Minusta naiset voisivat vuorostaan elättää perheen ja antaa miesten vain olla.
Naiset ovat luoneet roolit (kasvattaneet lapset). Nyt miesten tulisi näyttää pojilleen ettei miehen tehtävänä ole elättää perhettä vaan sen voi myös hoitaa nainen. Naiset jotka ovat orjuuttaneet miestä vuosituhansia ja itse oleilleet vain kotonaan rakkaiden lasten parissa. Mies on syrjäytetty täysin omista lapsistaan!
Kommentit (127)
kunhan mies sitten myös on raskaana ja synnyttää sen lapsen. Ja imettää sitä sen vähintään puoli vuotta.
Kyllä me miehetkin synnyttäisimme jos vain kykenisimme siihen. Meillä on kehollinen vamma emmekä voi. Tuo on lapsellisinta mitä voi väittää välttääkseen työnteon ja verojenmaksun.
Me miehet olemme tehneet töitä perheen eteen jo satoja vuosia, milloin tämä raasto loppuu?
Pallo on teillä naisilla. Vain te voitte kasvattaa poikia.T: 11cm mies
kunhan mies sitten myös on raskaana ja synnyttää sen lapsen. Ja imettää sitä sen vähintään puoli vuotta.
Kyllä me miehetkin synnyttäisimme jos vain kykenisimme siihen. Meillä on kehollinen vamma emmekä voi. Tuo on lapsellisinta mitä voi väittää välttääkseen työnteon ja verojenmaksun.
Me miehet olemme tehneet töitä perheen eteen jo satoja vuosia, milloin tämä raasto loppuu?
Kannattaa pysyä ihan vain sinkkuna, jos on noin rajoittunut henkilö. Olet yksi niistä typeryksistä, jotka kuvittelevat, että vain sinun tekemäsi työ on sitä oikeaa ja muut pääsevät jotenkin helpolla.Säälittävä reppana!
muista sitten että siihen vain oleiluun kuuluu, aamupala,lounas,välipala ja päivällinen, ulkoilu, siivous ja pyykkihuolto ja sitten se lasten kasvatus;) Voin muuten kertoa näin vuoden oleilleena ja siitä jatkuvasti nälvimistä kuulevana, että mielummin menen töihin.Huomaa muuten että tällä aloittajapololla ei ole kokemusta kotiäitiydestä. Ihan omaa tyhmyyttä jos olet tällaiseen roolileikkiin lähtenyt.
Viimeiset 2 vuotta olen ollut ns. koti-isänä ja töihin en aijo mennä enää koskaan.
Lapsia on 3 kpl ja nuorin 8kk. Olen tehnyt selväksi vaimolleni että minä olen se joka hoitaa lapset.
Kodinhoitoon ja lastenhoitoon menee päivässä noin 3h ja lopun ajasta voi käyttää surffailuun tai ulkoiluun lasten kanssa. Eli en koe tuota kotona oleilua työnä.
ja vauvaa imetetään jatkuvasti 6kk, jonka jälkeen ruokavalioon tulee muutakin, mutta sitähän ap ei tiedä, kun ei ole malttanut perehtyä, mitä siihen kotona "oleiluun" kuuluu. Onneksi mieheni on sivistyneempi, kuin tämä 11cm junttura=)
-rantsulle uimaan ja tuijottamaan arvostellen muita 2 h
-shoppailuretki autoliikkeeseen, vaihtoehtoisesti jonkun kauppahelvetin eräliike 2h
-pikku lounas Hesellä 30 min
-iltapäivä netissä roikkumista 3-4 h
-päivälliseksi makaronilaatikko uuniin 5 min.
-pyykit koneeseen samoin astiat 15 min
Tero
On sulla ongelmat. Kannattaa pysyä ihan vain sinkkuna, jos on noin rajoittunut henkilö.
Minusta sinä olet rajoittunut, ei niinkään 11cm mies joka ehdottaa muutosta nykyiseen. Vaatii nimittäin mieheltä luonnetta jäädä kotiäidiksi, kun suurin osa menee muotin mukana ja toteuttaa ikivanhaa kaavaa.
äitien tekemää työtä näin vähän. Jotain vikaa on tuolloin miehen maailmankuvassa ja pahasti. Itse arvostan sitä että vaimo hoitaa lapsemme kotona kun he ovat pieniä ja päätös on tehty yhdessä. Mielestäni hänen työnsä on monin verroin rankempi kuin minulla ja myönnän auliisti että oma kärsivällisyyteni ei kotivanhemman työhön riittäisi. Omien työpäivieni aikana saan keskittyä ajatuksiini rauhassa metelin häiritsemättä ja syödä päivittäin lounaani kaupungilla missä haluan. Jo siinä on iso ero meidän työpäiviimme.
