marrasmurut 09 kesä?
Kommentit (15)
Taitaa kaikki olla kesälomilla!
Epelillä on varmaan kova meno tytön perässä! Huh!
Meillä vasta Ansku opettelee konttaamaan. Takapakki sujuu jo hienosti, mutta eteenpäin joutuu vielä miettimään, laittaako käden vai jalan ensin. Seisomisesta ei ole puhettakaan.
Puheesta: sanoo selvästi äiti! Varsinkin kun joku harmittaa, niin äi-tii, äi-tii huuto on varma.
Viime mitat olivat 71cm ja tasan 9kg. Ensi maanantaina keskoskontrollissa saadaan seuraavat. Tyttö on venähtänyt pituutta varmaan tosi paljon.
Yöt Ansku nukkuu nykyään siskon kanssa samassa huoneessa. Ja täysillä yöunilla mennään. Tosin Ansku on aika aamuvirkku. Heräilee aina ennen seitsemää ja joskus jopa ennen kuutta. Illalla kuitenkin menee nukkumaan jo seitsemän jälkeen. Minusta on ihana levähtää illalla kun pienet nukkuu ja isommat lukevat omissa huoneissaan. Siinä on se minun "oma aika" kun juoksuharrastus on jäänyt taas tauolle raskauden ja kovien supistusten myötä.
Aotearoa ja Ansku 9kk
pehmeellä otettuja askeleita lasketa ensiaskeliksi, eihän? Tänään nimittäin otti ekat kaksi askeltaan, mutta pehmeällä alustalla... Mun vauva... *snif*
No onpas Aotearoalla hyvä uninen tyttö! Meillä nukutaan 12-13h josta n. 10-11h yöllä...
Meidän pikkuisen enkelipojan sydän ei enää sykkinytkään rakenneultrassa ja hän syntyi enkelinä eilen 9.8.2010. Hän oli hyvin kaunis ja nukkui rauhallisesti.
Aotearoa
Sanattomaksi vetää...
Osanottoni Aotearoa:) ja voimia koko perheellenne!
Irish
En osaa sanoa muuta Aotearoan kokemuksiin - *hali*
Hei pitkästä aikaa.
Aotearoalle osanottoni.
On aikaa kun viimeksi olen täällä käynyt. O pikkumies piänyt kiireisenä. On ollut päiväunet hakusessa ja aikas kova äitin poika on kyllä, jos kaksin ollaan en hetken rauhaa saa, kun julius jo itkee ja konttaa perässä. Joten päivät sujuu lattialla maaten ja poika pyörii siinä vieressä ja välillä käy pusuja antamassa. Kuinkas teillä pikkuiset viihtyy itteksensä?
Toisen vauvan kanssa voi olla sitten jo helpompaa, kun on isoveli viihdyttämässä.
Meillä siis kontataan ja noustaan seisoon. ja ollaan kyllä tosi tosi kovia liikkumaan ja menemään, meillä ei hetkeäkään paikoillaan olla. Ulkona julius tykkää kovasti touhuta ja äitin hoitolasten kanssa viihtyy tosi hyvin. 2 puuroa ja 2 lämmintä ateriaa syödään päivässä, plus maidot. Ruokaa menee vaihtelevasti, tai siis kun ruoka aika tulee on hirvee huuto ja se huuto jatkuu kun syötetäänkin, eli hirveetä showta saa pitää että ruoan saa suuhun, huh huh.. miten muilla ruokailu sujuu?
Nukkumisesta sen verran että meillä on nyt n. 2viikkoa nukuttu yöt heräämättä 20-07 ja päivällä aamulla pikkutorkut rattaissa ja sitten noin 13-15 sisällä unet.
MItes onko halukkaita tampereen suunnalla asuvia jotka haluaisi tavata? olisi kiva nähdä ikätovereita ja päästä juttelemaan?
Löysin tämän viestiketjun täältä. Osanottoni Aotearoalle. :(
Jemina
Ansku täyttää huomenna 1v. Niin vaan se vuosi sitten hujahti. Ansku ei osaa ihan vielä itse kävellä, mutta ei mene kauaa, että oppii. Seisoo jo ilman tukea.
Ruoka on samaa kuin muullakin perheellä, vain hieman vähemmän mausteita kuin muilla. Maito on jo tavallista, tosin siirryttiin siihen alle viikko sitten. Hapanmaitotuotteet eivät pysy millään sisällä, ne hän oksentaa samantien.
Onko muita kotiäitejä vai oletteko kaikki palanneet töihin? Meinasin olla Anskun kanssa kotona vielä pitkään. Nyt kun meidän enkelipoika ei olekaan tulossa meille, en silti suunnittele palaavani töihin. Haluamme vielä yhden lapsen kaikesta huolimatta. Toivottavasti jo ensi vuonna tai sitä seuraavana.
Hyvää syntymäpäivää kaikille marrasmuruille! Ja tulkaa kertomaan kuulumisianne!
Aotearoa ja Ansku 1v
Onnea Anskulle! :) Meillä tyttö 10 kk eli marraskuussa täyttää sen yhden kokonaisen vuoden. Täällä konttaillaan kovasti, nopeaa vauhtia ja seistään tukea vasten. Nousu ylös onnistuu, mutta alas vielä usein mennään kolisten.
Imetän päivisin, mutta ruoan yhteydessä ollaan annettu jo useampi viikko lehmänmaitoa. Maito on laktoositonta, kun isoveli juo laktoositonta sorttia. Maitomäärät ovat vielä pieniä ja ne juotetaan nokallisesta pullosta. Viili ja maustamaton jogurtti menevät hyvin soseiden kanssa. Myös raejuusto on herkkua.
Olen kotona; haluan olla tässä vaiheessa vauvan kanssa erityisesti, sillä liikkuminen on vasta alussa ja vauva opettelee ensisanoja. Ihanaa! Äiti-sanan sanoi jo 4-5 kk, mutta nyt 10 kk tuli vasta seuraava eli LAMPPU. :D Pimeän aikana alkoi ihmettelemään kirkkaan kesän jälkeen lamppuja, noita outoja valoilmiöitä.
Olisko kukaan innokas siirtymään taaperoiden keskustelujen puolelle? Muistaakseni vauvani oli niitä ryhmän melko loppupäässä syntyneitä, joten muillakin varmaan jo 1-vuotiaita?
Olisi kyllä kiva kuulla muidenkin kuulumisia. :)
Jospa mäkin kertoisin meidän kuulumisia!!
Meillä Julius osaa jo seistä ilman tukea ja välillä huomaamatta ottaa askeleen mut sit mennäänkin pyllylleen.Sanojakin tulee jo jonkin verran.
Pojan 10kk mitat olivat 76cm ja 10180g että hyvin on kasvanut.
Meidän poika halutaan myös yhden mallitoimiston listoillekkin ja eka kuvaus on jo 28.10 helsingissä,saas nähä miten sujuu.
Meidän poika täyttää 1v vasta 18.11 jolloin on myös 1v kuvauskin.
Seuraava neuvola on tossa 16.11 jolloin on eka hammastarkastus.
Oi täällä on jo ensimmäiset 1v. synttärit juhlittu. Meillä toisaan 24.11 on 1v. synttärit josta viikon päästä suuntaamme 2 viikoksi thaimaan lämpöön.
Meilläkin Julius (niinkun Jonn@lla) on kyllä semmonen meniä ja tahtoa löytyy. ON kyllä niin kovapäinen että huh huh.. Muutaman askeleen on jo ilman tukea ottanut, niin söpöä =)
Mä olen kotiäitinä vielä... ja meillä seuraavalle pienokaiselle laskettuaika on 1.5.2011 =) joten aikas kauan vielä saan kotona olla. nautin kyllä kotona olemisesta täydestä sydämestä
onnittelut uudesta raskaudesta :)
Mulla on tullu tänä vuonna 2 keskenmenoa,eka tuli 4/10 ja toka 9/10 jos kuiteski se 6. meille viel suotais.
Onko täällä kuinka moni tampereelta,ois kiva tavata muita marrasmammoja tältä suunnalta??Tai jos on joku hesasta niin voitas me sillon 28.10 käydä kenties kahvilla tai jotain kun oon tulossa tuon Juliuksen kanssa sinne johonkin kansiokuvaukseen yhteen mallitoimistoon :)
kiitos =)
MInä olen ainakin tampereen suunnalta ja mielelläni haluaisin tavata kaikkia juliuksen ikätovereita =)
Taitaa vaan olla aika vähissä kävijät näillä sivuilla nykyään, kun on kovin hiljaista :/
missäs päin tamperetta asutte?Me asustellaan etelä-tampereella!!Jos haluat lisätä mut meseen niin tässä on osote niin voidaan paremmin jutella :) elikkäs mun mese on mussukatx5@hotmail.fi
Meillä on ilmoista nautittu, isommat polskivat uima-altaassa ja järvessä vähän väliä ja pienemmälle vietiin amme ulos varjoon :-)
Ellu on pieni pikakiitäjä, konttaa hetkessä paikasta toiseen ja ylös pitää päästä mitä ihmeellisimmistä paikoista kiinni pitäen. Tukea pitkin myös hieman kävellään, mutta myös nurin muksahdetaan helposti.
Olimme eilen maitoaltistuksessa (jo parin kuukauden ikäisestä asti on ollut epämääräistä ihottumaa), prick testi näytti positiivista, mutta itse altistuksessa ei oireita ilmennyt. Nyt jatkamme kotona altistusta viikon verran - katsotaan sitten miten käy (suurin haaste on se miten 3 dl saadaan uppoamaan tyttöön, kun ei pullosta suostu juomaan). Iho on keäsilman myötä kovasti parantunut (jo ennen äidin maidotonta diettiä), tällä hetkellä näyttäisi että meillä maito ei ole atooppisen ihottuman aiheuttaja.
Eiliset mitat olivat hintsusti yli 70 cm ja 9,5 kg, ikää 8 kk ja viikko.