Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset käyttävät terveyssiteitä, kun

Vierailija
17.07.2010 |

tamponikin on keksitty? Ihan sietämätöntä se kosteuden ja tahmeuden tunne ja rapina ja rullalle kiertyvät teipit häppäreissä. Takapuoltaan saa tiirailla peilin edessä, että näkyykö siteen reunat tai onko mennyt vuotoa ohi. Lisäksi kuukautiset haisevat, vaikka käyttäisikin alapesuja vessassa käydessä.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamponin käyttö on hankalaa ja se tuntuu epämiellyttävältä. Lisäksi ei pidä; ohivuotoa on silti.

yhdyn ihmettelemään koska olet sitäeitä viimeks ikäyttänyt? merkkikohtaisia eroja toki on, mutta ei nuo tunnu koskteilta (herkkä ihoni ei sitä kestäisi), ei rulla, ei rapise, ja sopiva side yleensä pitää melko hyvin :)

Vierailija
2/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamponikin on keksitty? Ihan sietämätöntä se kosteuden ja tahmeuden tunne ja rapina ja rullalle kiertyvät teipit häppäreissä. Takapuoltaan saa tiirailla peilin edessä, että näkyykö siteen reunat tai onko mennyt vuotoa ohi. Lisäksi kuukautiset haisevat, vaikka käyttäisikin alapesuja vessassa käydessä.

ihmiset vielä kärsivät kuukautisista kun hormonikierukkakin on keksitty? Ei vuotoja 2½vuoteen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut käyttävät hormonilääkitystä, kun kuukautiskuppikin on keksitty?

Vierailija
4/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset vielä kärsivät kuukautisista kun hormonikierukkakin on keksitty? Ei vuotoja 2½vuoteen. :)

Vierailija
5/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo kuukuppi kiinnostaisi, mutta mietityttää tunnenko sen koko ajan samalla tavalla kuin tamponinkin, niinpä on toistaiseksi jäänyt kokeilematta"

Minä olen yli 35 vuotias nainen ja silti minun piti ihan opetella kuukuppihommat. Vaatii siis joiltain meistä vähän harjoittelua, mutta on kyllä sen arvoinen. Eli alussa kun käytin Lunettea, olin ihan jäykkänä enkä osannut rentoutua. Antenni tuntui hankaavan jne.

Nyt kun käytän Diva Cuppia niin asettamisen jälkeen se tuntuu vähän siinä suulla. Teen aina sellaisen "kädet lattiaan" liikkeen laiton jälkeen vessassa ja sitten yritän mennä istumaan ja rentoutua = unohtaa koko kupin. Kun rentoudun, se nousee ylemmäs ja en tunne sitä enää. Aamuisin en tunne kuppia yhtään kun olen uinunut koko yön rentona.

Divan kanssa voin myös mainiosti juosta ja ajaa pyörällä. Luneten kanssa juoksukaan ei onnistunut kun se pahuksen antenni hankasi.

Mulla oli alussa vaikeuksia osata laittaa kuppi niin, että se aukeaa. Nykyisin kastelen kupin niin että se on märkä ja kostea, laitan sisään, teen alapääsuihkuttelun ja sitten kuivailen ja pöksyt jalkaan. No problemos :)

Minusta oli vähän noloa noiden vaikeuksien kanssa kun luin kuukuppikunnan keskustelua ja siellä jotkut 14 vee teinit vaan alkoivat heti käyttämään kuppia ekoista menkoistaan ilman mitään vaikeuksia :D

En mä ehtisi ja viitsisi noin paljon temppuilla kuukautisten takia. Side pöksyyn ja meonoksi. Paljon nopeampaa ja helpompaa.

Vierailija
6/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuukupin käyttö noin monimutkaista kaikilla ole kuin tolla yhellä...

On luksusta käydä pissalla menkkojen aikana, kun ei näy verta missään eikä tarvi aina pestä alapäätä eikä vaihtaa sidettä (tai tamponia)..

Riittää kun aamulla laittaa ja illalla ottaa pois.

Ja sitä "antennia"voi leikata lyhyemmäksi, niin ei tunnu missään.

Mua harmittaa etten aikasemmin rohjennut ostamaan, vaikka pelkkiä postitiivisia kommentteja olin kuullut.

Vierailija
7/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menkkoja on niin erilaisia, onko sitä vaikea tajuta? Te jotka tuota käytätte, luultavasti olette niitä joilla on n.3:men päivän menkat ja vuotoa tosiaan tulee se yksi vitun kupillinen päivässä.

Sitten on nämä minunlaiset, joille ei mikään auta/riitä. Aina tulvii yli ja vuoto on vähintään viikon, eikä mitään tiputtelua. Kyllä, olen katkera :(

Vierailija
8/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oon viimeisen neljän vuoden aikana tarvinnu suojia vain jälkivuotoon ja ehkä kaksiin menkkoihin vuodessa.. ovat vielä olleet sen verran niukat, etten oo jaksanu alkaa leikkiä tamponeilla

Vierailija
9/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppeja on eri kokoisia ja voi sitä kuule tyhjentää usemmain kuin 2 kertaa vuorokaudessa.

Mulla vuoto kestää ainakin 5 päivää.

Eihän tietenkään kaikki kaikille sovi, mutta suurelle osalle kuukuppi on vallan elämän suuri helpottaja.

Vierailija
10/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää vuoto 4-5 päivää, tosin ei tarvitse tyhjentää kuin 2 kertaa päivässä. Totta kai menkkoja on erilaisia, mutta kuppi on silti loistava keksintö vaikka se ei ihan kaikille sopisikaan.

Minusta ainakin on paljon helpomaa survaista aamulla kuppi sisään, eikä koko päivänä tarvitse miettiä menkkoja. Siteet aina hankasivat pyörällä ajaessa, ja vaikka mitä olisin tehnyt niin öisin tuli ohivuotoja. Ei vaan kupin kanssa. Nyt olen käynyt jatkuvasti uimassakin, ei tamponin kanssa jaksa samaan malliin uida. Kuppi ei myöskään tunnu pahalta niukkoinakaan vuotopäivinä, ja sen voi laittaa paikoilleen jo ennen vuodon alkua.

Minulla ei myöskään se kupin asettaminen ole mitään taistelua. Housut alas, kuppi ruttuun, kuppi sisään ja varmistus että on auennut, housut ylös. Ei mene kauaa.

Vierailija
11/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän ihmettelette miksi jotkut ei tee niin ja niin,jokaisella varmaan syynsä.

Mä voin sanoa,että mulla on järjettömän runsaat kuukautiset vuorokauden-kaksi, mulle ei käy mikään hormonaalinen ehkäisy,eikä kuukupit kun hohdunnapukka niin alhaalla,että täyttäis koko kupin.Tamppooni aivan turha tulee lähes heti läpi.

Vierailija
12/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin peräsuoli ja emätin ovat ihan eri asia. Toisen on tarkoitus tuottaa nautintoa ja sen kanssa joutuu yleensä kerran kuussa muutenkin tekemisiin, niin on luontevaa olla hyvissä väleissä.

Suhteeni oksennukseen on se, että se on yökköä, haisee pahalle, mutta en minä sitä ruuminosaa ällöä mistä se oksennus tulee. Kuukautisvuotokin oli ennen paljon ällömpää kun käytin siteitä, nyt se on vain verta.

olen sinut oman kroppani kanssa niin ei tule tällaisia ongelmia. Miten ihmeessä voit edes seksiä harrastaa? Emätin on ihan normaali ja luonnollinen asia, siihen kannattaisi kuule tutustua

en pysty käyttää tamponia enkä kuppia enkä mitään muutakaan mitä pitäis tunkee sisälle :P Ehkäisyrengaskin ihan puistattaa, hyi jos sitä pitäis kaivella pois. Äskettäin mulla oli hiivaa ja piti kolmena iltana laittaa se sellanen kapseli emättimeen, ja voi että oli vaikeuksia. Mä en vaan pysty!

itse tutustunut omaan peräsuoleesi? Etkö? Miten pystyt edes paskalla käydä? Entäs mikä on suhde oksennukseen ja muihin elimistösi tuotteisiin?

Vierailija
13/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emätin varmaan vääristyi jotenkin tjtn?

Vierailija
14/79 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emätin varmaan vääristyi jotenkin tjtn?

Kyllä se varmaan veltostui synnytyksen jälkeen.

Vierailija
15/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei max kokoinen tamponi pidä 2h pidempään menkkojen 2.päivänä,pakko olla seurana yöside ja siltikin saattaa tulla ohivuotoja kun verta hulahtaa tamponin läpi todella nopeasti ja paljon!

Ihan sairasta touhua...juu mulla on kuparikierukka!

Vierailija
16/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...endometrioosi on aiheuttanut niin paljon kiinnikkeitä alavatsani ja suolistoni alueelle että tamponin pitäminen kuukautisten aikana on täyttä tuskaa ja aiheuttaa tahattomia kouristeluja emättimessä jotka sattuvat käsittämättömän paljon. Silloin ei voi kuin istua ja kärsiä. Ei voi edes huutaa koska kipu on niin lamaannuttava.

Milloin muuten ap olet viimeksi käyttänyt siteitä? Kysyn siksi koska en muista milloin olisi ollut kostea ja tahmea tunne eikä teipitkään ole koskaan kiertyneet rullalle häppäreissä. Ehkä näin oli joskus 1980-luvulla siteissä mutta ei enää nykyisin.

Ohivuotoahan (tai läpi-) voi muuten tapahtua myös tamponistakin. Eikö. ;)

Vierailija
17/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina varmistuksena tamponin kanssa. Sen verran on runsaat kuukautiset, ettei pelkkään tamponiin pysty luottamaan edes lyhyellä vaihtovälillä.

Vierailija
18/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän, ettei kierukan kanssa suositella tamponia, mutta itse käytän jo 10. vuotta silti. Jos isoimmalla imukyvyllä varustetusta ob:sta vuotaa läpi suositellun käyttöajan sisällä, kannattaa todellakin käydä lääkärissä. Ei ole enää normaalia.

Vierailija
19/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän, ettei kierukan kanssa suositella tamponia, mutta itse käytän jo 10. vuotta silti. Jos isoimmalla imukyvyllä varustetusta ob:sta vuotaa läpi suositellun käyttöajan sisällä, kannattaa todellakin käydä lääkärissä. Ei ole enää normaalia.

Ja normaalinhan määrittelet SINÄ ;)

Vierailija
20/79 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks runsasvuotoinen kans

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan