mua huvittaa ihmisten facebook riippuvuuus
kaverit ottaa mökeille,laivalle,puuhamaahan ym läppärin mukaan ja päivittelevät jatkuvasti tilannetta,siideriä kannella,mökillä sitä ja tätä,nyt lapsi tekee sitä ja tätä,ihan oikeesti,eikö ihmiset voi olla hetkeäkään poissa koneelta,en tajua!
Kommentit (23)
se on ihan älytöntä.
tuttavani oli häämatkalla ja päivitteli KAIKEN mahdollisen bookkiin. milloin oltiin sisällä sateen takia, milloin tultiin juuri sisälle lepäämään, sitten lähdetään retkelle jne. kuvia tuli julkaistua ihan sikana tuolta matkalta+kommentoi yksin omia tilojaan ja tykkäsi niistä myös.
ei HÄÄMATKALLA datailla..
Se on lähinnä surullista.
Samoin lasten lukuisat kuvat skippaan aina.
Tosin itseänikään en tajua, mitä tällä palstalla notkun:D
Täysin turhaa ja tarpeetonta, mutta silti kivaa ja viihdyttävää. Johonkinhan se aika on käytettävä, kun ei niitä lypsäviäkään ole...
mut mun on pakko ruokkia kanat ja käydä jatkuvasti keräämässä kultamunia, niinikään facebookissa farmilla.
aina ihan päin naamaa noita fameja jne.
Mutta eivätpä he siitä pahastuneet ole:)
juttu kuin AV-riippuvuus.
Facebookissa sentään keskustellaan oikeiden ja todellisten, olemassa olevien ihmisten kanssa, joita joskus tavataankin tai ollaan ainakin tavattu. Se on ihan oikeaa sosiaalista kanssakäymistä.
Sen sijaan AV:llä lähinnä riidellään ja panetellaan nimettömästi tuntemattomia ihmisiä, joihin ei koskaan halutakaan tutustua ja joita ei koskaan haluta nähdä.
Itse tykkään siitä, että ihmiset laittavat kuvia facebookiin, toisten elämää on hauska seurata kuvien muodossa (ja samalla näkee, kuinka hyviä / huonoja valokuvaajia ovat).
AV:llä käyn ehkä kerran kuussa, nyt pahaksi onneksi sateisen lomapäivän vuoksi juuri tänään. Joskus äitiyslomalla olin pahemminkin riippuvainen, nykyisin osaan jättää suurimman osan juttuja omaan arvoonsa.
juttu kuin AV-riippuvuus.
Facebookissa sentään keskustellaan oikeiden ja todellisten, olemassa olevien ihmisten kanssa, joita joskus tavataankin tai ollaan ainakin tavattu. Se on ihan oikeaa sosiaalista kanssakäymistä.
Sen sijaan AV:llä lähinnä riidellään ja panetellaan nimettömästi tuntemattomia ihmisiä, joihin ei koskaan halutakaan tutustua ja joita ei koskaan haluta nähdä.
Itse tykkään siitä, että ihmiset laittavat kuvia facebookiin, toisten elämää on hauska seurata kuvien muodossa (ja samalla näkee, kuinka hyviä / huonoja valokuvaajia ovat).
AV:llä käyn ehkä kerran kuussa, nyt pahaksi onneksi sateisen lomapäivän vuoksi juuri tänään. Joskus äitiyslomalla olin pahemminkin riippuvainen, nykyisin osaan jättää suurimman osan juttuja omaan arvoonsa.
FB on kiva harrastus. Mä käytän joka päivä siellä aikaa ehkä 15 minuuttia. Tykkään katsella muiden lomakuvia yms
Ihan puhelimesta voi päivittää staustaan ja lisäillä kuvia. Ja minusta on hauska lukea ystävien reissupäivityksiä kun monesti on enne lähtöä puhuttu reissusta ja kun toiset ovat lomilla niin ei viitsi soitella ja kysellä mitä kuuluu..
Ei muuten yksikään omista FB-kamuistani päivitä sivujaan kuin muutaman kerran viikossa. Ilmoittelevat kivoista lomamatkoista, lasten tekemistä kepposista tai heittävät huulta sanaleikkien muodossa. Valokuvia tipahtelee joskus.
Jonkin verran tulee myös jaettua kutsuja juhliin tai tapahtumiin. Linkkejä musiikkiin.
raahaamaan matkalle, mutta minulla kuten todennäköisesti suurimalla osalla mökillä facebookkia käyttävillä on iPhone tms. Ja se on välillä ihan kivaa surffata netissä mökillä kun on tylsää lasten päiväuniaikaan jne...
Mitä järkeä siellä olis käydä jos kukaan ei kirjottaisi ja laittaisi kuvia?
Ihminen on sosiaalinen eläin, tottunut elämään laumoissa savannilla. Facebook on vain uusi tapa pitää yhteyttä lauman jäseniin, ja kätevää, kun oma lauma on näkyvissä laiturin nokassakin.
Niillä, jotka ihmettelevät Facebookia, ei ole kavereita, jotka käyttävät sitä. Heti, kun oma kaveripiiri alkaa tosissaan tehdä päivityksiä, mielenkiinto herää.
ehkä se on huvittavaa/säälittävää myös muista koska kukaan ei koskaan kommentoi niitä juttuja...itsepuhelua tuntuu olevan.
ap
Olemme erikseen ostaneet sellaisen pienen ja halvan, joka mahtuu näppärästi mukaan eikä hirveästi haittaa jos varastetaan. Koneen tiedostoissa ei ole mitään tärkeää tai arkaluontoista.
Tärkein syy läppärin kantamiseen matkoille on se, että saamme valokuvat ladattua koneeseen ja tarvittaessa sieltä sähköpostiin päivittäin, eli kameran katoaminen tai varastaminen ei ole niin suuri katastrofi.
Toiseksi tärkein syy on se, että matkoilla tarvitsee aika usein selvittää jotain juttuja netistä, esim aukioloaikoja, aikatauluja, hintoja tai muuten vain jotain paikallisia juttuja ym. uutisia. Monessa hotellissa on ilmainen nettiyhteys ja näppärintä on, kun voi mennä nettiin omassa hotellihuoneessa lasten nukkuessa illalla.
Läppäri on ollut myös todella tarpeeseen esim. silloin, kun lennot oli peruutettu ja siitä syystä myöhästyimme töistä, minkä asian sai näppärästi sähköpostilla laitettua esimiehille tiedoksi sen sijaan, että olisi yrittänyt huonoilla yhteyksillä soitella toiselta puolelta maailmaa. Tarpeen se on ollut myös joskus vakuutusyhtiön kanssa asioidessa ja vakuutusehtoja tarkistaessa (vaikka meillä vakuutusehdot paperilla aina onkin matkalla mukana), onneksi kysymys on toistaiseksi ollut vain matkatavaroiden katoamisesta eikä hengenvaarasta.
Kun se läppäri joka tapauksessa on siis yleensä matkalla mukana, niin tokikin siitä tulee myös aika ajoin käytyä facebookissa ja tehtyä päivityksiä sekä ladattua kuvia näkyviin. Mutta ei facebook todellakaan ole syy kantaa sitä läppäriä matkalle mukaan.
t. Vuosittain 2-4 vapaa-ajan ulkomaanmatkaa tekevä, niistä 1-2 suuntautuu kaukomaille. Lisäksi työmatkat muutaman kerran vuodessa.
Kyllä mun kaverit kommentoi. Usein tulee pitkiäkin ketjuja.
Vakava asia. Saiskohan jostain apua?
mut mun on pakko ruokkia kanat ja käydä jatkuvasti keräämässä kultamunia, niinikään facebookissa farmilla.
kattelen etusivun päivitykset, mutta harvemmin selaan profiilipäivityksiä muuten. kone saattaa jäädä auki niin, että olen kirjautuneena sisään. ehkä joku siitä ajattelee, että olen koko ajan koneella. en ota siitä stressiä.
kattelen etusivun päivitykset, mutta harvemmin selaan profiilipäivityksiä muuten. kone saattaa jäädä auki niin, että olen kirjautuneena sisään. ehkä joku siitä ajattelee, että olen koko ajan koneella. en ota siitä stressiä.
Nytkin on FB (ja FV!) ollut koko aamun auki :D Ja oikeasti olen vain kummassakin käynyt
kun vaimo on jatkuvasti fb:ssä.
Jotenkin tulee sellainen olo kuin olisi haamu.
jopa jokainen kattaus on kuvattu ja sisältö kerrottu.. :)
Voihan ne jättää lukematta ja kommentoimatta, mutta silti. :)