Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä tässä lestojen haukkumisessa ei ole mistään muusta kyse kuin

Vierailija
19.07.2010 |

abortin tehneiden syyllisestä olosta ja katkeruudesta.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen olevani hyvin suvaitsevainen ja avarakatseinen. En ymmärrä läheskään kaikkien ajatusmaailmaa, tapoja, tekoja yms, mutta siinä vaiheessa ajattelen ettei minun tarvikkaan ymmärtää tai hyväksyä.

Jokainen ihminen on Jumalan luoma ja sellaisenaan arvokas. Ei ole minun asiani tuomita heidän tekojaan tai tekemättä jättämisiään. Annan kaikkien elää omaa elämäänsä niin kuin tahtovat. Mitä heidän asiansa minulle kuuluvat! Poikkeuksena nyt tietysti rikokset, joista on velvollisuus tehdä ilmoitus poliisille tai laiminlyönnit lapsia ja eläimiä kohtaan yms.

Luulen, että "lestojen" leimaamisella kotikasvatuksen lisäksi on ollut suuri vaikutus siihen etten itse suostu uskomaan, että minkään ryhmän ihmiset olisivat sellaisia ja sellaisia. Tuon ansiosta olen ystävystynyt tosi kivan romaani äidin kanssa ja ateistin kamnssa yms.

Olen vl-äiti pohjois-suomesta, jonka mielikuvienne mukaan pitäisi kai olla sitä kaikkein kauheinta sorttia. Minun ystävä- ja tuttavapiiri ei kyllä vastaa noita teidän yleisiä vl-käsityksiä, vaikka tiedostan että heitäkin löytyy.

Kaikesta huolimatta toivotan teille kaikille oikein aurinkoista ja onnellista kesän jatkoa! Jätän nämä arvostelijat aina omaan arvoonsa. Se kielii siitä ettei omassa elämässä kaikki ole niin kauhean hyvin. Jos itsellä on hyvä olla, ei ole tarvetta jatkuvasti arviostella tai jopa vihata muita, tuntemattomia ihmisiä ryhmän perusteella.

-7 lapsen vl-äiti-

Vierailija
62/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt aborttia, mutta halveksin lestoja.

Lapsellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuudessa on suhtauduttu perinteellisesti torjuvasti kulttuurin tiettyihin osa-alueisiin, erityisesti esittävään taiteeseen: ammattimuusikkouteen, näyttelijän ammattiin, teatteriin, oopperaan, tanssitaiteeseen, konserttitilaisuuksiin ja kokonaisuudessaan liikkuvaan kuvaan (videoihin ja elokuviin). Myös esimerkiksi kilpaurheilu tai laulajana tai muussa solistisessa roolissa esiintyminen ei ole ollut hyväksyttävää, koska niihin liikunta- ja taidemuotoihin katsotaan sisältyvän synnillistä "oman kunnian tavoittelua". Näyttelijän ja tanssijan ammatteja pidetään lisäksi ylipäätään epämoraalisina.

Hui hai.

Kulttuuri tarkoittaa tavallises tiyhteisön tai koko ihmiskunnan henkisten ja aineellisten saavutusten kokonaisuutta: tässä merkityksessä käytetään myös sanaa sivistys.[1] Henkinen kulttuuri siirtyy ja säilyy tiedonvälityksen ja oppimisen avulla – henkisellä kulttuurilla on myös suora tai epäsuora rooli aineellisen kulttuurin syntymisen taustalla.

Sivistymätöntä menoa! Keep them barefoot and pregnant!

Vierailija
64/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan miten sitten tunteet kuumenisivat..

Vierailija
65/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tällä tavalla uskovat pelastuvat? Joku tässä ketjussa koko ajan tolkuttaa sitä miten vl:t ovat parempia ja pitävät itseään parempina koska vain he pääsevät taivaaseen. Ei se nyt ihan niinkään mene.

Uskon että jos uskoo niin kuin lestadiolaiset opettavat, pääsee taivaaseen. Jos ei usko, ei pääse. Väännä nyt hyvä ihminen rautalangasta miten minä tämän perusteella pidän itseäni parempana kuin muita? En ihan totta voi ymmärtää.

Ja sitä paitsi, mitä ihmettä se sinua joka et näin usko, haittaa mihin minä ajattelen sinun olevan menossa kuoleman jälkeen? Pelottaako sinua mahdollisesti se, että jospa sittenkin tuo hullu säälittävä alistettu synnytyskone on oikeassa? Ja siksi koko ajan vaahtoat miten me ollaan niin parempia olevinamme. Mun ajatusmaailmassa näin uskova menee taivaaseen ja toisella tavalla uskova jonnekin muualle. Kyse ei ole mistään parempi-huonompi .ihminen asetelmasta.

Vierailija
66/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niin halventavasti haukkua ja kritisoida kuin haluaa. Herää kysymys, mikä teidän elämässä on oikein pielessä, saatteko jotain tyydytystä jatkuvasta arvostelusta? Paraneeko elämänlaatunne sillä? Tiedättekös että jos esim. muslimeja alettaisiin samaan malliin arvostella niin vastuuseen joutuu aika herkästi. Ainakin julkisessa keskustelussa. Huomaatteko, olette erittäin suvaitsevaisia, aivan, siis te, joilla on oppi oikean elämisen malliin, juu, teillä täydellisiä.

Vierailija
67/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin voinu kirjoittaa samoin :)

mutta ehkä meidän vl-äitien kannattaisi vaan olla synnytyskoneita ja alistettuja huvittelukeskuksia miehillemme ja antaa muiden ajatella mitä ajattelevat. :) Jos koetaan, että ollaan todellakin itse valittu tämä osa, niin silloihan sillä ei ole väliä, mitä muut meistä ajattelee. Eihän se kuitenkaan meiltä ole pois, vieläkään.

ollaan rohkeasti sitä, mitä ollaan ja annetaan muiden ihmisten kuvitella, mitä kuvittelevat.

Jaksamisia teille kohtalotoverit!

Vierailija
68/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jossakin aiemmin jo aiheeseen sivuten. Vaikea on kasvattaa omat lapset suvaitsemaan kaikkea ja kaikki ihmiset sellaisina kuin he ovat sekä kunnioittamaan toisten elämäntapaa, kun samaan aikaan heitä saa haukkua aivan poskettoman paljon. vaikka kaikkea muuta tulee suvaita ja hyväksyä, niin lestoja ei.

Erittäin sivistymätöntä, en voi muuta todeta. Vaikea ajatella että jopa korkeasti koulutetut ihmiset voivat näin ajatella. Sivistys kuitenkin yleensä jotenkin korreloi koulutuksen tasoa mutta suvaitsevaisuus ilmeisesti kuitenkaan ei.

Vierailija
69/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten, ihminen voi asettua jumalaksi ja antaa synnit anteeksi? Ei ihmisellä ole sellaista valtaa. Ainakaan minun mielestäni.

Ja muutenkin jos loukkaat jotakuta ihmistä pyydät JUURI siltä ihmiseltä anteeksi, hän on se joka voi antaa sun loukkauksesi anteeksi. Jos taas teet oikeasti rikollista menet poliisille ja tunnustat rikoksesi ja saat tuomion jonka kärsit.

Tuo loppuosa viestistäsi oli aivan oikein. Alkuosaan voisin vastata jotain. Joh 19 sanoo näin:

21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.

22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:

23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

Vl:t käsittävät tämän niin, että pyhä henki tavallaan siirtyy jo uskovalta ihmiseltä sellaiselle, joka ei vielä ole uskovainen mutta haluaa uskoa. Ei siis ole kyse Jumalaksi asettumisesta, vaan siitä että näin toteutetaan Jeesuksen antamaa tehtävää.

Miten pyhähenki voi siirtyä ihmiseen? miten se näkyy? Siis satuja joihin uskotaan ja sitten tunnetaan paremmuutta, kun minuun on pyhähenki laskeutunut ja voin sitä pyhää henkeä levittää eteenpäin... en vain ymmärrä. Kun on nähnyt läheltä mitä vl-perheet tekee lapsilleen ja ei uskoville ihmisille, niin siinä on pyhähenki kaukana. Toiset ovat uskontonsa varjolla niin julmia ja ilkeitä, valehtelevia piruja, ettei mitään määrää.

Pst

Vierailija
70/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten, ihminen voi asettua jumalaksi ja antaa synnit anteeksi? Ei ihmisellä ole sellaista valtaa. Ainakaan minun mielestäni. Ja muutenkin jos loukkaat jotakuta ihmistä pyydät JUURI siltä ihmiseltä anteeksi, hän on se joka voi antaa sun loukkauksesi anteeksi. Jos taas teet oikeasti rikollista menet poliisille ja tunnustat rikoksesi ja saat tuomion jonka kärsit.

Tuo loppuosa viestistäsi oli aivan oikein. Alkuosaan voisin vastata jotain. Joh 19 sanoo näin: 21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät. 22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki: 23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt. Vl:t käsittävät tämän niin, että pyhä henki tavallaan siirtyy jo uskovalta ihmiseltä sellaiselle, joka ei vielä ole uskovainen mutta haluaa uskoa. Ei siis ole kyse Jumalaksi asettumisesta, vaan siitä että näin toteutetaan Jeesuksen antamaa tehtävää.

Miten pyhähenki voi siirtyä ihmiseen? miten se näkyy? Siis satuja joihin uskotaan ja sitten tunnetaan paremmuutta, kun minuun on pyhähenki laskeutunut ja voin sitä pyhää henkeä levittää eteenpäin... en vain ymmärrä. Kun on nähnyt läheltä mitä vl-perheet tekee lapsilleen ja ei uskoville ihmisille, niin siinä on pyhähenki kaukana. Toiset ovat uskontonsa varjolla niin julmia ja ilkeitä, valehtelevia piruja, ettei mitään määrää. Pst

ihan ilman sitä uskonnon varjoa ja pyhää henkeäkin! Mitenhän NE osaa sen, ihan yksin ovat oppineet olemaan sellaisia?

Vierailija
71/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.

22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:

23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

Ton niin että jos joku on tehnyt väärin neiti aata kohtaan ja pyytää anteeksi juuri neiti aalta, niin jos neiti aa antaa anteeksi, silloin teko on anteeksi annettu... jos neiti aa taas ei anna anteeksi tekoa ei voi kukaan muu antaa anteeksi.

Vierailija
72/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten, ihminen voi asettua jumalaksi ja antaa synnit anteeksi? Ei ihmisellä ole sellaista valtaa. Ainakaan minun mielestäni. Ja muutenkin jos loukkaat jotakuta ihmistä pyydät JUURI siltä ihmiseltä anteeksi, hän on se joka voi antaa sun loukkauksesi anteeksi. Jos taas teet oikeasti rikollista menet poliisille ja tunnustat rikoksesi ja saat tuomion jonka kärsit.

Tuo loppuosa viestistäsi oli aivan oikein. Alkuosaan voisin vastata jotain. Joh 19 sanoo näin: 21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät. 22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki: 23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt. Vl:t käsittävät tämän niin, että pyhä henki tavallaan siirtyy jo uskovalta ihmiseltä sellaiselle, joka ei vielä ole uskovainen mutta haluaa uskoa. Ei siis ole kyse Jumalaksi asettumisesta, vaan siitä että näin toteutetaan Jeesuksen antamaa tehtävää.

Miten pyhähenki voi siirtyä ihmiseen? miten se näkyy? Siis satuja joihin uskotaan ja sitten tunnetaan paremmuutta, kun minuun on pyhähenki laskeutunut ja voin sitä pyhää henkeä levittää eteenpäin... en vain ymmärrä. Kun on nähnyt läheltä mitä vl-perheet tekee lapsilleen ja ei uskoville ihmisille, niin siinä on pyhähenki kaukana. Toiset ovat uskontonsa varjolla niin julmia ja ilkeitä, valehtelevia piruja, ettei mitään määrää. Pst

ihan ilman sitä uskonnon varjoa ja pyhää henkeäkin! Mitenhän NE osaa sen, ihan yksin ovat oppineet olemaan sellaisia?

verukkeena ja puhdistamaan mieltään...

Ihminen on ihminen, ei siinä auta jumaluus tai usko. Ja se maallikkosaarnaaja ei pelasta miltään vaikka kuinka antaisi anteeksi

Vierailija
73/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/74 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton niin että jos joku on tehnyt väärin neiti aata kohtaan ja pyytää anteeksi juuri neiti aalta, niin jos neiti aa antaa anteeksi, silloin teko on anteeksi annettu... jos neiti aa taas ei anna anteeksi tekoa ei voi kukaan muu antaa anteeksi.

jos kyseessä ei olekaan varsinaisesti keneenkään kohdistuva asia, vaan asia, jonka itse kokee vääräksi ja haluaa saada rauhan, ja kokee saavansa sen tuon anteeksi antamuksen kautta..

mutta miksi tämä asia sinua niin kiusaa, jos et itse usko näin?

Siis kertokaa joku kritisoija, miksi me ei saada uskoa, että ollaan ainoita, jotka pelastuu, kun kukaan ei kuitenkaan pakota teitä uskomaan samalla lailla? Mitä järkeä on uskoa jollain erityisellä tavalla, jos kaikki kuitenkin pelastuu? Eli sama mitä tietä kulkee ni aina tulee samaan paikkaan.. jos vaik jyväskylästä lähtee nelostietä etelään, tulee helsinkiin, pohjoiseen, päätyy ouluun, ysitietä joko kuopioon tai tampereelle, 23:sta parkanoon... eli ihan sama mitä tietä menee, ku päämäärä on sama......... jooo...

no eipä sitä tietenkään voi odottaa, että kaikkea voiskaan tässä maailmassa ymmärtää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi