Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Heitin ämpärillä savuavaan kohtaan vettä ja soitin miehelleni"

Vierailija
17.07.2010 |

Huvittaa aina nämä miehelle soittajat. Onneksi naisen äiti soitti palokunnan.

Jouduin kerran kolariin jossa en ollut syyllinen osapuoli, auto tuli ylinopeutta kylkeen ja oli väistämisvelvollinen. Nainen ratissa ja alkaa hokea että haen mieheni paikalle haen mieheni paikalle.

Kaiken huippu kun mies saapuu paikalle, asui 200 metrin päässä alkoi minun syyllistäminen.

Pyysin katsomaan liikennemerkkejä mutta intti vaan että suunnassani on kolmio. Oli toki kolmio muttei kärkikolmio.

Minä soitin polisiin. Minulle ei tullut edes sakkoja. Nainen oli syyllinen kolariin.

Itsekin olen nainen, kerroin onnettomuudesta vasta kotona miehelleni.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010071712051394_uu.shtml

Salama iski lapsiperheen autoon

Lauantai 17.7.2010 klo 10.34

Lohjalaisen perheen saunareissu Hausjärvelle päättyi karmaisevalla tavalla.

(IL)

- Olimme äitini rantasaunalla saunomassa, kun ukkoskuuro iski kuuden aikoihin torstai-iltana, kertoo perheen äiti Jaana Nieminen.

Hän oli tullut Pursijärven rannalla sijaitsevalle saunalle äitinsä, lastensa ja siskonsa perheen kanssa. Tarkoitus oli ollut viettää leppoisa torstaipäivä saunoen ja ruokaillen.

- Muu seurue piti sadetta saunamökissä, ja minä keräilin ulkona olevalta pöydältä ruokatavaroita pois. Yhtäkkiä kuului kuin pommi olisi räjähtänyt.

Nieminen ei ehtinyt nähdä mitään, mutta korvat soivat jyrähdyksen seurauksena. Hänen siskonsa katsoi mökin ikkunasta ulos ja havaitsi, että kahden metrin päässä Niemisestä seisseen auton oikea eturengas kipinöi ja savusi.

- Heitin ämpärillä savuavaan kohtaan vettä ja soitin miehelleni, joka oli töissä Kuopiossa, Nieminen muistelee.

- Avasin konepellin ja kaadoin sinnekin ämpäreittäin vettä, koska siellä savutti.

Niemisen äiti soitti hätäkeskukseen, ja palokunta saapui paikalle alle varttitunnissa. Palomiehet irrottivat ulkoisesti ehjän näköisestä tila-autosta akun ja kehottivat vielä tarkkailemaan autoa, jolle oli tilattu hinaus.

Kun autoa palokunnan toimesta vielä siirrettiin, havaitsi Nieminen maassa oikean eturenkaan takana halkaisijaltaan noin kolmen senttimetrin laajuisen mustan läntin.

- Palomiehet sanoivat, ettei salama kovin usein iske autoon tuolla tavalla, Nieminen pohtii.

Niemisen veli kyyditsi saunaseurueen kotiin, ja auto hinattiin korjaamolle Hyvinkäälle. Paluumatkalle lähtiessä nähtiin, että salama oli iskenyt myös lähistöllä olevaan puuhun.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko etsiä tämä keskustelu täältä.

Tuo nainen on siskoni. Ja soitti miehelleen, kun aluksi oli vaikuttanut, että sen enempää savua ei autosta nouse. Salama siis oli iskenyt ja renkaan kohdilta tullut savua. Oli heittänyt vettä siihen ja ihmetellyt ja istunut autoon ja soittanut miehelleen. VASTA sen jälkeen oli auton konetilasta alkanut nousta savua.

Eli ehkei niin tyhmästi tehty? Ehkä olisitte itsekin miehellenne ilmoittaneet, että by the way, autoomme iski salama...

Ton jälkeen tietty äitini oli heti soittanut palokunnalle kun sisko oli alkanut heittämään vettä konetilaan (sitäkään siis mies ei ollut erikseen kehoittanut)

Voitte myös vähän miettiä kun kritisoitte sitä naista, joka ei hukkunutta lasta vedestä itse nostanut....

Vierailija
2/6 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedetään mutkia suoriksi, eikä edes lueta juttuja kunnolla. Sitä paitsi tuosta jutusta olisi voinut myös saada käsityksen, että samalla kun nainen sammutti autoa, äiti soitti palokuntaa. Ei sinne useamman ihmisen tarvitse soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammuttaa ilman soittoja miehelle!!!!!

Vierailija
4/6 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittanut ensin miehelleni, niin hän olisi kyllä käskenyt samantien lopettamaan puhelun ja soittamaan palokunnan. Tosin sen pitäisi olla ihan itsestään selvää, mutta joillekin nuo omat miehet ovat niin kaikkivoipia...

Vierailija
5/6 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kuule tiedä varmuudella, mitä itsekin tekisi, kun jotain yllättävää tapahtuu. Säikähtää niin, ettei ymmärrä, mitä pitäisi tehdä ja soittaa ensimmäiselle henkilölle, joka mieleen tulee.

Miehen veli oli metsähommissa metsäkoneella, kun kone syttyi tuleen. Veli soitti hädissään mun miehelle, joka käski mennä kauas metsäkoneesta, eikä saa yrittää koneesta mennä hakemaan palosammutinta, ettei pala itsekin. Oli ollut ihan järkevä neuvo... Sitten mies soitti hätäkeskukseen ja lähti ohjaamaan palokuntaa paikalle. Veli oli niin säikähtänyt, ettei osannut edes sanoa, missä oli. Onneksi mun mies tiesi, minne tämä oli lähtenyt.

Kun yhtäkkiä tuleekin tulipalo ja tuli tulee melkein suoraan naamalle, ei se mikään pieni säikähdys ole.

Vierailija
6/6 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon törmännyt tällaiseen ilmiöön. Jotkut naiset selvästi vaan menee paniikkiin, eikä osaa ajatella muuta kuin että täytyy saada mies tänne, se osaa hoitaa tilanteen. Hyvittavinta oli kun lenkillä joku vastaan juokseva rouva huusi kaukaa että soita hätänumeroon, soita poliisi, ja minähän soitin, kun luulin että joku oli hukkumassa tai jäänyt junan alle. No ei ollut, vaan kun pääsin lähemmäs, selvisi että joku toinen, jo kauas ehtinyt lenkkeilijä oli sanonut rouvalle aika pahasti, ja rouva oli pelästynyt ja sitä mieltä että poliisit pitäisi nyt saada tänne heti, häntä on uhkailtu, ai kamala. Ja kun hän ymmärsi ettei poliisit nyt kyllä tänne metsään tule tällaisen asian takia, rikosilmoituksen voi tehdä sitten maanantaina poliisilaitoksella jos haluaa, niin seuraava ajatus oli että täytyy kertoa miehelle, täytyy kertoa miehelle. Ja selvästi ihan todella järkyttynyt täti, ainoa ajatus oli että mies osaa auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi