisasialiike on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä liike"" Huomatkaa painoa sanoilla ASEMAN PARANTAMINEN. Pyrkimys ei siis ole päästä tasa-arvoon vaan parantaa naisen asemaa. Aikaisemmin tämä tarkoitti tasa-arvoon pyrkimistä mutta nykyään usein telaketju femakot ajavat jo miesten ongelmien vähättelemistä tai suoranaista alistamista. Sovinismi ja feminismi ovat toistensa vastakohdat ei siis siten että sovinismi on pahasta ja femisnismi hyvästä vaan kyseessä on aidosti saman asian eri ääripäät. Järkevä totuus löytyy noiden kahden ääripään välistä, tasapuolisesti molempia sukupuolia kuunnellen.
En hyväksy sitä että naisen asema koitetaan ajaa miehen ohi, vaan kannatan tasa-arvoa joka huomioi kuitenkin miehen ja naisen väliset erot.
Siellä on heti aloittaja ja ensimmäiset vastaajat sanomassa, miten he tietävät paremmin mitä surkimuksia muut ihmiset heidän mielestään ovat.
Minä en todellakaan halua kuulua tuollaiseen joukkoon.
Olen mies ja kannatan ehdottomasti sukupuolten välistä tasa-arvoa, mikä tarkoittaa yhtäläisiä oikeuksia JA velvollisuuksia sekä miehille että naisille.
Jos taas "tasa-arvolla" tarkoitetaan naisten oikeuksien lisäämistä, en kannata sellaista.
Täällä on mainittu Mutta nehän on jo! Ei niitä varten tarvita enää mitään liikettä. Mitkä ovat ne nykyajan polttavat kysymykset, joihin pyritään saada parannusta? Ja millä keinoin?
Sillä vaan ihmettelen, että kun tällainen ketju on, niin aina näissä puhutaan kotitöistä. Ne on kuitenkin jokaisen perheen sisäisiä asioita millainen työ- ja vastuujako perheessä halutaan tehdä. Mutta mitä ovat ne suuremmat yhteiskunnalliset ongelmat, joihin feministit haluaisivat muutosta?
Miksi joku mies ei halua olla sovinisti? Ei kai tätä nyt tarvitse edes miettiä, eihän!
Johtuisiko siitä,että olen sellaisesta sukupolvesta, joka syntyi kultalusikka suussa.Minun ei ole tarvinnut taistella mistään enkä koe,että olisi tarvettakaan!Luulisin,että tästä syystä meidän 80-luvulla syntyneiden nuorten naisten maailmaan käsite feminismi on täysin vieras.En osaa mieltää itseäni sovistiksi tai feministiksi. Ihmettelen tätä ismihössötystä,kun se ei tuppaa nykyään oikein auttamaan ketään.
Feministit on lesboja ja ajavat naisten ylivaltaa. Tasa-arvon kanssa sillä ei ole yhtään mitään tekemistä. Miehet maanrakoon!
Minä olen feministi ja mun on vaikea ymmärtää miten kukaan nainen tai kukaan mies jolla on äiti, vaimo tai tytär ei ole?
Olen kasvattanut kolme poikaanikin feministeiksi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2010 klo 08:53"]"Feminismi eli naisliike tai naisasialiike on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä liike"....miksi joku nainen haluaa edelleen naisen aseman olevan erilainen kuin miehen. Tasa-arvo ei tarkoita tasapäistämistä! Ilman feministejä ei palsta akoillakaan olisi äänioikeutta saati omaa pankkitiliä tai itsemääräämisoikeutta. Edelleen mies, veli tai isukki määräis kaikista asioistasi! Saisitte olla kiitollisia menneen ajan feministeille!
[/quote]
Miksi yksikään mies ei olisi feministi? Tasa-arvo on kaikkien etu. Vai ajatteletteko, että mies on lähtökohtaisesti paha olento, joka haluaa alistaa naisia?
Taas ketju täynnä esimerkkejä siitä, että mamulit ei tajua ensinkään, mitä feminismi tarkoittaa.
"mutkun musta on kiva pestä pyykkiä ja et mies hoitaa autohommat" no se on hyvä se ja siistiä että homma pelaa! Ei feminismi ole pakottamassa naisia ulos keittiöstä, kyse on siitä, että joka hemmetin naisella JA miehellä on oikeus elää elämäänsä ilman perinteisten sukupuoliroolien pakottamaa työnjakoa! Ei tarkoitus ole kääntää sukupuolirooleja päin vastoin (sehän sitä paitsi tarkoittaisi sitä, että se auton rassaaminen olisi jotenki tärkeämpää kuin pyykin pesu) vaan vapauttaa meidät kaikki niistä ja antaa ihmisille vapaus elää omanlaistaan elämää. Jokainen saa olla juuri niin feminiini tai maskuliinen kuin huvittaa, ihan sukupuolesta riippumatta.
Yksi modernin feminismin tavoitteista on myös tasa-arvoinen vanhemmuus, eli miehille on taattava yhtäläinen oikeus perhe-elämään ja kehitettävä yhteiskuntaa siihen suuntaan, että esim. koti-isyys on sosiaalisesti hyväksyttyä.
Feminismillä ei ole mitään pullantuoksuisia kotiäitejä vastaan.
T. telaketjufeministi joka ei todellakaan uskottele itselleen, että kaikki tarpeellinen on jo saavutettu.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2010 klo 09:28"]
ovat parempia kuin vaikka isoäitini nuoruudessa, ei se tarkoita sitä että minun pitäisi olla feministi.
Olenhan kiitollinen myös veteraaneille, mutten silti itse sotimaan lähtisi.
Miksi taistella sellaisen asian puolesta (Suomessa), joka on jo tehty?
Tietenkin on maita, joissa naiset ovat selvästi huonommassa asemassa. Itse tuen joka kuukausi naisten ja tyttöjen koulutusta tietyllä rahasummalla.
Itse en koe siinä mitään väärää että olen kotona hoitamassa lapsia ja taloutta, kun mies on töissä. Teen kuitenkin koti/talli hommien lisäksi palkallista työtä lisäksi ja kaikki voittavat.
Mies muuten myös siivoaa, tekee ruokaa ja hoitaa lapsia. En ole mitenkään alistetussa asemassa vaikka moni niin luuleekin.
Tuttavapiirissäni on muutama feministi ja he ovat aivan järkyttävän ehdottomia asioista. En ymmärrä miksi he ovat miehet "ottaneet" kun niistä tuntuu olevan niin paljon riesaa. Kun ei ole tasa-arvoinen palkka, eikä lomat ja kun naisen pitää synnyttää ja kärsiä kuukautisista ja me olemme jumalattaria jotka ovat kaikkia korkeammalla.
plääh. Polttakaa vain rintaliivinne ja rahanne.
Minä olen oikeuksistani kiitollinen mutten siihen pelleilyyn lähde.
[/quote]
Kyllä minä pidän itseäni feministinä, vaikka minä olen kotona lasten kanssa ja mies töissä. Minä olen töissä pääasiassa sen takia että en ole saanut töitä, mies taas inhoaa työtään ja hänen haaveensa olisi olla kotona lasten kanssa. Sinullakin mies tekee kotitöitä, miksi muka joku luulisi sinun olevan alistetussa asemassa, päinvastoin sinähän olet hemmoteltu kotiäiti, mies tienaa rahat ja tekee vielä kotitöitäkin.
En ymmärrä minkälaisia feministituttavia sinulla on, en ole koskaan kuullut kenenkään sitten 70-luvun puhuvan rintaliivien polttamista.
Ja kyllä se synnyttäminen ja kuukautiset on helvetinmoinen riesa, synnyttämiseen kun voi jopa kuolla, kyllä sitä saisi vähän enemmänkin arvostaa. Kyllä minäkin arvostan sitä mitä miehet tekee.
Itsekin myönnät että ei ole sama palkka, ja se tarkoittaa nimenomaan sitä, että samasta työstä ei makseta samaa palkkaa, onko sun mielestä ok, että sillä että on jalkovälissä killuttimet saa samasta työstä parempaa palkkaa? Mulkullako niitä töitä tehdään?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2013 klo 22:57"]
niinhän se on, että lyylit vaan tekemään yhtä paljon töitä kuin miehet niin palkkakin siinä sivussa nousee. Armeija pitäisi myös laittaa pakolliseksi.