Koetko pääseväsi liian helpolla, kun vähättelet kotona olevan työtehtäviä? Itsetunto heikko, vai? Luulisi että osaat tuolla kokemuksella arvostaa tekemääsi, etkä huutele täällä "vain olemista".
ja vauvaa imetetään jatkuvasti 6kk, jonka jälkeen ruokavalioon tulee muutakin, mutta sitähän ap ei tiedä, kun ei ole malttanut perehtyä, mitä siihen kotona "oleiluun" kuuluu. Onneksi mieheni on sivistyneempi, kuin tämä 11cm junttura=)
Nuorimmaisen 8kk olen imettänyt itse ihan alusta asti. Vaimo nimittäin lähti heti kuukauden äitiysloman jälkeen töihin ja tänä aikana pumppasimme maitoa pakkaseen. Äidinmaitoa riitti 3kk ikään asti, sitten siirryimme korvikkeeseen.
Olen siis imettänyt ja tiedän imetyksestä lähes kaiken.
Koetko pääseväsi liian helpolla, kun vähättelet kotona olevan työtehtäviä? Itsetunto heikko, vai? Luulisi että osaat tuolla kokemuksella arvostaa tekemääsi, etkä huutele täällä "vain olemista".
Välitän tätä ilosanomaa muille miehille. Väitän että moni nainen pelkää töihinlähtöä eikä uskalla ottaa taloudellista vastuuta perheestään, koska elää ns. wanhan kaavan mukaan. Eli naisilla on heikko itsetunto. Pieni patistus auttaisi asiaan.
että tahtoisi toteuttaa sitä itsekin ja harjoittaa tätä pyhää "ammattia". :D
Jos hän ei kunnioittaisi äitien työtä en hän haluaisi samoille apajille.
äitien tekemää työtä näin vähän. Jotain vikaa on tuolloin miehen maailmankuvassa ja pahasti. Itse arvostan sitä että vaimo hoitaa lapsemme kotona kun he ovat pieniä ja päätös on tehty yhdessä. Mielestäni hänen työnsä on monin verroin rankempi kuin minulla ja myönnän auliisti että oma kärsivällisyyteni ei kotivanhemman työhön riittäisi. Omien työpäivieni aikana saan keskittyä ajatuksiini rauhassa metelin häiritsemättä ja syödä päivittäin lounaani kaupungilla missä haluan. Jo siinä on iso ero meidän työpäiviimme.
Onneksi kaltaisiasi löytyy. Tuo kolme tuntia ei muuten pidä paikkaansa, kun kotiäiti on koko ajan siinä työssä, lapsia ei paiskata keskenään ulos ja mies on työpäivän jälkeen niin väsynyt, ettei jaksa lapsiakaan hoitaa.En ymmärrä ap.n asennetta, onkohan vaimoke tehnyt äijät ja paasannut, kuka taloudessa oikein tienaa, kun kokee miesparka vain olevansa.
Onneksi kaltaisiasi löytyy. Tuo kolme tuntia ei muuten pidä paikkaansa, kun kotiäiti on koko ajan siinä työssä, lapsia ei paiskata keskenään ulos ja mies on työpäivän jälkeen niin väsynyt, ettei jaksa lapsiakaan hoitaa.En ymmärrä ap.n asennetta, onkohan vaimoke tehnyt äijät ja paasannut, kuka taloudessa oikein tienaa, kun kokee miesparka vain olevansa.
Välitän tätä ilosanomaa muille miehille. Väitän että moni nainen pelkää töihinlähtöä eikä uskalla ottaa taloudellista vastuuta perheestään, koska elää ns. wanhan kaavan mukaan. Eli naisilla on heikko itsetunto. Pieni patistus auttaisi asiaan.
kuin kotona ja se taas johtuu siitä, että löytyy pöhköjä, jotka eivät sitä arvosta mitenkään.
Miksi tuo sinun ratkaisusi olisi vallankumouksellinen malliesimerkki kaikille muille miehille? Miksi koet että nimenomaan miehiä on "orjuutettu"? Mitä ihmettä? Itse näen asian niin että miehet ovat saaneet vuosisatojen ajan olla huomattavasti vapaammassa asemassa kun nainen, sillä heidän elämänsä ei ole lasten saamisenkaan jälkeen tarvinnut rajoittua kotiin. Naisille ei ole tuota työhön menemisen mahdollisuutta sallittu kuin vasta viime vuosikymmeninä. Minä koen että kodin ulkopuolisessa päivätyössä voin toteuttaa itseäni juuri kuten haluan ja aikuisten seura on ehdottomasti vähemmän stressaavaa kuin lapsenhoito kotona. Kun taas vaimolla työnsä vuoksi lapset ovat kaikessa koko ajan etusijalla ja aina ensimmäisenä ajatuksissa. En koe että minun pitäisi kilpailla vaimoni kanssa lapsenhoidossa suoriutumisesta, mutta vähän tuollainen mielikuva tulee sinun tekstistäsi ap. Me keskustelemme ja päätämme asioista yhdessä ilman mitään älytöntä kilpailuasetelmaa. t se mies jolla vaimo kotiäitinä
Meillä normaalipäivä
-herätys klo 6, aamupala
-pyykit koneeseen ja lounas valmistumaan
-ulkoilua 2-3t(puisto,liikennepuisto tms)
-lounas klo 11-12, pyykkihuoltoa,keittiö siistiksi
-pienin päiväunille ja isomman kanssa touhuilua,imurointi ja 4krt/vko moppaus(allergialapsi)
-välipala
-ulkoilua 1-2t
-päivällinen, joka kestää kauemmin, kuin 5min, koska keittiö siivotaan(mies kun kokkaa niin keittiö jää aina minun siivottavakseni)
-perhe syö ja sitten lähden kauppaan
-siivoan keittiön ja lapset iltaunille.
Miksi tuo sinun ratkaisusi olisi vallankumouksellinen malliesimerkki kaikille muille miehille? Miksi koet että nimenomaan miehiä on "orjuutettu"? Mitä ihmettä? Itse näen asian niin että miehet ovat saaneet vuosisatojen ajan olla huomattavasti vapaammassa asemassa kun nainen, sillä heidän elämänsä ei ole lasten saamisenkaan jälkeen tarvinnut rajoittua kotiin. Naisille ei ole tuota työhön menemisen mahdollisuutta sallittu kuin vasta viime vuosikymmeninä. Minä koen että kodin ulkopuolisessa päivätyössä voin toteuttaa itseäni juuri kuten haluan ja aikuisten seura on ehdottomasti vähemmän stressaavaa kuin lapsenhoito kotona. Kun taas vaimolla työnsä vuoksi lapset ovat kaikessa koko ajan etusijalla ja aina ensimmäisenä ajatuksissa. En koe että minun pitäisi kilpailla vaimoni kanssa lapsenhoidossa suoriutumisesta, mutta vähän tuollainen mielikuva tulee sinun tekstistäsi ap. Me keskustelemme ja päätämme asioista yhdessä ilman mitään älytöntä kilpailuasetelmaa. t se mies jolla vaimo kotiäitinä
Mikäli tunnen tyypin niin voit ihmetellä ja pyöritellä noppakuutiota tuntitolkulla, etkä silti ymmärrä etteivät kaikki elä kuten te vaimosi kanssa.
tasolle miesten palkkojen kanssa.
..miehet tekevät paljon pitempää työpäiväää kuin naiset, joten kohtuus kaikessa, jos vuosipalkka on suurempi tv nainen
Ja ketunv*tut. Ihan yhtä pitkää päivää naisetkin paahtaa tässä maassa.
Opettajina toimivat naiset joten luonnollisesti koko järjestelmä suosii tyttöjä.
Veikkaan että 100 vuoden päästä koti-isejä on enemmän, kuin kotiäitejä. Paremmat paljat nimittäin tulevat olemaan naisilla. Kaikki raskas työ on koneellistettu ja miehistä ei ole juuri mihinkään. Kohdunkin voi vuokrata joten mies joko sopeutuu koti-isäksi tai syrjäytyy yhteiskunnasta.
Mitä tulee kotiäitiyteen niin suosittelisin kuitekin yrittämään luomaan sitä uraa ja kokeilemaan työelämää. Pelkkä kotiäitiys on naista alentavaa ja suosii syrjäytymistä.
Sellainen mies joka tukee tälläistä kotiäitiyttä ei ole mielestäni kovinkaan "terve".
On nimittäin naisia joita pelottaa ottaa vastuuta perheestä taloudellisesti ja heidän itsetuntonsa paranisi huomattavasti työelämässä.
Imetyksessä luonnollisesti makoillaan ja annetaan rintaa tai tuttipulloa.