Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset käyttävät terveyssiteitä, kun

Vierailija
17.07.2010 |

tamponikin on keksitty? Ihan sietämätöntä se kosteuden ja tahmeuden tunne ja rapina ja rullalle kiertyvät teipit häppäreissä. Takapuoltaan saa tiirailla peilin edessä, että näkyykö siteen reunat tai onko mennyt vuotoa ohi. Lisäksi kuukautiset haisevat, vaikka käyttäisikin alapesuja vessassa käydessä.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ohut side

aina varmistuksena tamponin kanssa. Sen verran on runsaat kuukautiset, ettei pelkkään tamponiin pysty luottamaan edes lyhyellä vaihtovälillä.

Vierailija
22/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa määritelmä sen mukaan kuinka paljon vuorokaudessa vuotaa.

Terveisin terveydenhoitaja

Toki tiedän, ettei kierukan kanssa suositella tamponia, mutta itse käytän jo 10. vuotta silti. Jos isoimmalla imukyvyllä varustetusta ob:sta vuotaa läpi suositellun käyttöajan sisällä, kannattaa todellakin käydä lääkärissä. Ei ole enää normaalia.

Ja normaalinhan määrittelet SINÄ ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että tamponit saattaa aiheuttaa tulehduksia..

Vierailija
24/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne sinun persettä hierrä jos joku muu pitää sidettä.

Vierailija
25/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella herkästi. Itsekseni ihmettelen, miten jotkut tamponia käyttävät eivät näytä välittävän ohivuodosta. UImarannalla valuu vaaleanpunainen noro reisiä pitkin.

Vierailija
26/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi kukaan käyttää siteitä tai tamponia kun kuukuppikin on keksitty. Ei tarvitse enää tunkea kuivaa tuppoa värkkiin, vaan silikonikuppi sujahtaa sinne mukavasti. Sitä voi käyttää vaikka kuinka niukalla vuodolla tahansa, ei kerää bakteereita ja sen voi laittaa vaikka jo ennen menkkojen alkua etukäteen valmiiksi paikalleen.

Voi uida koko päivän, nukkua alasti eikä kukaan huomaa mitään. Ja sitä ei tarvitse tyhjentää kuin aamuin ja illoin jos vuoto on niukkaa-normaalia, runsaammalla vuodolla toki useammin.

Vierailija
27/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuotanut verinen erite muhii emättimessä 12 tuntia, kyllä siinä muhii bakteeritkin. Vanutuppo heitetään käytön jälken roskiin, kuppi vain huuhdellaan ja käytetään uudelleen. Tamponin kanssa voi myös uida eikä se kastu mihinkään, jos ei ole kovin löysä emättimen suu. Tamponia ei myöskään näe, jos nyt ihan pakko on alasti nukkua. Narun voi sujauttaa piiloon.

Vierailija
28/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskan ei ole kohdalleni osunut.

Vierailija
29/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän tamponia koko päivän, 8-12 tuntia, saan helposti migreenin.

Vierailija
30/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin pahanhajuista vuotoa..Saattaa olla nimeltään bakteerivaginoosi, en muista ihan varmaksi.

Vierailija
31/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun tuntuu siltä, että emättimessä on koko ajan pikku pippeli.

Vierailija
32/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi steriloida jos epäilyttää tyhjennyksen yhteydessä, mutta oikeaa tarvetta tälle ei ole, sillä kupin materiaalissa eivät bakteerit kasva. Otapa vähän selvää ennen kuin käyt näin väittämään.

Yli kolme vuotta olen kuppia käyttänyt ja alapää voi paremmin kuin koskaan. Tamponin kanssa ei voi uida koko päivää putkeen, kupin kanssa voi.

Jos vuotanut verinen erite muhii emättimessä 12 tuntia, kyllä siinä muhii bakteeritkin. Vanutuppo heitetään käytön jälken roskiin, kuppi vain huuhdellaan ja käytetään uudelleen. Tamponin kanssa voi myös uida eikä se kastu mihinkään, jos ei ole kovin löysä emättimen suu. Tamponia ei myöskään näe, jos nyt ihan pakko on alasti nukkua. Narun voi sujauttaa piiloon.

Vierailija
33/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee verta niin vähän, joten pärjään pikkuhousunsuojilla. Kuukautisten tokapäivänä käytän siteitä. Miksi käyttäysin tamponia kun verta tulee niin vähän?

Vierailija
34/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ihmettelen sekä tamponeja että siteitä. Istun tässä Diva Cup kuukautiskuppi emättimessäni kirjoittamassa :)

Kun kuulin kuukautiskupista niin olin tosi kovasti sitä vastaan. Luin paljon asiasta ja väittelin keskustelupalstoilla. Sitten ostin ekan kupin, Luneten, eikä se sopinut mulle. Ostin (luojan kiitos) Diva Cupin joka on aivan eri mallinen ja se on ihan just perfect mulle

Vierailija
35/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuukautiset loppuu kokonaan! Ihanaa vapautta ollut jo 6 vuotta ilman kuukautisia!

Vierailija
36/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sovi minulle, joten kuukupilla mennään. Tosin ehkäisyrenkaita pidän kaksi peräkkäin joten menkatkin tulevat harvemmin kuin normaalisti

Vierailija
37/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuukautiset loppuu kokonaan! Ihanaa vapautta ollut jo 6 vuotta ilman kuukautisia!

Vierailija
38/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen, miten ihmiset ihmettelevät täällä tällaista. Oletteko tosiaan noi tietämättömiä, että kaikki eivät elä ihan tasan samaa elämää kuin itse.

Vierailija
39/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä ihmettelen miksette laitata hormonikierukkaa niin kuukautiset loppuu kokonaan! Ihanaa vapautta ollut jo 6 vuotta ilman kuukautisia!

miksette laitata ehkäisykapselia niin kuukautiset loppuu kokonaan !

Mikä sopii mulle ei välttämättä sovi jollekkin muulle ja sama toisin päin.

Vierailija
40/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käpliä alapäätäni kuukautisten aikaan ja työntää jotain tuppoja sinne sisälle, ajatuskin ällöttää. En ole ikinä edes kokeillut, mistä sen tietää onko sielä sit oikees paikas ja kunnolla, koko ajan olis epävarma olo et tipahtaako se sieltä pois, ja vuotaako ohi...