[/quote]
Minä menen heti armeijaan kun mies synnyttää meille edes yhden lapsen.
Tuolla joku sanoi, että miksi miesten elämään liittyviin epäkohtiin ei puututa, niin miksi? Tämä on miesten maailma, edelleen, ja jos miehet niin haluaisivat niin kyllä miesten asioihin puututtaisiin. Tosiasia on se, että ei näitä päättävissä asemassa olevia miehiä kiinnosta luuserimiehet yhtään sen enenpää kuin naisten asemakaan. Miesten maailmaan kuuluu se että kilpailijoiden päältä kävellään parempaan asemaan.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 03:50"]
niinhän se on, että lyylit vaan tekemään yhtä paljon töitä kuin miehet niin palkkakin siinä sivussa nousee. Armeija pitäisi myös laittaa pakolliseksi.
[/quote]
[/quote]
Äh, vanha virsi. Sinua tuskin on vankilan uhalla pakotettu synnyttämään? Niinpä. Toinen on vapaaehtoista, toinen ei.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2010 klo 09:25"]
Julkisuudessahan ainoa tasa-arvoa mittaava asia on palkka. Yleensä uutisessa vain unohdetaan kertoa montako ylityötuntia miehet tekevät enemmän isomman euronsa eteen kuin naiset.
Mitään muuta "tasa-arvo" uutisointia onkin sitten Suomessa turha yrittää etsiä.
- Suurin osa syrjäytyineistä on miehiä
- Suurin osa kodittomista on miehiä
- Miehillä ei vieläkään ole käytännössä mahdollisuuksia huoltajuus riidoissa
- Koululaitos suosii tyttöjä
- Miehet kuolevat nuorempina silti molemmilla sukupuolilla käytetään samaa eläke leikkuri kerrointa ---> naiset siis saavat eläkettä enemmän kuin miehet.
- Sosiaali- ja terveysministerion tasa-arvo yksikön KAIKKI jäsenet ovat naisia.
http://www.stm.fi/yhteystiedot/tulosyksikot?p_p_id=peopleListPortlet_WAR_commonpeopleportlets&p_p_action=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_peopleListPortlet_WAR_commonpeopleportlets_view=people&_peopleListPortlet_WAR_commonpeopleportlets_filter=team&_peopleListPortlet_WAR_commonpeopleportlets_id=255078
Tämä on aika ihmeellistä kun yksikön pitäisi edisttää tasa-arvoa ja yksikkö mm. tekee esityksiä tasa-arvon parantamiseen. Miten tässä yksikössä otetaan huomioon miesten näkökulma?
[/quote]
Eiköhän ne ylityöeurot jätetä laskelmista pois, naurettava väite että ylityöt selittäisi sen että samasta työstä maksetaan miehille parempaa palkkaa. Onko miesten normaalissa kuukausipalkassa joku oletus, että jos haarovälistä roikkuu tavaraa, tekee automaattisesti ylitöitä?
Ja naisetko ne miehiä syrjäyttävät? Jättävät asunnottomiksi? Miehet siellä valtiolla ja kunnalla on päättämässä kenelle hommataan apua ja asuntoja.
Moni nainen hyysää juoppoja, hulluja ja väkivaltaisia miehiään/poikiaan juuri sen takia kun miehet ei raukat kuitenkaan yksin pärjää, naiset on aina hoivanneet. Pitäisikö sitä jokaiselle syrjäytyneelle miehelle hommata pari naisihmistä lisää hoitamaan asioita?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 04:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 03:50"]
[/quote]
[/quote]
Äh, vanha virsi. Sinua tuskin on vankilan uhalla pakotettu synnyttämään? Niinpä. Toinen on vapaaehtoista, toinen ei.
[/quote]
Sitä paitsi, biologialle ei voi yhtään mitään. Mikään tasa-arvolaki ei poista sitä seikkaa, että naisen kroppa on synnyttämistä varten. Ei, vaikka vetäisit millaiset itkupotkuraivarit.
Juuri tälläiset telaketjufemakot ovat pilanneet hyvän asian. Femakoista on tullut vastakohta sovinisteille. Edes naiset eivät enää jaksa femakoiden suunsoittoa.