Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Excel-taulukko jpeg:ksi, onnistuuko?

Vierailija
15.07.2010 |

Miten?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

screenshot ja tallettaa sitten jpeg:nä.

Mihin tuota tarvitset?

Esim. wordiin saat näppärästi upotettua ihan kopioimalla excelissä ja sitten lisäämällä copy - paste special (mikä lie suomeksi :) - olisiko liitä - ja sitten ei se normi liitä?) ja valitsemalla esim. bitmapin. Ei tosin ole jpeg, mutta toimii

Vierailija
2/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, jos sinulla on printterissä sellainen asetus, joka kääntää exceliä. Olen törmännyt vain yrityksissä tähän ominaisuuteen.

Vaihtoehtona voit kokeilla print screeniä ja tallennat sen jälkeen jpeginä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun on hyvä väkymä, paina print creen (prt sc) nappia, pikkunumeronäppäimistön yläpuolella, ja kuva on automaattisesti kopioitu. sitten avaa kuvankäsittelyohjelma ja paina vaan ctrl+v.

Vierailija
4/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma kuviot kannattaa word-pohjaan tuoda kuvina. (Olen esim. taulukon tehnyt excelissä). Onko jollain tietoa, onko syytä muuttaa nekin kuviksi? Kiitos!

t. ap

Mihin tuota tarvitset?

Vierailija
5/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun on hyvä väkymä, paina print creen (prt sc) nappia, pikkunumeronäppäimistön yläpuolella, ja kuva on automaattisesti kopioitu. sitten avaa kuvankäsittelyohjelma ja paina vaan ctrl+v.

Vierailija
6/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse liitän kuvia wordiin yhdistelmällä printscreen -> mspaint (siellä rajaus ja kopiointi jos ei ole kuvankaappausohjelmaa) - wordissa paste special (liitä määräten): picture (kuva? suomenkielisessä).

Jos normaalisti liittää (ctrl+v) wordiin, kuvankaappaus tulee bitmappina eli kasvattaa tiedostokokoa.

Vierailija
7/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, että sun pitäis tehdä jonkinlaiset kuvat (käppyrä, palkki, kakku) niistä sun taulukoista?

Kuulemma kuviot kannattaa word-pohjaan tuoda kuvina. (Olen esim. taulukon tehnyt excelissä). Onko jollain tietoa, onko syytä muuttaa nekin kuviksi? Kiitos!

t. ap

Mihin tuota tarvitset?

Vierailija
8/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, jos päättötyössä excel-taulukot pitäisi olla kuvina word-tiedostossa.

Itse toisin taulukot excelistä suoraan wordiin, ja mielummin tallenteisin sitten koko word-dokumentin pdf-tiedostona ennen printtaamista. Kuvakaappaus kuitenkin syö kuvan laatua, ja etenkin isommissa excel-taulukoissa tästä voi olla haittaa.

Vierailija
9/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei kuvana siten, että tekee ensin kuvan.

Valitset tosiaan excelistä haluamasi alueen, otat ctrl+c, menet Wordiin, valitset Paste - Paste special (tai Liitä - liitä , ei se normiliitä) ja sen jälkeen vaihtoehdoista Bitmap.

Tämän jälkeen klikkaat kuvan päällä hiiren oikealla, valitset kuvan muokkauksen. Valitset layoutista, että kuva on tekstin tasalla + valitset kuvan koon.

Exceliähän ei tarvitse rajata tms ennen wordiin laittoa, koska olet liittämässä taulukkoa.

Nimim. minä teen tätä ihan päivätyökseni :), ts työstän dokkareita wordissä

Vierailija
10/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toisin taulukot excelistä suoraan wordiin, ja mielummin tallenteisin sitten koko word-dokumentin pdf-tiedostona ennen printtaamista. Kuvakaappaus kuitenkin syö kuvan laatua, ja etenkin isommissa excel-taulukoissa tästä voi olla haittaa.

että periaatteessa siinä liittää koko excel-työkirjan. Jos työkirjassa sattuukin olemaan vaikkapa useampi graafi, niin joka kerta kun lisää yhden kohdan taulukosta, tuokin koko työkirjan uudelleen ja uudelleen word-dokumenttiin. Tuollasen upotetun excel-objektin kun saa tuplaklikkaamalla auki...

tämä on sekä tietoturva- että tiedostonkokoriski.

Vierailija
11/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, jos päättötyössä excel-taulukot pitäisi olla kuvina word-tiedostossa. Itse toisin taulukot excelistä suoraan wordiin, ja mielummin tallenteisin sitten koko word-dokumentin pdf-tiedostona ennen printtaamista. Kuvakaappaus kuitenkin syö kuvan laatua, ja etenkin isommissa excel-taulukoissa tästä voi olla haittaa.

t. se työkseen wordidokkareita työstävä

Vierailija
12/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jpegeistä oli ohjaajan kanssa puhe. Itsekin kyllä mietin tuon excelin kohdalla että eikö voisi vaan copy pastata sellaisenaan. Mutta jos meneekin painossa mönkään.... toi pdf-siirto lopussa on kanssa erinomainen ehdotus!

Tässä tullut muutenkin loistavia (rautalangasta väännettyjä, kiitos siitä!!) ohjeita. Katsotaan, onnaako.

t. ap

Vierailija
13/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että periaatteessa siinä liittää koko excel-työkirjan. Jos työkirjassa sattuukin olemaan vaikkapa useampi graafi, niin joka kerta kun lisää yhden kohdan taulukosta, tuokin koko työkirjan uudelleen ja uudelleen word-dokumenttiin. Tuollasen upotetun excel-objektin kun saa tuplaklikkaamalla auki... tämä on sekä tietoturva- että tiedostonkokoriski.

että periaatteessa siinä liittää koko excel-työkirjan. Jos työkirjassa sattuukin olemaan vaikkapa useampi graafi, niin joka kerta kun lisää yhden kohdan taulukosta, tuokin koko työkirjan uudelleen ja uudelleen word-dokumenttiin. Tuollasen upotetun excel-objektin kun saa tuplaklikkaamalla auki... tämä on sekä tietoturva- että tiedostonkokoriski.

Ei ole, jos liittää tiedoston Paste Special ja Bitmappinä. Tuolloin se liittyy kuvana, eikä sitä saa tuplaklikkaamalla auki.