Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaamiset

Vierailija
18.07.2010 |

Olisin halunnut vastata aika moneen koulukiusaamiskeskusteluun, mutta vaadittiin rekisteröimistä, en halunnut sitä tehdä koska olen täällä ensimmäistä kertaa ja tuntuu olevan vaikea vastata mihinkään johon haluaisi.

Eli oma tarinani koulukiusaamisesta:

Kiusaaminen oli yläasteella aina sitä "henkistä" kiusaamista.

Jaksoin ylä-asteen kun löysin pari kivaa kaveria eri luokalta, joiden kanssa sitten olin kaikki välitunnit. Kaikkea keksittiin, sairaspoissaoloista vedettiin aina jotain "vitsikästä", lihavuudesta (mitä en ollut, paremminkin hoikka) yms.

Sitten jatkoin kauppikseen, koska en halunnut lukioon (suurin osa meni lukioon ja amikseen kiusaajistani), samalta luokalta tuli yksi myös ja pelkäsin jo et alkaa myös sama helvetti kauppiksessakin (onneksi ei päässyt alkamaan, kun sain muutaman ystävän siellä).

Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin oli tämä yläasteen luokkakokous, pelkäsin todella paljon mennä sinne.

Mutta sain itseni koottua niin paljon et menin, onneksi.

Pari henkilöä kun pyysi anteeksi kouluaikasia kiusaamisiaan (en sit tiiä et onko omia lapsia kenties alettu kiusaamaan, vai miks).

Kaikille kiusatuille;

Älkää antako kiusaamisen jatkua, puuttukaa tai pyytäkää vanhempanne tai muun aikuisen puuttumaan kiusaamisiin sillä se voi kestää vuosikausia.

Minä en uskaltanut pyytää apua ja sain kärsiä siitä vuosikausia.

Kaikki KIUSAAJAT ja kiusaajien vanhemmat:

Miksi te kiusaatte aina muita, miksi te vanhemmat ette puutu siihen?

Ajatelkaa itsenne siihen asemaan että se kiusattu olisi sinä/te itse, ei taitaisi tuntua mukavalta.

JA TE HYVÄT OPETTAJAT jotka myös täällä näitä viestejä luette:

Te ette saa sivuuttaa niitä kiusaamistapauksia, teitäkin meinaan on aika moneen lähtöön.

Jotkut teistä puuttuvat, mikä on oikein.

Jotkut taas katsovat kiusatun olevan syyllinen.

Joku teistä opettajistakin lukeutuu kiusaajaksi (tiedän itse muutamia sellaisia).

Joku taas pelkää työpaikkansa puolesta, siksi ei voi puuttua.

joku taas tietää, että koulussa kiusataan ja omassa luokassa, mutta sivuuttaa.

(Aika hankala siinä on sitä apua pyytää jos ei satu se opettaja kohdalle joka puutuisi kiusaamisiin).

Terveisiä kaikille tasapuolisesti ja anteeksi jos tämä teksi kenties nyt jotakuta ehkä loukkaa.

Toivottavasti nyt syksyllä alkavat koulut saavat KOULURAUHAN KOULUKIUSAAJILTA.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi