tänään uimarannalla tapahtunutta
Eli näin tänään uimarannalla kuinka nainen otti aurinkoa ilman yläosaa. Häntä lähestyi perheen äiti lähimaastosta ja pyysi naista laittamaan bikinit päälle ja selitti asiaa sanoen,koska täällä on lapsia rannalla. Hän ei antanut mitään muita perusteluja moitteelleen ja nainen (minun mielestä oikeutetusti) jatkoi auringon ottamista ilman yläosaa. En itse ymmärtänyt naisen lähestymistapaa, mutta mitä mieltä te äidit olette? Onko tämä lapsille jotenkin kamalaa?
Kommentit (82)
tosin itse en myöskään ottaisi yläosattomissa aurinkoa yleisellä paikalla..
En mä tiedä onko siitä lapsille suoranaista haittaa, no meidän 8-vee poika olisi varmaan ollut ihan vaivaantunut ja/tai tirskunut asiaa.
Ehkä parempi kuitenkin siis olla yläosa päällä, rajatonta rusketusta ottakoon kukin sitten omalla pihallaan tai jossain..
Parempi totuttaa lapset alastomuuteen luonnollisen asiana
Parempi totuttaa lapset alastomuuteen luonnollisen asiana
vaikka en kyllä minäkään itse ottaisi yläosattomissa aurinkoa.
Ei ole hyvien tapojen mukaista esiintyä alasti julkisella paikalla. Ranta on ihan yhtä julkinen paikka kuin vaikka puisto, ei vilauttelua sielläkään, kiitos.
Minunkin käsittääkseni yläosattomissa ei saa ottaa yleisellä rannalla.
mutta en olisi mennyt sanomaan mitään rintojansa kuumentavalle naiselle. Tehkööt mitä lystää, ei haittaa mua eikä mun lapsia.
7 Uimaranta-alueella ei saa käyttäytyä muita häiritsevästi tai epäsiveellisesti eikä esiintyä päihdyttävän tai muun huumaavan aineen alaisena. Kello 23.00 - 7.00 välisenä aikana kaikenlainen meluaminen, laulu ja soittoon kiellettyä.
3. Yleisellä uimarannalla on jokaisen kuusi vuotta täyttäneen käytettävä uimapukua.
joka kerta kun näen humalaisen kaupungilla, käsken kännikaloja poistumaan muualle etteivät lapseni traumatisoidu.
Hyvänen aika, jos jonkun tissit näkyvät niin mitä sitten? Samaa nahkaa ja kudosta ne on kuin muukin kroppa.
tarkoita nussimista..... eikä auringonottoa rinnoille.
ei mua haittaa niin yleisiä suomalaisia asenteita.
Siis mummoa saa potkia kunhan ei ole mun mummo ja jos joku tulee sanomaan, että et nyt viitsi sitä mummoa potkia, niin se on tyhmä.
että asiassa on jotain outoa.
Ovat tottuneet alastomuuteen sekä perheen kesken, että sukumökillä, jossa saunotaan sekaporukoissa, uidaan ajoittain alasti ja vaihdetaan uikkarit keskellä nurmikkoa kaiken kansan nähden.
Minusta on pikemminkin outoa että joku ehdoin tahdoin kasvattaa lapsistaan ahdasmielisiä ja opettaa että alastomuudessa on jotain hävettävää.
aurinko julkisill arannoilla. tämä toki vain henk. koht. mielipide
Yleensä noissa säännöissä ei määritellä, MINKÄLAINEN uimapuvun tulee olla, enkä ole koskaan nähnyt Suomessa sääntöä, jossa eroteltaisiin, että naisten ja miesten on käytettävä erilaisia uimapukuja - epäilen jopa, että se saattaisi olla tasa-arvolain vastaista.
tarkoita nussimista..... eikä auringonottoa rinnoille.
Epäsivellinen on sama kuin siveetön, säädytön, irstas, rietas, rivo.
Mun puolesta riittää että alaosa pysyy päällä, rannalla muhinointi ei ole ok, pusuttelu joo mutta sekstailijat ja humalaiset ärsyttävät, se hämmentää lapsia taatusti enemmän kuin tissit.
Yleensä noissa säännöissä ei määritellä, MINKÄLAINEN uimapuvun tulee olla, enkä ole koskaan nähnyt Suomessa sääntöä, jossa eroteltaisiin, että naisten ja miesten on käytettävä erilaisia uimapukuja - epäilen jopa, että se saattaisi olla tasa-arvolain vastaista.
ei mua haittaa niin yleisiä suomalaisia asenteita.
Siis mummoa saa potkia kunhan ei ole mun mummo ja jos joku tulee sanomaan, että et nyt viitsi sitä mummoa potkia, niin se on tyhmä.
Hieman eri asia, ainakin minun näkökulmastani :)
t.se jota ei paljaat tisut haittaa
että asiassa on jotain outoa. Ovat tottuneet alastomuuteen sekä perheen kesken, että sukumökillä, jossa saunotaan sekaporukoissa, uidaan ajoittain alasti ja vaihdetaan uikkarit keskellä nurmikkoa kaiken kansan nähden. Minusta on pikemminkin outoa että joku ehdoin tahdoin kasvattaa lapsistaan ahdasmielisiä ja opettaa että alastomuudessa on jotain hävettävää.
Se ei oikein ole suomalainen tapa yleisillä rannoilla.