Minusta naiset voisivat vuorostaan elättää perheen ja antaa miesten vain olla.
Naiset ovat luoneet roolit (kasvattaneet lapset). Nyt miesten tulisi näyttää pojilleen ettei miehen tehtävänä ole elättää perhettä vaan sen voi myös hoitaa nainen. Naiset jotka ovat orjuuttaneet miestä vuosituhansia ja itse oleilleet vain kotonaan rakkaiden lasten parissa. Mies on syrjäytetty täysin omista lapsistaan!
Kommentit (127)
meillä pärjää koulussa molemmat ihan yhtä hyvin, sekä pojat, että tytöt, vaikka opettaja on nainen. Yhtälailla voisi olla miehiä, jotka kotiin jäätyään pelkäisivät ottaa vastuuta perheestä, taloudellisesti. mielestäni sinun mielipiteesi eivät ole kovinkaan terveitä.
ja tätä "kotona olemista" on sitten 7pvä/viikko, mies kun tienaa perheen rahat ja minä vain olen.Ihan turha tulla kenenkään piipittämään, että minä pääsen jotenkin helpolla, mutta tämä on nyt tätä, kunnes pääsen(huom!) töihin, oikeisiin, joissa on kesä- ja sairaslomat ja kunnollinen palkka. En muuten ymmärrä tuota 11cm tyyppiä, millä verukkeella hän on kotona, kun se päätyö, eli lapset kasvaa isoksi?
Miettisit sinäkin vähän. Nyt kun mahdollisesti paljastin 11cm miehen kovan kohtalon niin kysyn:
- Miksi sinun piti kysellä henkilökohtaisia 11cm miehestä? Mitä se muuttaa? Miksi piti kääntää veistä haavassa ja lyödä vyön alle?
Hän on vain erimieltä kanssasi ja niin on monet tuhannet muutkin miehet. Eläisit sen kanssa.
Luulen silti että enemmistö miehistä kuitenkin syrjäytyy, kuin valitsee koti-isyyden.
Miehille ei ole sijaa tulevaisuudessa. Toivottavasti naiset ottavat heidät avosylin koteihinsa. Poikien syrjäytymisen voi havaita jo nyt, jos seurailee tilastoja ja lieveilmiöitä.
Opettajina toimivat naiset joten luonnollisesti koko järjestelmä suosii tyttöjä.
Veikkaan että 100 vuoden päästä koti-isejä on enemmän, kuin kotiäitejä. Paremmat paljat nimittäin tulevat olemaan naisilla. Kaikki raskas työ on koneellistettu ja miehistä ei ole juuri mihinkään. Kohdunkin voi vuokrata joten mies joko sopeutuu koti-isäksi tai syrjäytyy yhteiskunnasta.
Mitä tulee kotiäitiyteen niin suosittelisin kuitekin yrittämään luomaan sitä uraa ja kokeilemaan työelämää. Pelkkä kotiäitiys on naista alentavaa ja suosii syrjäytymistä.
Sellainen mies joka tukee tälläistä kotiäitiyttä ei ole mielestäni kovinkaan "terve".
On nimittäin naisia joita pelottaa ottaa vastuuta perheestä taloudellisesti ja heidän itsetuntonsa paranisi huomattavasti työelämässä.
Luuletko että lukijat ovat meedioita? Jos joku kirjoittaa halveksien kotitöistä ja sanoo,ettei ainakaan aio mennä töihin, niin lukijan pitäisi tästä päätellä, että hän on vammautunut, oletko pikkuisen simppeli? Surullista, että on noin käynyt, voimia sinulle. Itse olen ollut omaishoitajana 65-vuotiaalle isälleni, jolta oli toinen jalka amputoitu ja vuodepotilaana, kotiäitiyden lisäksi. Nyt kun hän on kuollut, niin olen vain kotiäiti.
saisi tehdä aivotonta kodin puunausta ja lasten vaatettamistta jne. ilman huolta tehtävien tekemisestä.
Ongelmana vain on se, että miten sniiden oikeiden töiden sitten käy, jos kaikki naiset tulisivat niitä tekemään.
Kokemuksesta voin sanoa, että meillä osaan tehdän kaiken sen mitä vaimokin, mutta minä teen ne työt joita vaimo ei osaa tehdä.
Eli kaikki ns. miesten työt jäisivät tekemättä, mutta minä kyllä selviydyn noista ns. naisten töistä. Runkkaankin paremmin kuin vaimo.
Nuorimmaisen 8kk olen imettänyt itse ihan alusta asti. Vaimo nimittäin lähti heti kuukauden äitiysloman jälkeen töihin ja tänä aikana pumppasimme maitoa pakkaseen. Äidinmaitoa riitti 3kk ikään asti, sitten siirryimme korvikkeeseen.Olen siis imettänyt ja tiedän imetyksestä lähes kaiken.
Mun käy niin sääliksi sun vaimosi ja lapsesi. Olet pari kertaa aiemminkin uhonnut täällä sitä, miten maailma ei tarvitse naisia mihinkään ja että sinä suvereenisti hoidat lapsesi paremmin kuin niiden äiti, joka tuntuu olevan vain sivuseikka (synnyttäjä) elämässäsi. Arvatenkin väheksyt vaimoasi (ja kaikkia muitakin naisia) ja mikään hänen tekemisensä ei sinulle kelpaa.
Kummallinen on sinun ajatusmaailmasi muutenkin. Itse en ole koskaan ajatellut, että lasten isä olisi jotenkin vähempiarvoinen lasten elämässä. Tai "orjuutettu"?! Voi hyvänen aika. Kyllä tätä palstaa selatessa tulee useinkin onnelliseksi siitä, että on onnistunut löytämään rinnalleen järjellisen puolison.
En minäkään ymmärrä tuota osan äideistä vastustusta isän kotiin jäämiseen. Meillä isä on hoitanut lapsia kotona lähes yhtä paljon kuin minä ja molemmat olemme sitä mieltä että kotona on helpompaa. Tällä hetkellä olen kuopuksen kanssa äitiyslomalla ja ihan turha minun on brassailla kuinka rankka päivä lasten kanssa onkaan ollut kun mies tietää ettei ole :) Kotitöihin oikeasti ei mahdottomia mene, esimerkiksi imurointi ja moppaus ei kauaa vie vaikka olisi isompikin talo ja tekisi päivittäin. Samoin pyykkihuoltoon kuluneen ajan voi laskea minuuteissa. Samoin kuka oikeasti tekee AINA lounaan ja päivällisen erikseen?? Saahan sitä aikaa noin menemään jos haluaa ja silittääkin voi kaiken pikkupöksyjä myöten, tai tehdä sitten hommat vähän järkevämmin. Lasten kanssa leikkimistä, touhuilua ja ulkoilua en osaa pitää minään työnä, se on sitä vapaa-aikaa, luksusta. Vähän aikaa ennen kuopuksen syntymää oltiin molemmat töissä yhtäaikaa ja se sitä on rankkaa, samat kotityöt odotti tekijäänsä mutta aikaa oli vain murto-osa ja omat ulkoilut jäi paljon vähemmäksi. Omia harrastuksia ei tarvinut haaveillakkaan. Antaa myös näkökulmaa kotitöiden tekemiseen kun käy itse töissä ja mies on kotona, kyllä siinä hermo palaa jos jatkuvasti kotiin tullessa olisi ruoka tekemättä ja talo sotkussa. Toki sellaisiakin päiviä tulee, mutta eri juttu jos niitä on jatkuvasti.
Mitä taas tulee tuohon tienaamiseen, niin sehän on vain ammatinvalintakysymys. Samasta työstä pääosin kun maksetaan samaa palkkaa sukupuolesta riippumatta. Naiset vaan enemmän kouluttautuu matalapalkkaisimmille aloille(tai jättää kokonaan kouluttautumatta valmistautuen elinikäiseen kotiäitiyteen alusta asti!) Ihan omista valinnoista kyse, turha kaataa tätä miehen niskaan.
Naiset jotka ovat orjuuttaneet miestä vuosituhansia ja itse oleilleet vain kotonaan rakkaiden lasten parissa. Mies on syrjäytetty täysin omista lapsistaan!
Oleilleet kotona? :D :D Jos mies hoitaa kuuden hengen tiskit, ruoanvalmistuksen ja tarjoilun, jälkien korjaamisen, pyykinpesun ja puhtaiden kiikuttamisen kaappeihin, vaatehuollon, pikkukorjaukset, laskujenmaksut, siivoukset, lakanoidenvaihdot, kausivaatteiden esiinkaivuun/kunnostamisen/kierrätyksen, roskienviennin ja muut asiat joita minä tässä lasten kanssa oleiluni ohessa teen, niin kyllä toki tekisin pitkää viikkoa töissä.
vai kirjoitatko hänen puolestaan?
11cm on kaluni mitta. Jokainenhan sen nyt tietää.
Kyllä minulta löytyy jalat. Kiinnostaisi tietää, kuinka moni teistä kotiäideistä on oikeasti ollut oikeassa työssä yli 5 vuotta esimerkiksi?
Tulkaa sen jälkeen sanomaan. Minä nimittäin olen ollut ja olen ollut myös koti-isänä. Joten kokemusta löytyy molemmista ja kuten sielä jo eräs välkky arvasi, niin valitsen mieluummin koti-isyyden tulevaksi 30 vuodeksi aina eläkepäiviin saakka.
Isoäitimme ovat viettäneet melkoisen helppoa elämää. Mies on maksanut elämän, ei edes valtio.
Tietenkin tuen ajatusta että kotiäitiydestä maksettaisiin palkkaa niin miehille kuin naisille.
T: 11cm mies
saisi tehdä aivotonta kodin puunausta ja lasten vaatettamistta jne. ilman huolta tehtävien tekemisestä.
Ongelmana vain on se, että miten sniiden oikeiden töiden sitten käy, jos kaikki naiset tulisivat niitä tekemään.
Kokemuksesta voin sanoa, että meillä osaan tehdän kaiken sen mitä vaimokin, mutta minä teen ne työt joita vaimo ei osaa tehdä.
Eli kaikki ns. miesten työt jäisivät tekemättä, mutta minä kyllä selviydyn noista ns. naisten töistä. Runkkaankin paremmin kuin vaimo.
Sähän sankari olet, vaimo parka, et taida uskaltaa kertoa vaimollesi noita seikkoja? Runkkaaminen taitaakin olla ainoa saantikeinosi, toivottavasti vaimo saa oikeaa seksiä, oikealta mieheltä, vaikka työpaikalla...
itse olen pitänyt omaa yritystä 11 vuotta ja siinä sivussa tein toista työtä 2-3iltaa viikossa. Harvassa ovat ne kotiäidit, jotka ovat vain olleet kotona,edes lestaperheissä.
T.kotiäiti
Mitään järkevää sanomaa ei viestissäsi juuri ollutkaan. Voisitko kirjoittaa tästä edespäin asiallisemmin. En kaipaa sottapyttyjä keskusteluuni. Menikö tämä selvästi jakeluun vai pitääkö keskustella kahden kesken vaikkapa s24 chatissä, säännöistä joita keskusteluissani noudatetaan?
Sähän sankari olet, vaimo parka, et taida uskaltaa kertoa vaimollesi noita seikkoja? Runkkaaminen taitaakin olla ainoa saantikeinosi, toivottavasti vaimo saa oikeaa seksiä, oikealta mieheltä, vaikka työpaikalla...
Mies lasten kanssa kotona ja minä töissä. Nyt tosin jään minäkin kotiin, kun kolmas lapsi syntyy. Mies kun ei voi imettää...
Mä olen mennyt molemmilla kerroilla takaisin töihin kun lapset ovat olleet vuoden vanhoja. Eli suurimman osan "oleskelustani" olen rahoittanut äitiyspäivärahoilla, jotka ovat olleet sidottuna ansioihini. Varsinaisena kotiäitinä eli hoitorahalla olen ollut vain muutaman kuukauden. Eipä ole tarvinnut miehen elättää, vaan olen kyllä maksanut osuuteni lainoista ja ruuista.
Niin että jos niin rassaa se puolison kotonaoleilu, niin lapset hoitoon ja töihin. Ei tarvi rutista enää siivelläeläjistä.
vaan juuri tuosta "aivotonta kodin puunausta" työn vähäisestä arvostuksesta.Minä runkkaan varmasti paremmin kuin sinä, mutta pitääkö tuosta kilpailla?
Naiset jotka ovat orjuuttaneet miestä vuosituhansia ja itse oleilleet vain kotonaan rakkaiden lasten parissa. Mies on syrjäytetty täysin omista lapsistaan!
Oleilleet kotona? :D :D Jos mies hoitaa kuuden hengen tiskit, ruoanvalmistuksen ja tarjoilun, jälkien korjaamisen, pyykinpesun ja puhtaiden kiikuttamisen kaappeihin, vaatehuollon, pikkukorjaukset, laskujenmaksut, siivoukset, lakanoidenvaihdot, kausivaatteiden esiinkaivuun/kunnostamisen/kierrätyksen, roskienviennin ja muut asiat joita minä tässä lasten kanssa oleiluni ohessa teen, niin kyllä toki tekisin pitkää viikkoa töissä.
Tiedän monia miehiä jotka tekevät tuon saman ja tehokkaammin, sotilaallisella tehokkuudella nopeammin ja tarkemmin.
kaivahan vähän jääpaloja pakkasesta ja pistä ne pipoon ja pipo päähän. Sun helmasyntisi on se, että hermostut pienestäkin kuttuilusta ja alat törkeillä ja haukkua. Siksi olet niin helposti tunnistettavissa - öykkäröivän "maailman paras isä ja äiti samassa paketissa" -asenteesi lisäksi.
Mitään järkevää sanomaa ei viestissäsi juuri ollutkaan. Voisitko kirjoittaa tästä edespäin asiallisemmin. En kaipaa sottapyttyjä keskusteluuni. Menikö tämä selvästi jakeluun vai pitääkö keskustella kahden kesken vaikkapa s24 chatissä, säännöistä joita keskusteluissani noudatetaan?
Sinä hra mestari-runkkari et sanele minulle, miten keskustelen. Tosin sinun kanssasi ei sitä sanaa voi käyttää. Voisitko sinä hankkia kaiken runkkauksen välillä oikean elämän?
ja tätä "kotona olemista" on sitten 7pvä/viikko, mies kun tienaa perheen rahat ja minä vain olen.Ihan turha tulla kenenkään piipittämään, että minä pääsen jotenkin helpolla, mutta tämä on nyt tätä, kunnes pääsen(huom!) töihin, oikeisiin, joissa on kesä- ja sairaslomat ja kunnollinen palkka. En muuten ymmärrä tuota 11cm tyyppiä, millä verukkeella hän on kotona, kun se päätyö, eli lapset kasvaa isoksi?