Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset käyttävät terveyssiteitä, kun

Vierailija
17.07.2010 |

tamponikin on keksitty? Ihan sietämätöntä se kosteuden ja tahmeuden tunne ja rapina ja rullalle kiertyvät teipit häppäreissä. Takapuoltaan saa tiirailla peilin edessä, että näkyykö siteen reunat tai onko mennyt vuotoa ohi. Lisäksi kuukautiset haisevat, vaikka käyttäisikin alapesuja vessassa käydessä.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi laittaa hormonikierukkaa, koska en voi käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä (verenpaine nousee pilviin) eikä sille ole tarvettakaan.

en ole koskaan kärsinyt menkoista muuten kuin että tuo valumisongelma on ollut ja tavalliset siteet on ärsyttäneet ihoa ja tamponit taas emätintä (lisäksi naru on hiertänyt aukkoa), joten se ainoa ongelmakin on kadonnut nyt kupin myötä.

se on mahtavaa kun voi nukkua esim. ihan nakuna ja tietää, että kuppi hanskaa yöllisen vuodon!

Vierailija
42/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina. Siteet on epähygienisiä, mutta niihin oon tottunut ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on terve suhde omaan kroppaan, kannattaisiko tutustua siihen vähän paremmin?

Menkoissa ei ole mitään ällöttävää, eikä emättimessäkään, menepäs nyt tutkimaan värkkiäisi niin ehkä tulette vähän läheisimmiksi

käpliä alapäätäni kuukautisten aikaan ja työntää jotain tuppoja sinne sisälle, ajatuskin ällöttää. En ole ikinä edes kokeillut, mistä sen tietää onko sielä sit oikees paikas ja kunnolla, koko ajan olis epävarma olo et tipahtaako se sieltä pois, ja vuotaako ohi...

Vierailija
44/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kierukka on jo irronnut enkä halua ottaa mitään riskiä, että tämäkin voisi irrota. Hormonikierukka on, mutta se ei silti ole vienyt vuotoja kokonaan pois. Vähentänyt kylläkin.

Niin että onko sinulla ap minulle esittää jokin parempi vaihtoehto?

Vierailija
45/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulloin tuntuu ikävältä.

Vierailija
46/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä ihmettelen miksette laitata hormonikierukkaa niin kuukautiset loppuu kokonaan! Ihanaa vapautta ollut jo 6 vuotta ilman kuukautisia!

miksette laitata ehkäisykapselia niin kuukautiset loppuu kokonaan ! Mikä sopii mulle ei välttämättä sovi jollekkin muulle ja sama toisin päin.

En ole ikinä käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ihan periaatteen vuoksi - en halua pumpata itseeni mitään keinotekoisia hormoneja ja pelkäänpä että ne väistämättä vaikuttavat mielialaankin. Nyt lasten syntymän jälkeen on ollut kuparikierukka, mistä syystä käytän siteitä. Eivät tunnu epämiellyttäviltä kun vaihtaa ja peseytyy usein. Vain uidessa käytän tampoonia. Ennen kierukka-aikaa käytin kyllä yksinomaan tampooneita, silti ei ollut vaikea vaihtaa suosituksen mukaisesti siteisiin.

Vierailija
47/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina ollut niin runsaat kuukautiset, että 2. ja 3. päivänä täytyy suurin Ob vaihtaa 2 tunnin välein eikä minulla ole edes kierukkaa. Gynekologeille olen aina asian maininnut ja ollut jopa yliopistosairaalan gynekologien seurannassa toisen asian vuoksi yli 10 vuotta sekä synnyttänyt 3 lasta. Koskaan kukaan gynekologi ei ole korvaansa lotkauttanut runsaalle vuodolle, vaan ovat pitäneet sitä täysin normaalina.

Ihan turhaa siis mennä valittamaan gynekologille runsasta vuotoa, ei se heitä kiinnosta. Jos haluaa vuodon vähemmäksi, voi laittaa hormonikierukan jos voi. Minä en saa hormonaalista ehkäisyä käyttää, joten pakko suostua runsaisiin kuukautisiin. Yksi gynekologi jopa ehdotti ratkaisuksi kuparikierukkaa, johon totesin, että ei näillä vuotomäärillä, mutta hänen mielestään se ei olisi ollut ongelma...

Vierailija
48/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy nimittäin niitäkin lääkäreitä joiden mielestä tuo ei ole normaalia, ja jotka määräävät lääkettä vaivaan (muutakin kuin hormonikierukkaa)

Itselläni on normaalia ehkä hiukan niukemmat kuukautiset, ja täytyy sanoa että esim. sinun vuotomäärillä olisin ihan kuolemankielissä, pakko olisi päästä hoitoon kun heikottaisi niin paljon.

Itselläni on aina ollut niin runsaat kuukautiset, että 2. ja 3. päivänä täytyy suurin Ob vaihtaa 2 tunnin välein eikä minulla ole edes kierukkaa. Gynekologeille olen aina asian maininnut ja ollut jopa yliopistosairaalan gynekologien seurannassa toisen asian vuoksi yli 10 vuotta sekä synnyttänyt 3 lasta. Koskaan kukaan gynekologi ei ole korvaansa lotkauttanut runsaalle vuodolle, vaan ovat pitäneet sitä täysin normaalina.

Ihan turhaa siis mennä valittamaan gynekologille runsasta vuotoa, ei se heitä kiinnosta. Jos haluaa vuodon vähemmäksi, voi laittaa hormonikierukan jos voi. Minä en saa hormonaalista ehkäisyä käyttää, joten pakko suostua runsaisiin kuukautisiin. Yksi gynekologi jopa ehdotti ratkaisuksi kuparikierukkaa, johon totesin, että ei näillä vuotomäärillä, mutta hänen mielestään se ei olisi ollut ongelma...

Vierailija
49/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen tamponin koko ajan, ärsyttävä tunne. Joskus tosiaan uimisen ajaksi laitan tai pahinpana vuotopäivänä yöksi siteen lisäksi. Hormonikierukka vaan lisäsi vuotoja kohdallani, aloin vuotaa vähän väliä kuukautisten ulkopuolellakin. Kaverilla lähti vuodot kokonaan, kateeksi käy :( Tuo kuukuppi kiinnostaisi, mutta mietityttää tunnenko sen koko ajan samalla tavalla kuin tamponinkin, niinpä on toistaiseksi jäänyt kokeilematta. Myöskään en nykyisistä siteistä tunnista tuota rapinaa tai teippejä häppäreissä, ettei olsi mennyt side nurin päin housuihin :D

Vierailija
50/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä tunteesta. Siteistä minulle ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa. Ei rapinaa, ei outoja teippionnettomuuksia tai ohivuotoja.

Vierailija
51/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi on ällö ja vaatii siteen varmuussuojaksi kuitenkin, kuukuppia en edes uneksisi kokeilevani, sen verran epävarma kapine sekin.

Side on näppärä heittää roskiin ja nopeasti pikkuhousuihin uuden lykkäsee. Ei tarvitse streiloida, ei huuhdella vaan käyttö ja roskiin.

Sopii kaltaiselleni mukavuuden haluiselle ja laiskalle.

Vierailija
52/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuppi sellaiselta valmistajalta/myyjältä joka antaa kupille muutaman kuukauden palautusoikeuden, käytettynäkin. Tällaisia tarjouksia olen nähnyt. Näin voit kokeilla sopiiko kuppi sinulle eikä mene rahat hukkaan jos ei sovi. Minä en voinut käyttää tamponia kun se tuntui ihan liian pahalle, mutta kuppia en huomaa kun se on kunnolla paikoillaan.

Minäkin tunnen tamponin koko ajan, ärsyttävä tunne. Joskus tosiaan uimisen ajaksi laitan tai pahinpana vuotopäivänä yöksi siteen lisäksi. Hormonikierukka vaan lisäsi vuotoja kohdallani, aloin vuotaa vähän väliä kuukautisten ulkopuolellakin. Kaverilla lähti vuodot kokonaan, kateeksi käy :( Tuo kuukuppi kiinnostaisi, mutta mietityttää tunnenko sen koko ajan samalla tavalla kuin tamponinkin, niinpä on toistaiseksi jäänyt kokeilematta. Myöskään en nykyisistä siteistä tunnista tuota rapinaa tai teippejä häppäreissä, ettei olsi mennyt side nurin päin housuihin :D

Vierailija
53/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös erittäin laiska ja mukavuudenhaluinen, ja kuppi hakkaa siteet ihan kuusi nolla.

Millä lailla kuukuppi on epävarma? Tämän varmempaa suojaa en ole koskaan käyttänyt.

Tamponi on ällö ja vaatii siteen varmuussuojaksi kuitenkin, kuukuppia en edes uneksisi kokeilevani, sen verran epävarma kapine sekin.

Side on näppärä heittää roskiin ja nopeasti pikkuhousuihin uuden lykkäsee. Ei tarvitse streiloida, ei huuhdella vaan käyttö ja roskiin.

Vierailija
54/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös erittäin laiska ja mukavuudenhaluinen, ja kuppi hakkaa siteet ihan kuusi nolla.

Millä lailla kuukuppi on epävarma? Tämän varmempaa suojaa en ole koskaan käyttänyt.

eli lisäsuojana siinäkin pitäisi olla side kuitenkin. Ja lisäksi se on epämiellyttävä käyttää. En tahdo pelleillä vessassa verta täynnä olevan pikkukipon kanssa.

Vierailija
55/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeillut itse? Kyllä minulla vaan pysyy paikoillaan vaikka mitä tekisin, koskaan ei ole vuotanut ohi. Ehkä kuppi ei ole ollut kunnolla paikoillaan, tai sitten olet yksi niitä äärimmäisen harvoja joille kuppi ei sovi.

eli lisäsuojana siinäkin pitäisi olla side kuitenkin. Ja lisäksi se on epämiellyttävä käyttää. En tahdo pelleillä vessassa verta täynnä olevan pikkukipon kanssa.

Vierailija
56/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeillut itse? Kyllä minulla vaan pysyy paikoillaan vaikka mitä tekisin, koskaan ei ole vuotanut ohi. Ehkä kuppi ei ole ollut kunnolla paikoillaan, tai sitten olet yksi niitä äärimmäisen harvoja joille kuppi ei sovi.

sen pitää olla "KUNNOLLA" paikoillaan, ennen kuin toimii. Side on kunnolla paikoillaan kun sen teippaa pikkareihin kiinni.

Vierailija
57/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sen kunnolla paikalleen laittaminen vie sen kauempaa kun ei-kunnolla laittaminen. Ja kuten sanoin itselläni ei ainakaan ole ollut vaikeuksia oppia sitä kunnon tapaa, sillä ohivuotoja ei ole ollut koskaan. Side on kyllä kiinni pikkareissa, mutta pikkarit eivät pysy kiinni alapäässä jos yhtään enempää liikkuu

sen pitää olla "KUNNOLLA" paikoillaan, ennen kuin toimii. Side on kunnolla paikoillaan kun sen teippaa pikkareihin kiinni.

Vierailija
58/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sen kunnolla paikalleen laittaminen vie sen kauempaa kun ei-kunnolla laittaminen. Ja kuten sanoin itselläni ei ainakaan ole ollut vaikeuksia oppia sitä kunnon tapaa, sillä ohivuotoja ei ole ollut koskaan. Side on kyllä kiinni pikkareissa, mutta pikkarit eivät pysy kiinni alapäässä jos yhtään enempää liikkuu

Vierailija
59/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omat eritteet ällöttävät, terve suhtautuminen asiaan.

Vierailija
60/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamponien vaihtaminen on ällöttävää, saan niistä hiivan ja ne tuntuvat epämiellyttäviltä.

Käytän nykyisin kestositeitä, niiden kanssa ei hiiva vaivaa.