Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolinpesä asiaa.

Vierailija
18.07.2010 |

Miten mahtaa mennä. Meitä on kaksi jolla on osuus kuolinpesään. Jakamaton edelleen.

Jakoa ei ole tehty, koska leski pitää kiinnu asumis ja hallintaoikeudesta. Eli jakoon ei kuuluisi kiinteistö.

Leski siis vastaa kiinteistön kuluista ja huolloista. Leski ei ole sukulaiseni. Oli vaan edesmenneen vanhempani uusi puoliso. Emme tule toimeen.

Ja itse kysymys. Tässä muutaman vuoden sisällä tulee olla tehtynä nämä uudet jätevesiasiat. Eli saostuskaivot yms.

Kenelle mahtaa nämä kustannukset kuulua? Olettaisin, että leskelle, koska hän pitää kiinni tuosta asumis ja hallintaoikeudestaan.

Mutta onko näin? Ja kaatuuko kaikki meidän kahden muun niskaan mikäli hän tilaa ja jättää laskut maksamatta?

On tässä jo muutaman kerran maksettu kiinteistöveroa, kun hän ei ole siistä huolehtinut. Ja lasku on tullut korkojen kera.

Olen jo harkinnut mm kuolinpesän hakemista konkurssiin, koska hän ei hoida asumiseen liittyviä maksuja.

Mitä voin tehdä tässä sotkussa kaikkiaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä saat parhaan avun

Vierailija
2/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä lailla ei leskenoikeudesta kai pääse mitenkään eroon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siispä vaatimaan vaan ap!

Vierailija
4/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa niin halutessaan jäädä kiinteistöön asumaan. Hänen kuuluu maksaa kiinteistön ylläpitoon kuuluvat kustannukset, ei teidän. Siispä juristille, mars.

Vierailija
5/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiinteistön kunnossapito kuuluvat kuolinpesän osakkaille - koheneehan kiinteistön kunto ja arvo nousee.

Sen sijaan tavanomaiset asumis- ja ylläpitokustannukset kuuluvat leskelle/asujalle.

Näin ainakin meillä tehdään, isäni asuu leskenä talossa josta veljeni ja minä omistamme puolet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä