Miten saan läskit pois lantio-maha-vyötärö alueelta??
Olen laihtunut jo 8 kiloa, mutta kaikki ihan muualta kuin siltä alueelta kuin pitäisi. Lantio ja takaus ovat TOSI leveät ja muualta olen sitten ihan sopusuhtainen ja jopa hoikka.
Mitat ovat nyt 175/70
Olen pyöräillyt pitkiä matkoja parin kuukauden ajan ja keväällä kävin ahkerasti jumpissa.
Miten ihmeessä saan tältä lantion alueelta läskit pois? Kun nytkin mahtuu housuista vain koko 44 tai 42 juuri ja juuri päälle ja sitten housut roikkuu kamalan näköisesti alempaa reisistä.
Kommentit (37)
Takamus suht OK, melko pieni ja pyöreäkin. Mutta läski kertyy mahaan. Vartaloni siis tasapaksu pötkö. Ruoka maistuu jne. Huoh. Kaipaan niitä aikoja, kun olin 10kg hoikempi :-(
omenatyyppiseen, miestyyppiseen lihoamiseen. Se taitaa olla osittain perinnöllinen tapa lihota (?), mutta liian vähäinen nukkuminen muuttaa hormonitoimintaa ja aikaansaa/lisää vatsasta lihoamista, samoin liian hiilihydraattipitoinen ravinto - vähennä siis leivän ja sokerin syömistä, jos syöt niitä paljon ja syö enemmän kasviksia ja (kasvi)proteiineja.
sana kuin LIHOA on niin kamalan vaikea taivuttaa oikein..? Olen lihonut, lihon, tapa lihoa jne.
Kun olen laihdutellut kesäkuusta, vyötäröltä kadonnut 10 senttiä, paino helteiden aikana liki kasvanut samaan takasin. Painoa tippui miltei 5 kiloa 1,5 kuukaudessa ja helteet kun alkoi niin paino tuli takasin vaikka urheilin helteillä ja mietin syömisiäni.
No, tänään vaaka taas näytti miltei 3 kiloa vähempi kuin eilen ja lämpöä ulkona 8 astetta vähempi toista päivää mitä kovimmilla hellepäivinä. ;)
Olen sitkeästi käynyt väh. 2 kertaa viikossa parin tunnin juoksulenkillä ja varjonyrkkeillyt osan matkasta. Kyllä näkyy!
Minulla auttaa ainakin TEHOKAS rääkkäys. Potkunyrkkeilyä suosittelen tai sitten pitkää juoksua, se tehoaa kauttaaltaan. Sun tarttee saada vatsalihakset kuntoon niin lihakset ei päästä sisäelimiä pullahtelemaan ja näyttämään sua lihavalta.
Selkälihaksien tekeminen on myös tärkeää kun reenaa vatsaa. Juoksu auttaa selkäänkin.
Tee myös jonkunlaista lihasreeniä, ihan perusasennot on jees; punnerruksia, rutistuksia myös sivuttain. Kiva asento on mennä nelinkontin, nousta varpailleen, rutistaa vatsalihakset puristukseen ja nostaa polvet maasta. Pysyt tässä asennossa vaikka 3 minsaa! :)
Ihan perusjumppaa lapsuudesta: X- hyppyjä, lisää tehoa vaikka hyppäämällä X- asentoon, siitä kyykkyyn, taas ylös X, alas, ylös.
Hanki hyppynaru ja sillä lämmittelyjä.
Kunnollisia venyttelyjä, venyttelyt tekee hyvää pitkin päivänkin.
Kevät oli ja meni! Sun tarttee harrastaa liikuntaa joka viikko.
No, keskustelu hoidetaan kuten jokanen tahollaan PUHUU!
11, joka kuvittelee olevansa KESKUSTELUpalstalla, ei äidinkielentunnilla!
Kuinka usein ja kuinka kovaa juokset?
3-4 kertaa viikossa hyvällä kelillä. Nyt helteiden takia olen pitänyt pari viikkoa taukoa ja talvella kovat pakkaset rajoittaa. Pyrin siihen, etten peräkkäisinä päivinä juoksisi. Vauhti ei ole kova. Lenkki on n. 6-7 kilometriä ja aikaa menee 40-45 minuuttia, joskus juoksen tunnin lenkin. Maha on myös kiinteytynyt, mikä on aika yllättävää. Ennen treenasin vatsalihaksia hullun lailla ilman suurempaa tulosta. Kai se oli enemmänkin ryhdistä kiinni.
Ja siis on minulla edelleen selvä lantio ja suhteessa paksuhkot reidet ja sitä mahaakin, mutta tulosta on tullut viimeisten kolmen vuoden aikana enemmän kuin mitenkään muuten.
T. 7
[quote author="Vierailija" time="01.09.2010 klo 16:23"]
Tuskin on kyse jos ihraa on lantiollakin. Jos lantioon/perseeseen ei kerry rasvaa, mutta kaikki tulee vyötärölle omenaksi, se viittaa hormonitason ongelmiin. Taidat kuitenkin olla päärynä, jolla on ihraa enimmäkseen lantiossa ja alavatsassa, joten hormonitasapainosi pitäisi olla normaali.
[/quote]
Minkälaisiin hormoniongelmiin tuo sitten viittaa? Olisko nekin sitten perinnöllisiä, on meinaan niin identtinen kroppa mulla äitini kropan kanssa...
Hmm, siis tottakai aina voi laihtua lisää, mutta kun ei voi täsmälaihduttaa, vaan läski lähtee tasaisesti, niin mulla ainakin yläkroppa muuttuu ihan järkyttävän luisevaksi, jos haluaa kaikki löllöt pois alavatsasta ja reisistä. Ei oo oikein nättiä sekään, että rintaranka paistaa läpi, ja solisluut ja kylkiluut, olkapäät on kolhun ja luisevan näköiset, kasvot kuin narkkarilla jne. Ja siis täsmäliikuntakaan ei poista niitä läskejä, niiden alle vaan tulee lihaksia. Tää ahdistaa, kun oma kauneusihanne ei todellakaan oo mikään luisevan laiha, mutta itseltään ei saa edes alapömppistä pois ilman että muuttuu hirmu kolhun näköiseksi muuten.
Miten saisin laihdutettua just yläreisiä tai sitä takapuolen alla olevaa läskiä xd siis yläreisi vai mikä onkaan ettei lantio/pylly näyttäis edestä niin isolta?
Ja entäs pömpöttävä alavatsa?
Tarvitset lihaksia ja sitä varten kuntosalitreeniä tai kotiin painoja. Lihakset muuttaa aineenvaihduntaa ja suojaa siltä insuliiniongelmalta, joka liittyy vatsan kasvuun.
No, keskustelu hoidetaan kuten jokanen tahollaan PUHUU!
11, joka kuvittelee olevansa KESKUSTELUpalstalla, ei äidinkielentunnilla!
oli laittanut lihota sanan perään kysymysmerkin? Ihan kuin viestittämään epävarmuuttaa, ettei tiedä, kuinka sana lihoa taipuu. Kyllä kai puheessakin verbit sentään pitäisi osata oikein taivuttaa.
Olet siis nro 10, joka kiukuttelee nro 6.n kirjotustyyliin?
Ja sinun kysymysmerkki tuli oikein ...-jälkeen?
11
Ps. Ihan ymmärrettävä se kutosen teksti oli, kysymysmerkki kosketti sitä mahtaako johtua perinnöllisyyteen.
Kun tällä palstalla ennenkin kauheasti polemiikkia on herättänyt ihmisten tapa taivuttaa lihoa-sanaa. Siksi lisää vettä myllyyn. Ja jos kirjoittaja olisi viitannut perinnöllisyyden kyseenalaisuuteen lihomisessa, niin kai kysymysmerkki olisi ollut sen sanan perässä.....
Juoksua ehdottaisin minäkin. Siis sellaista tehokasta, nopeaa, sykettä nostavaa, eikä todellakaan mitään sunnuntaikävelyvauhtia.
Erityisesti intervallityyppinen lenkkeily voisi olla sulle hyväksi: lenkeillä vuorottelet nopean ja suorastaan rääkkäävän juoksun ja hitaamman, palauttavan hölkän välillä.
Ihan peruskierrehypyt sulattavat rasvaa vyötäröltä myös ihan omien kokemustenikin perusteella. Hulavanne (näyttää lapselliselta, tiedän, mutta toimii, uskokaa tai älkää!) voisi olla hyvä lantio/vatsa-seudun rasvan polttamiseen.
Muistathan myös venytellä kylkilihaksiasi ja kehoasi muutenkin! Tehokas hieronta voisi myös laittaa aineenvaihduntaa käyntiin ongelma-alueiltasi!
Kuinka nopeasti saan pömppömahan pois,jos teen joka päivä vatsatreeneja.Täytyykö ruokavaliota vaihtaa.Haluaisin näyttää nätelmältä.
Vain tietyistä kohdista on mahdotonta laihduttaa ilman rasvaimua. Vatsaan, reisiin ja takapuoleen suuntautuvat liikkeet kasvattavat kyseisen alueen lihaksia, mutta rasva palaa koko kehosta ja on hyvin yksilöllistä näkyykö muutos ensimmäisenä rinnoissa, vatsassa vai missä.
Vaikka mitä olen kokeillut. Muualta ei enää olisi varaa pudottaa painoa, mutta lantiolta ja takamuksesta ei lähtenyt ylimääräinen millään. Kropan malli on vaan hyväksyttävä, mutta olisi kiva löytää housuja, jotka mahtuisi lantiolta, eikä roikkuisi ja lököttäisi muualta.
Juoksu auttoi jonkun verran. Lantio on muuhun kroppaan verrattuna iso edelleen, mutta lantion ja reisien ympärysmitat ei muilla keinoin ole koskaan olleet niin pieniä kuin nyt enkä ole kuihtunut liikaa yläkropasta.