Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Visa electron on köyhien kortti!"

Vierailija
17.07.2010 |

Tämän lauseen olen lukenut täällä useammassakin ketjussa.

Kortin varmennusta pidetään tällä palstalla jostain kumman syystä köyhyyden, luotottomuuden jne merkkinä.

"Kyllä kunnon ihmiset saa tavallisen pankkikortin!"

Mitenkäs suu pannaan nyt kun on siirrytty EMV -maksukortteihin? Sirukortti kun varmentaa ostoksen aina korttilukijassa mitkä ovat pakollisisa vuoden 2011 alusta. Tammikussa siis sillä tavallisella pankkikortilla ei tee mitään, ainoastaan debit kortit käyvät maksuvälineinä ja ne varmentaa ostoksen joka kerta.

Kunnon av -mammat siis lopettavat kortin käytön ettei kukaan vaan luule köyhäksi, samoin esim Amexia av-mamma ei voi käyttää kun sekin on automaattisesti varmentava kortti!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä nyt ovat näitä parempien (omasta mielestään) ihmisten höpötyksiä. Kun ei ole mitään muuta millä päteä, niin sitten keksitään että pankista saatava kortti määrittelee ihmisen tason.

Pakko myöntää, että itselleni ei ole tuollainen köyhän kortti -juttu edes tullut mieleen. Minulle kortin tärkeimmät ominaisuudet ovat se, että sillä pystyy maksamaan ja saa tarvittaessa nostettua rahaa seinästä, statussymboliksi sitä en osaa edes kuvitella.

Vierailija
2/44 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa asia on niin etta kun on oikein sotkenut asiansa ei saa luottokorttia ja se rajoittaa elamaa.

Ilman luottokorttia on melko mahdotonta vuokrata autoa tai asettua hotelliin.

Enta jos tulee joku hatatilanne eika pankkitililla ole tarpeeksi rahaa, miten silloin toimitte? Minulla on platinakortti ja silla senverran luottoa etta voin vaikka ostaa auton jos hata tulee. Luottorajani nousee joka vuosi koska olen aina hoitanut laskut ajallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisella pankkikortilla ei tee enää mitään vuodenvaihteen jälkeen vaan silloin maksuvälineeksi tarvitsee sirullisen, electron, debit tai debit/credit kortin jotka kaikki ovat varmentavia kortteja.

Kyllä ennenkin on voitu varmentaa pankkikortteja ja edelleen isommissa ostoksissa varmennetaan debitit ja luottokortitkin, mutta siru ei tarkoita automaattisesti katevarmennusta kuin tuossa luottotiedottomien visassa.

VE ei siksi käy joka paikassa (ja esim. junassa) kun sitä ei voida varmentaa, jos yhteys "pankkiin" ei toimi aukottomasti. Muilla korteilla ei ole tätä ongelmaa, koska kortteja ei pikkuostoksissa tarvitse varmentaa. Varmennusraja debit/credit-korteille riippuu kaupasta ei siitä onko kortissa siru.

Vierailija
4/44 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei saa pelkkää automaattikorttia vaan vähimmäisvaatimus on että korttiin liitetään edes se electron.

On vielä, ihmeellistä kyllä ihmisiä jotka eivät halua luottokorttia. Köyhä on se joka maksaa luotolla.

T: AV: mamma jolla on 0€ velkaa.

Vierailija
5/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että se Electronin paska on ollut ainoa kortti, jonka luottotiedoton on saanut. Tietenkin syynä se varmentaminen. Mutta Electron on saanut niin onnettoman leiman, ettei tosikaan. Mutta olihan se surkea kortti, muistan opiskeliajoilta! Onneksi nuo varmentamiset on nykyisin nopeampia kuin 10 v sitten.

Vierailija
6/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Electron juuri luottokelposuuden puuttumisen takia. Ja oikeasti korttti on minulle ainoa oikea, koska olen impulssiostelija, menisin hillittömyyksiin luottokortin kanssa.

Vierailija
7/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pultsarivisa :)))

Vierailija
8/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin köyhä jolla luottotiedot menneet.

