"Visa electron on köyhien kortti!"
Tämän lauseen olen lukenut täällä useammassakin ketjussa.
Kortin varmennusta pidetään tällä palstalla jostain kumman syystä köyhyyden, luotottomuuden jne merkkinä.
"Kyllä kunnon ihmiset saa tavallisen pankkikortin!"
Mitenkäs suu pannaan nyt kun on siirrytty EMV -maksukortteihin? Sirukortti kun varmentaa ostoksen aina korttilukijassa mitkä ovat pakollisisa vuoden 2011 alusta. Tammikussa siis sillä tavallisella pankkikortilla ei tee mitään, ainoastaan debit kortit käyvät maksuvälineinä ja ne varmentaa ostoksen joka kerta.
Kunnon av -mammat siis lopettavat kortin käytön ettei kukaan vaan luule köyhäksi, samoin esim Amexia av-mamma ei voi käyttää kun sekin on automaattisesti varmentava kortti!
Kommentit (44)
pankkikortti ovat keskivertoa tyhmempiä/lukutaidottomampia =).
Tavallisella pankkikortilla ei tee enää mitään vuodenvaihteen jälkeen vaan silloin maksuvälineeksi tarvitsee sirullisen, electron, debit tai bebit/credit kortin jotka kaikki ovat varmentavia kortteja.
käsittääkseni pankkikortilla tarkoitetaan nykyään nimenomaan tuota debit-korttia.
käytännössä ne ovat kaksi eri asiaa. Esim pankkikortilla voit maksaa ainoastaan siinä maassa missä se on myönnetty kun taas debitillä missä vaan missä emv -kortit käyvät. Pankkikortti ei myöskään varmenna kun taas debti varmentaa.
minkähän ihmeen takia jomman kumman valmistusta ei sitten ole lopetettu?
voimassololla 12/10 ja sen jälkeen on vain debitejä.
ei kun tarkoitin, että jos kerran debit ja electron (ei siis vanhanaikainen pankkikortti) ovat ihan samanlaisia, miksei niistä jompi kumpi poistu? debit turha jos samat ominaisuudet juin ve:ssa. kun aiemmin siis mainitsin että pidän debitiä pankkikorttina, mutta kun ei sitten muka olekaan "pankkikortti"...
noh, taisin nyt löytää itse vastauksen kysymykseeni sivulta: http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Electron "As of 2009, most UK banks have migrated away from Visa Electron - of the major banks, only HBOS and Santander still issue the card, with others issuing some form of Visa Debit.[2]" eli siis jossain ollaan jo lopettamassa electronin käyttö, niinkuin "ehdotin".
Mullakin oli joskus opiskeluaikana, kun en muuta saanut.
Minulla on Electron juuri luottokelposuuden puuttumisen takia. Ja oikeasti korttti on minulle ainoa oikea, koska olen impulssiostelija, menisin hillittömyyksiin luottokortin kanssa.
Samaa impulssiostajaa täällä.
mutta aivan varmasti prosentuaalisesti enemmän Visa Electronin omistajia on pienituloisessa porukassa kuin hyvin tienaavissa. Itse en tunne ketään, joilla ei olisi pankkikortti+luottokortti-yhdistelmää, ja useimmilla tutuilla on myös firman luottokortti lisäksi. Kyseessä siis hyvin toimeentulevat, korkeasti koulutut, paljon reissaavat ihmiset. Meillä itselläme sama juttu, Visa Electron itselläni oli joskus opiskelijana. Nykyään sillä kai sentään jo pärjää vähän paremmin maailmallakin.