Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokkipolkka

Vierailija
13.07.2024 |

Jumantsuikka kun pistää harmittamaan nykylasten käytös. Nuapurista kuulu se polokan tahti... vaan eipä ollutkaan mikään normaali polokka. Naapurin lapset, silkohapset imitoivat päivästä ja yöstä toiseen lokin laulantaa bassopiitin tahtiin. Piitti kuuluu erittäin lujaa suurista kaikulaitteista, joita saa vain harvoista liikkeistä. Vielä kovaäänisempiä ovat kuitenkin nämä lokkilapset. Kiljunta ylittää helposti piitin. Se särkee korviani ja pitää yöllä hereillä. Ainoa hetki, kun pääsen eroon tästä oudonlaatuisesta musiikista (lapset kutsuvat sitä sellaiseksi, vaikka olen asiasta eri mieltä...) on siihen aikaan, kun käyn ostoksilla yhden ainoan kerran viikossa.

Suurimman ongelman täytyy kaikesta huolimatta olla se, että nämä lapset tosissaan osaavat matkia lokkeja. Tämähän nyt sitten houkuttelee lokkilaumoja paikalle. Olen muutaman kerran erehtynyt jättämään ikkunat auki, joka on johtanut siihen, että lokit ovat lentäneet kotiini sisälle. Muutaman kerran lokit ovat saapuneet myös takan kautta... Lokit ovat onneksi häipyneet samalla sekunnilla, kun olen soitattanut mankasta humppaa...

Mitä tällaisessa tilanteessa tulisi tehdä? Olen valittanut naapurin lapsille ja heidän vanhemmilleen useita kertoja, mistä huolimatta lokitukselle ei näy loppua...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lokeista maukasta lokkipaistia tai lokkiwokkia! Säästät rahaa, ja voit tarjota ruokaa myös niille naapurin lapsille. Ovat varmaan nälkäisiä kaiken sen laulannan jälkeen.

Vierailija
2/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sitä omaa humppaasi nyt vaan kovemmalla ja taukoamatta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lokinhuuto on kaunista.

Vierailija
4/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lokinhuuto on kaunista.

Mäkin tykkään! Oon aina luullut olevani outo. Kiva, että löytyy joku toinenkin, joka tykkää. :)

Vierailija
5/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lokeista maukasta lokkipaistia tai lokkiwokkia! Säästät rahaa, ja voit tarjota ruokaa myös niille naapurin lapsille. Ovat varmaan nälkäisiä kaiken sen laulannan jälkeen.

Kyllä olen tämänkin kertaalleen tehnyt. Lokkiwokki oli oikeasti maukasta, mutten ymmärtänyt naapureille tarjota... Kiitos sinulle tästä neuvosta!

- Ap

Vierailija
6/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, että ne on lapset, jotka siellä kiljuu? Ettei vaan olis vanhempien ääntelyä...

Vierailija
7/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän kyllä mahdollisimman kovalle sen laittaa soimaan, muttei äänenvoimakkuutta saa säädettyä aivan tarpeeksi... Voisin kyllä kokeilla eri laulajia, jospa lokit eivät voi sietää jotain tiettyä... Kiitos neuvostasi!

- Ap

Vierailija
8/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydän lokin siivet, niin kiinnitän ne lippikseen ja pistän i like anal t-paidan Butthole surfers hupparin alle.

Vierailija
9/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisit paikalle, niin johan loppuu se perkeleen polkka!

Vierailija
10/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jospa vaan tietäisit... Kyllä olen yrittänyt muutamana kertana soitattaa poliisit paikalle, mutta puhelinlankoja pitkin on kulkenut vain naurua (aivan kuin luurin toisessa päässä nauraisivat lokit!)...

- Ap

Vierailija
11/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jospa vaan tietäisit... Kyllä olen yrittänyt muutamana kertana soitattaa poliisit paikalle, mutta puhelinlankoja pitkin on kulkenut vain naurua (aivan kuin luurin toisessa päässä nauraisivat lokit!)...

- Ap

Lokit selvästi vainoavat sinua. Pelottavaa. 

Vierailija
12/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sun vaan suosiolla muuttaa muualle? Kuulostaa aika kauhealta tilanteelta. Tai sit odotat, että ne lokkeilevat kakarat muuttaa pois kotoa ja rauha laskeutuu naapurustoon.

Vierailija
13/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorison ääntely on yhtä lokin kirkunaa! Äänekästä ja rumaa.

Vierailija
14/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sun vaan suosiolla muuttaa muualle? Kuulostaa aika kauhealta tilanteelta. Tai sit odotat, että ne lokkeilevat kakarat muuttaa pois kotoa ja rauha laskeutuu naapurustoon.

Kyllä olen tätäkin vaikeina hetkinä pohtinut... En vain tiedä, mistä uuden talon hankkisin. Sen tiedän, että nämä lapset eivät tule muuttamaan kotoaan vielä vuosikausiin...

- Ap

Vierailija
15/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen tämänkin kertaalleen tehnyt. Lokkiwokki oli oikeasti maukasta, mutten ymmärtänyt naapureille tarjota... Kiitos sinulle tästä neuvosta!

- Ap

En oo muuten ikinä maistanut lokkiwokkia. Onko hyvää?

Vierailija
16/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Mun tapailumies tarjosi kerran lokkiwokkia, oli yllättävän hyvää. Luulin kanawokiksi, tapailumies kertoi vasta aterian jälkeen, että olikin lokkia. 

Vierailija
17/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän kyllä mahdollisimman kovalle sen laittaa soimaan, muttei äänenvoimakkuutta saa säädettyä aivan tarpeeksi... Voisin kyllä kokeilla eri laulajia, jospa lokit eivät voi sietää jotain tiettyä... Kiitos neuvostasi!

- Ap

Soita Juha Tapiota, niin lokit nukahtavat tai vaipuvat koomaan.

Vierailija
18/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Mun tapailumies tarjosi kerran lokkiwokkia, oli yllättävän hyvää. Luulin kanawokiksi, tapailumies kertoi vasta aterian jälkeen, että olikin lokkia. 

Voi niitä miehiä! Tämä sai minutkin muistelemaan, kun nuorena, vuosia sitten eräs herra tarjosi lokkipaistia... Luulin itsekin kanapaistiksi ja hölmistyin kun kuulin sen olevan lokkia! En tiedä, miten hän voi tänäpäivänä, mutta tältä herralta sainkin idean tehdä lokkiwokkia...

- Ap

Vierailija
19/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju sai minut tajuamaan, miksi meidänkin asuinalueella Helsingissä on nykyisin niin paljon lokkeja. Lasten ja nuorison kiljuminen ne on saanut pesimään tänne! En tiennyt, että lokeista voi tehdä ruokaa, mutta ehkä pitää kokeilla. Naapurin miehellä on jousipyssy - sillä varmaan voi metsästää lokkeja? Vai saisiko sellaisen kiinni lassolla? Jos teillä on hyviä lokkireseptejä, niin jakakaa tänne! 

Vierailija
20/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kenties rouva meidän naapurista? Meidän lapsilla on oikeus laulaa! Ja se ei todellakaan ole mitään lokin kirkunaa! Esikoinen laulaa kuorossa, ja muillakin lapsilla on kaunis ääni. Ei ole kukaan muu ikinä sanonut, että kuulostaisi lokeilta. Eikä ne edes laula kovaa. Sitäpaitsi minäkin laulan joskus mukana, ja olen ollut Voicessa eli en ole epävireinen. Haista home!