Vierailija
9/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on visa electron ja Master Card. Käytän visa electronia aina, ja Masteria oikeestaan vaan lentolippujen tilaamiseen, tai jos electronilla ei oo sillä hetkellä rahaa, niin sitten luottoa Masterilta. Kuuluun niihin köyhimpiin.

Vierailija
10/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en tarvitse Visaa. Nimittäin voin vetää 4000 miinukselle tilin tarvittaessa.

Vierailija
11/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en oo ymmärtäny, että ihan tavallinen luottotiedollinen ei sitä sais käyttää =(

mä en ymmärrä, mikä tarve olis sellainen, että mun pitäis luottokortti hankkia. electronilla kun kaikki on kerralla selvää, eikä tarvii puljata maksujen ja tiliotteiden kanssa

Vierailija
12/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että se Electronin paska on ollut ainoa kortti, jonka luottotiedoton on saanut. Tietenkin syynä se varmentaminen. Mutta Electron on saanut niin onnettoman leiman, ettei tosikaan. Mutta olihan se surkea kortti, muistan opiskeliajoilta! Onneksi nuo varmentamiset on nykyisin nopeampia kuin 10 v sitten.

Fiksut av mammat ne vain aina tietää kaiken kaikista yhen kirjoituksen perusteella. Minä hankin Visa electronin lähes kymmenen vuotta sitten opiskellessa "surkeassa" ammattikoulussa. Hankkimisen syynä oli että opintotuellani en mitään luottokorttia saanut, mutta kuukauden opintomatka Kiinaan vaati sellaisen kortin jolla pystyi sielläkin maksamaan ja nostamaan käteistä. Edelleen minulla tuo köyhän kortti on olemassa, mutta eipä tosiaan koskaan ole ollu ongelmia ulosottoviranomaisten tms. kanssa.

Vierailija
13/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luottokelpoinen. Tulotkin ihan hyvät, reilusti yli keskitason. En ole ikinä pitänyt luottokorteista, käytän vain Electronia. Kait olen sitten paska :)

Vierailija
14/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko että täälläkään kukaan _oikeasti_ ajattelee niin. Kuka ihminen voisi muka vakavissaan kiinnostua siitä mitä kortteja ventovieraat käyttävät ja arvailla kuinka paljon rahaa niillä varmaan on?

En tiedä millainen kortti Visa Electron on, ja miten se eroaa tavallisesta pankkikortista, enkä suuremmin välitäkään. Osa ihmisistä on varmasti köyhiä, oli niillä mitä kortteja hyvänsä, eikä siinä ole musta mitään ilkkumista.

Vierailija
15/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ainoa, minkä sain, koska pelkkää pankkikorttia ei ollut, ilman visaa tarjolla. Luottokorttia ei saa varaton, en ainakaan minä saanut.

Vierailija
16/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa, kun electron ei käy siellä sun täällä! Aina samat selitykset kuinka on pulassa. Mutta minkäs tekee, kun luottotiedot menneet.

Vierailija
17/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu samaan kastiin

Vierailija
18/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla joku muu kortti?

Terveisin se jolla ei ole luottotiedot menneet, on vakityöpaikka, talo rakenteilla ja visa electron:D

Vierailija
19/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoissakaan ei ole mitään häikkää. Otin aikoinaan Electronin vaihto-opiskeluvuoden ajaksi, kun sillä sai maksettua ostoksia ja nostettua rahaa sen verran kuin tilillä oli, eikä tarvinnut miettiä, että onko luottoraja menossa yli vai ei. Mielestäni VE on kätevä, kun tietää aina tasan tarkkaan sen, mikä on tilin saldo. Tavallisella pankkikortilla sen sijaan voi vetään tilin yli...

Luottokorttia olen joskus käyttänyt. Laitoin pois, kun työpaikan luottokortti on käytössä lentojen varauksiin yms.

Kukaan ei ole katsonut kieroon Visa Electronin käytön vuoksi.

Vierailija
20/44 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "luoton puolelle"!! Jos on pakko valita Visa Electron tai luottokortti, niin otan jatkossa pankkikortin tilalle Electronin.

Köyhät käyttää luottoa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi