Täyttääkö tämä tulvamooniksien ehdot? (ällövaroitus!)
Laitoin 1,5 tuntia sitten suurimman ob:n mitä kaupassa myydään ja vielä rätinkin.
Äsken tunsin kuinka tamponin ohi pöllähti löräys.
Menin vessaan kirjevaa'an kanssa. Punnitsin paperia ja kuivan tamponin.
Ne painoivat 5g. Sitten punnitsin sisälläni olleen tamponin. Sille verelle jäi nettopainoksi 15g.
Lisäksi kun kiskoin narua myöten tummanpunaisena ja märkänä olevan tulpan ulos, niin tunsin (ja kuulin) taas iiisooon verilöräyksen kun se luirahti pönttöön.
Onko minulla tulvamoonikset vai ihan tavalliset joka-mamman-menkat?
Kommentit (14)
Olen kärsinyt tulvamenkoista n. 15 vuotta, joka kuukausi (paitsi raskaanaoloajan, raskauden jälkeenkin menkat alko 2kk päästä)
Asennutin kuukausi sitten hormoonikierukan ja nyt on ekat mankat sen kanssa: Joka päivä olisin selvinnyt yhdellä ja samalla pikkuhousun suojalla!!
Jos siis aamulla olis laittanu ja illalla ottanu pois.
Tarkemmin:
Eka päivä tuli verta pyyhkiessä paperiin. Ei housuihin asti pisaraakaan
Toka päivä tuli housuihin pari pisaraa tunnissa, pyyhkiessä limaveriviiruja
Kolmantena päivänä holahti n. teelusikallinen verta pikkuhousunsuojaan, muutoin meni samoin kuin toisena päivänä
Neljäs päivä kaksi teelusikallisholahdusta
Tänään viides päivä, vain pyyhkiessä vanhaa tumma verta viiruina
Jos tää jatkuu tälläsenä, niin olen taivaassa!! Jos olisin aikaisemmin tiennyt että menkat muuttuu kierukan kanssa tälläisiksi, olisin asennuttanut sen jo aikaisemmin! Kyllä se on hintansa arvoinen!
Ja olen migreenipotilas, mutta yhtäkään kohtausta en ole vielä saanut. Tai no, näköhäiriöt iski viikko asentamisen jälkeen, mutta menivät panadolilla pois alta tunnin.
Olen kärsinyt tulvamenkoista n. 15 vuotta, joka kuukausi (paitsi raskaanaoloajan, raskauden jälkeenkin menkat alko 2kk päästä)
Asennutin kuukausi sitten hormoonikierukan ja nyt on ekat mankat sen kanssa: Joka päivä olisin selvinnyt yhdellä ja samalla pikkuhousun suojalla!!
Jos siis aamulla olis laittanu ja illalla ottanu pois.
Tarkemmin:
Eka päivä tuli verta pyyhkiessä paperiin. Ei housuihin asti pisaraakaan
Toka päivä tuli housuihin pari pisaraa tunnissa, pyyhkiessä limaveriviiruja
Kolmantena päivänä holahti n. teelusikallinen verta pikkuhousunsuojaan, muutoin meni samoin kuin toisena päivänä
Neljäs päivä kaksi teelusikallisholahdusta
Tänään viides päivä, vain pyyhkiessä vanhaa tumma verta viiruinaJos tää jatkuu tälläsenä, niin olen taivaassa!! Jos olisin aikaisemmin tiennyt että menkat muuttuu kierukan kanssa tälläisiksi, olisin asennuttanut sen jo aikaisemmin! Kyllä se on hintansa arvoinen!
Ja olen migreenipotilas, mutta yhtäkään kohtausta en ole vielä saanut. Tai no, näköhäiriöt iski viikko asentamisen jälkeen, mutta menivät panadolilla pois alta tunnin.
kunnes ne kuukautiset kesti 3 viikkoa, yks kuiva viikko väliswsä ja taas kolme viikkoa vuotoa. tuta kesti vuoden, jonka jälkeen poistatin kierukan, kun lääkäri sanoi, ettei se tuosta enää tasaannu. nyt valun taas reilusti, mutta vaan viikon.
Koko päivän on tulvinut kuin pässin kurkusta.
Kolmannet varsinaiset menkat synnytyksen jälkeen ja ekat terokuurin jälkeen.
Varmaan taas hormonit ihan sekaisin.
Viimeeksi menkat kestivät 2 viikkoa, mutta eivät tulvineet näin kovasti.
Hohhoijaa. Paljonkohan veri sisältää kaloreita?
Olisi edes lohduttavaa ajatella, että osa syömistäni kaloreista valuu verenä ulos.
t: ap
Joka päivä olisin selvinnyt yhdellä ja samalla pikkuhousun suojalla!! Jos siis aamulla olis laittanu ja illalla ottanu pois. Tarkemmin: Eka päivä tuli verta pyyhkiessä paperiin. Ei housuihin asti pisaraakaan Toka päivä tuli housuihin pari pisaraa tunnissa, pyyhkiessä limaveriviiruja Kolmantena päivänä holahti n. teelusikallinen verta pikkuhousunsuojaan, muutoin meni samoin kuin toisena päivänä Neljäs päivä kaksi teelusikallisholahdusta Tänään viides päivä, vain pyyhkiessä vanhaa tumma verta viiruina Jos tää jatkuu tälläsenä, niin olen taivaassa!! Jos olisin aikaisemmin tiennyt että menkat muuttuu kierukan kanssa tälläisiksi, olisin asennuttanut sen jo aikaisemmin! Kyllä se on hintansa arvoinen! Ja olen migreenipotilas, mutta yhtäkään kohtausta en ole vielä saanut. Tai no, näköhäiriöt iski viikko asentamisen jälkeen, mutta menivät panadolilla pois alta tunnin.
Siis en tarkoita kuvottavaa tms, vaan siis äärettömän hankala ja epämiellyttävä vaiva mahtanee olla :-/ Itselläni vuoto tuohon verrattuna toooooosi vähäistä, joskus jos tulee jokunen hyytymä kuukautisten aikaan, niin olen ihan ihmeissäni. Mutta ihan ohuella siteellä pärjään, eikä ikinä tule mitään ohivuotoja. Tampoonia en käytä, koska sitä pitäisi pitää kamalan pitkään sisällä ettei sen ulos vetäminen tuntuisi ikävältä (siis ettei ole enää kuiva).
Minä kyllä todellakin hakeutuisin johonkin hoitoon tuossa tilanteessa. Hormooneja kyllä nappaisin naamaan, vaikka niitä periaatteessa vierastankin.
jos olis tuommoset kuukautiset niin kyllä asialle pitäisi tehfä jotain..pilleiretä tai muuta. en hyvänen aika kestäs päivääkään.
Ponkaisin heti vessaan herättyäni reidet yhdessä.
Tunsin kuinka matkalla jo luirahti tamponin ohi.
Kun pääsin pöntölle, niin tuli oikein kunnon löräys verta ennenkuin sain edes tamponin naruista kiinni.
Sitten kun kiskaisin tulpan ulos, niin ihan kuin olisi heittänyt vesi-ilmapallon pönttöön...
Kauhea veriryöppy syöksähti ulos ja värjäsi pöntön sisäpuolen etuseinän ihan tummanpunaiseksi.
Johtuukohan nämä teroista?
Tasottuukohan jossain vaiheessa?
En uskalla edes lähteä kauppareissulle kun jätän jälkeeni punaista vanaa.
(ja tietysti ne suurimmat tamponitkin loppuivat juuri kaapista...)
Mies ei suostu niitä ostamaan :-(
t: ap
Juu itselläni ihan samanlaiset menkat,paitsi et tamponi ei ehdi olla ko puoli tuntia ja sit tulee hyytymiä tamponin ohi ja side ihan veressä. Inhottava vaiva ja kestää sen viis päivää.Öisinki menee kolme-neljä tamponia.
Meidän suvussa se on sukuvika. Äidilläni poistettiin 40vuotiaana kohtu kyseisten menkkojen takia. Itse olen jonossa gynelle et saisin hormonikierukan. Tällä paikkakunnalla saa ensimmäisen ilmaiseksi ja jos hoito on kyseessä ni pitäisi saada joka paikkakunnalla.
joskus ja ne kestää vain 2 päivää. Kaikki tuntuu tulevan kerralla pois. Sekä hyvä että huono asia. Hassua toi punnitseminen :).
divacup kuukautiskuppi. siinä on millimetritaulukko :) tuo ihan uutta iloa menkoista kun voi tarkkaan mitata vuodon määrän
Se oli ihan hirveää, mikään ei pitänyt.
Nyt syön cerazetteä juuri tuon takia. Tiputtelua on aina ajoittain, mutta tulvasta olen päässyt. Sen kanssa ei enää voinut elää, ei vaikka oli kuukupit ja kaikki...
ja kestää sen 5-6 päivää, joka halvatun kuukausi ja vuodesta toiseen
itselläni tuolla manolla mennään viikko ja hemppalaskee 147 >>> 98... Eli siis miten on jos sulla tuolain 2 päivää eiminusta kovin kummosta tulee vaan kerralla nopeemmin ulos jos niinkuin m inulla on tulva :P
siteen. Mulla oli superplus ob ja joku yöside yhtäaikaa päivällä. Reilun puolentoista tunnin kuluttua lurahti tamponin ohi ihan kunnolla. Menin vaihtamaan sitten vasta puolen tunnin kuluttua, jolloin ihan huvikseni punnitsin märän ja kuivan siteen. Märässä siteessä oli yli 50 g verta ja tamponissa sitten osansa.
Mulle ei riitä tuo em. kombinaatio ekana kolmena päivänä kuin max. 2 tuntia. Usein tamponista tulee läpi ekan tunnin jälkeen, mutta side pitää sitten sen reilun puoli tuntia sen jälkeen. Ja tosiaan superpitkäsuperplus yöside sen olla pitää.