Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset käyttävät terveyssiteitä, kun

Vierailija
17.07.2010 |

tamponikin on keksitty? Ihan sietämätöntä se kosteuden ja tahmeuden tunne ja rapina ja rullalle kiertyvät teipit häppäreissä. Takapuoltaan saa tiirailla peilin edessä, että näkyykö siteen reunat tai onko mennyt vuotoa ohi. Lisäksi kuukautiset haisevat, vaikka käyttäisikin alapesuja vessassa käydessä.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaanko teitä ihmetyttää mitä muut naiset käyttävät kuukautisten aikaan. Eiköhän se ole pääasia että nainen tuntee olonsa hyväksi siihen aikaan kuusta :)

Vierailija
62/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo kuukuppi kiinnostaisi, mutta mietityttää tunnenko sen koko ajan samalla tavalla kuin tamponinkin, niinpä on toistaiseksi jäänyt kokeilematta"

Minä olen yli 35 vuotias nainen ja silti minun piti ihan opetella kuukuppihommat. Vaatii siis joiltain meistä vähän harjoittelua, mutta on kyllä sen arvoinen. Eli alussa kun käytin Lunettea, olin ihan jäykkänä enkä osannut rentoutua. Antenni tuntui hankaavan jne.

Nyt kun käytän Diva Cuppia niin asettamisen jälkeen se tuntuu vähän siinä suulla. Teen aina sellaisen "kädet lattiaan" liikkeen laiton jälkeen vessassa ja sitten yritän mennä istumaan ja rentoutua = unohtaa koko kupin. Kun rentoudun, se nousee ylemmäs ja en tunne sitä enää. Aamuisin en tunne kuppia yhtään kun olen uinunut koko yön rentona.

Divan kanssa voin myös mainiosti juosta ja ajaa pyörällä. Luneten kanssa juoksukaan ei onnistunut kun se pahuksen antenni hankasi.

Mulla oli alussa vaikeuksia osata laittaa kuppi niin, että se aukeaa. Nykyisin kastelen kupin niin että se on märkä ja kostea, laitan sisään, teen alapääsuihkuttelun ja sitten kuivailen ja pöksyt jalkaan. No problemos :)

Minusta oli vähän noloa noiden vaikeuksien kanssa kun luin kuukuppikunnan keskustelua ja siellä jotkut 14 vee teinit vaan alkoivat heti käyttämään kuppia ekoista menkoistaan ilman mitään vaikeuksia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sidettä tai pikkuhousunsuojaa, varsinkin runsaina päivinä. Lisäksi minäkin tunnen tamponin siellä ja pienenkin tamponin ulosotto sattuu. Lisäksi vihaan sitä ällöttävää veristä lötköä, joka täytyy kääriä vessapaperiin miljoona kertaa ennenkuin tunkee sen roskikseen.

Vierailija
64/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tamponeista; mun mielestä sen tuntee koska se imee kaiken kosteuden! jos vuoto on niukka niin siellä on se ihme imutuppo josta irtoo ties mitä kemikaalia ja nöyhtää sinne emättimeen.

siihen verrattuna silikoninen kuppi on luojan lahja naisille. pillu pysyy kosteena.

Vierailija
65/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkasin omasta kupistani sen antennin lähes kokonaan pois, muuten se olisi tökkinyt ikävästi. Nyt kuppia ei tunne ollenkaan. Ja pyöräily on tosiaan paljon mukavampaa nyt, kun ei ole mikään side hankaamassa siinä satulan ja pimperon välissä

Vierailija
66/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Lunette ja Diva cup eroavat toisistaan?

Itse tuuletan myös kuukupin puolesta. Itselläni oli Lunette kunnes antenni meni rikki enkä vielä ole uutta saanut aikaiseksi ostaa. Lunette oli suht yksinkertainen, mutta tälläiselle töppösormelle joskus hiukan hankala laittaa. Kertaakaan ei minullakaan ole ohivuotoja tullut. Itseasiassa, kun kuppi on kohdilleen asettunut se on aika mahdotontakin, kunhan muistaa tyhjentää. Kupin kanssa kuukautiset voi unohtaa päiväksi ihan kokonaan :) Minä tykkään!

Vierailija
67/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ehkä hölmölle, mutta en ole keksinyt mistä muustakaan se joka kerta tulee, kun sellaisen tällään

Toiseksi mun kuukautiset on niin niukat, että pärjään pikkuhousunsuojalla

Vierailija
68/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luneten kuppi on lyhyempi kuin Diva cup. Minulla on kokemusta vain Lunetesta, ja ostin sen sen takia että se oli kaikista kupeista lyhin. Muita eroja en nyt muista kun siitä on aikaa

Miten Lunette ja Diva cup eroavat toisistaan?

Itse tuuletan myös kuukupin puolesta. Itselläni oli Lunette kunnes antenni meni rikki enkä vielä ole uutta saanut aikaiseksi ostaa. Lunette oli suht yksinkertainen, mutta tälläiselle töppösormelle joskus hiukan hankala laittaa. Kertaakaan ei minullakaan ole ohivuotoja tullut. Itseasiassa, kun kuppi on kohdilleen asettunut se on aika mahdotontakin, kunhan muistaa tyhjentää. Kupin kanssa kuukautiset voi unohtaa päiväksi ihan kokonaan :) Minä tykkään!

Vierailija
69/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole sitä hiffannut niin en voi kun ihmetellä typeryyttäsi.

Vierailija
70/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta kuukuppikunta niin löydät kuppikunnan sivut ja siellä on melkein kaikista kupeista kuvia :)

Diva on pidempi ja mun on helpompi poistaa se siitä syystä eli pienen ponnistuksen jälkeen alaosa on jo "huulilla" ja saan siitä helposti otteen. Kun taas Lunette on lyhyt ja mulla se ratsasti ylös ylös ja poisto oli lyhyillä töppösormilla (ja pitkäselkäisenä.. kankeana.. jne) tosi vaikeaa. Piti aina vetää hampaat irvessä siitä antennista enkä saanut mitenkään painetta pois, kun en vaan yltänyt sinne kuppiin.

Vierailija
71/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi ei pidä kuin 2h ja aiheuttaa sairaat mahakivut.

Vierailija
72/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi "runsaisiin vuotoihin"; jos Hb on rautalääkitykselläkin alle 110. Eli vasta tällaiset kk:t on lääketieteelllisesti runsaat.

Vierailija
73/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin jakauma on hyvin lavea.

Toki tiedän, ettei kierukan kanssa suositella tamponia, mutta itse käytän jo 10. vuotta silti. Jos isoimmalla imukyvyllä varustetusta ob:sta vuotaa läpi suositellun käyttöajan sisällä, kannattaa todellakin käydä lääkärissä. Ei ole enää normaalia.

Vierailija
74/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteet vain ovat minun mielestäni mukavampia ja kätevämpiä käyttää. Tamponia en edes pystynyt laittamaan nuorena naisena, koska emätin ja immenkalvo oli niin ahdas. Nyt aikuisempana olen muutaman kerran sitä kokeillut ja koko ajan on tunne, että se voi milloin vain itsekseen valua pois. Kuukupista olen lukenut, mutta sen sisälle asettaminen vaikuttaa oudolta. Luulen, etten osaisi sitä asentaa. Omien sisuskalujen ronkkiminen tuntuu ikävältä.

Vierailija
75/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vuosia sitten sain ex-naapurin mummolta, joka oikeesti säästi kaikki, aina vaivanpalkkana jotain kirppariroinaa, kun kävin kerran päivässä ulkoiluttamassa hänen koiransa.

Muutaman kerran sain näitä iki-ikivanhoja terveyssiteitä, paksuja. Mä vaan naureskelin himassa ja työnsin ne kaapin perälle.

Nyt kun on ex-n kanssa viikko-viikko systeemi ja mä pyöritän meidän perhettä puolet kuusta mun palkalla, joka on oikeesti tosi vaikeeta, olin tosi onnellinen kun nämä siteet löytyivät. Eihän libresse-paketti paljoa maksa mutta oikeesti, ne on kaapissa tilaa viemässä ja eivät maksa mulle mitään.

Olen käyttänyt niitä jo 2,5 v ja varastot ovat puolessa välissä.

Mulla menkat tulee kellon tarkkuudella aina joka 4.s perjantai ja tällä hetkellä lapset ovat isällään juuri silloin, eli ei hirveesti haittaa vaikka ns ohivuotoja tuliskin. Ja tuleepahan pidettyä niitä järkyttäviä alkkareitakin, joita ei muuten tulisi pidettyä, mutta pitävät siteen paremmin paikallaan.

Vierailija
76/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuukuppikin on keksitty??

Niin paljon hygienisempi..

Vierailija
77/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty käyttää tamponia enkä kuppia enkä mitään muutakaan mitä pitäis tunkee sisälle :P Ehkäisyrengaskin ihan puistattaa, hyi jos sitä pitäis kaivella pois. Äskettäin mulla oli hiivaa ja piti kolmena iltana laittaa se sellanen kapseli emättimeen, ja voi että oli vaikeuksia. Mä en vaan pysty!

Vierailija
78/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sinut oman kroppani kanssa niin ei tule tällaisia ongelmia. Miten ihmeessä voit edes seksiä harrastaa? Emätin on ihan normaali ja luonnollinen asia, siihen kannattaisi kuule tutustua

en pysty käyttää tamponia enkä kuppia enkä mitään muutakaan mitä pitäis tunkee sisälle :P Ehkäisyrengaskin ihan puistattaa, hyi jos sitä pitäis kaivella pois. Äskettäin mulla oli hiivaa ja piti kolmena iltana laittaa se sellanen kapseli emättimeen, ja voi että oli vaikeuksia. Mä en vaan pysty!

Vierailija
79/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sinut oman kroppani kanssa niin ei tule tällaisia ongelmia. Miten ihmeessä voit edes seksiä harrastaa? Emätin on ihan normaali ja luonnollinen asia, siihen kannattaisi kuule tutustua

itse tutustunut omaan peräsuoleesi? Etkö? Miten pystyt edes paskalla käydä? Entäs mikä on suhde oksennukseen ja muihin elimistösi tuotteisiin?