En tajua "helteistä" valittavia!
Mikä helvetti suomalaisia vaivaa, kun ei sää ole koskaan kohdallaan. Jos sataa kesällä viikkotolkulla tai on kylmä, niin itketään. Sitten jos kerrankin on lämpöä, ei kelpaa sekään.
Sitäpaitsi Suomen ns. helteet eivät ole mitään moneen muuhun maahan verrattuna.
Ihmeellistä valittajakansaa.
Kommentit (36)
Olen sairauteni takia lähes liikuntakyvytön välillä, nytkin valun hikeä kun tätä kirjoitan. Oloni ei siis ole todellakaan mitenkään keskimääräistä parempi, terveydestäni puhumattaakaan. Silti koen valittamisen turhaksi ja jopa tyhmäksi.
mikä sairaus se sellainen on? Tuntuu että yli puolet av:n mammoista on hemmetin sairasta porukkaa...
..ihmiset eivät osaa lievittää oloaan :D. Tuulettimet on loppu kaupoista, mutta eikö kukaan sitten ostanut sellaista jo viime kesänä?? On keksitty aika monta keinoa helpottaa kuumuutta, mutta ketään ei kiinnosta: valitetaan mielummin. Kukaan ei muuten kuunnellut minua kun neuvoin alkukesästä syömään suolaa tavallista enemmän. Nyt ihmetellään kun terveetkin ihmiset joutuvat päivystykseen... Vanhukset eivät kestä hellettä, totta. Luonto on tarkoittanut että heikot karsiutuvat; heillä ei ole samanlaista mahdollisuutta pärjätä kuin nuoremmilla ihmisillä. Mutta varmasti heiltäkin löytyy se tuuletin kotoa, pimentävät verhot sekä pakastin jossa säilyttää jäätelöä ja kylmäpakkauksia...
Meillä tuuletin pörräsi koko yön mutta siitä ei ollut juurikaan hyötyä koska pyöritettävä ilma on kuumaa. Ei viilennä oloa.
Helteistä valittaminen kuulostaa Suomen sääoloissa jonkun asteiselta asennevammalta tai luonteen häiriöltä. Mä ymmärtäisin jos näitä helteitä olisi kuukausitolkulla yhtäkyytiä. Mutta muutama viikko sadassa vuodessa ja terveet akat kitisevät. Ei sitä voi ymmärtää.
Helteestä tykkäävät voivat halutessaan matkustaa etelään. Miksi se helle tunkee TÄNNE?
Ja kylmästä tykkäävät voivat muuttaa pohjoisemmaksiHelteistä valittaminen kuulostaa Suomen sääoloissa jonkun asteiselta asennevammalta tai luonteen häiriöltä. Mä ymmärtäisin jos näitä helteitä olisi kuukausitolkulla yhtäkyytiä. Mutta muutama viikko sadassa vuodessa ja terveet akat kitisevät. Ei sitä voi ymmärtää.
Helteestä tykkäävät voivat halutessaan matkustaa etelään. Miksi se helle tunkee TÄNNE?
vai pohjoisnapaako meinasit?
..ihmiset eivät osaa lievittää oloaan :D. Tuulettimet on loppu kaupoista, mutta eikö kukaan sitten ostanut sellaista jo viime kesänä?? On keksitty aika monta keinoa helpottaa kuumuutta, mutta ketään ei kiinnosta: valitetaan mielummin. Kukaan ei muuten kuunnellut minua kun neuvoin alkukesästä syömään suolaa tavallista enemmän. Nyt ihmetellään kun terveetkin ihmiset joutuvat päivystykseen... Vanhukset eivät kestä hellettä, totta. Luonto on tarkoittanut että heikot karsiutuvat; heillä ei ole samanlaista mahdollisuutta pärjätä kuin nuoremmilla ihmisillä. Mutta varmasti heiltäkin löytyy se tuuletin kotoa, pimentävät verhot sekä pakastin jossa säilyttää jäätelöä ja kylmäpakkauksia...
Ja kannettavaa mallia (siis tehokasta) ei ole vielä markkinoilla, joten joku "fööni" olkkarin nurkassa ei paljoakaan auta.
Suolasta muuten: sitä saa normaaliravinnostakin noin 3-4 kertaa enemmän kuin ihminen tarvitsee. Riittää siis aivan täysin näilläkin keleillä, ei tarvitse tankata yhtään sen enempää.
Sitä paitsi: tässä ei nyt varmaan kukaan olekaan hengenlähtöä potemassa, mutta hei HALOO: onko se pimeässä kotona sisällä makoilu HAUSKAA? Siitähän tässä oli kyse: mikä on mukavaa ja mikä ei.
- käsivarressahan ei ole kuin joku 15-18 päivälämpötilat ;) Mikäköhän on muuten asukastiheys siellä? Sattuisko löytyy joku palstalainen käsivarresta??
Itse en käy ulkomailla etelän kohteissa, koska en tästä helteestä pidä laisinkaan. Ja Lappiin muuttaisin, mutta kun työpaikka on täällä Etelä-Suomessa ja samoin on miehenkin työ, niin ja ne sukulaisetkin...
Minä valitan ja tulen valittamaan näistä helteistä, en ole pitänyt helteistä edes lapsena, enkä pidä nyt aikuisenakaan. Kaikki muut sääolosuhteet sitten käyvätkin.
Itse en käy ulkomailla etelän kohteissa, koska en tästä helteestä pidä laisinkaan. Ja Lappiin muuttaisin, mutta kun työpaikka on täällä Etelä-Suomessa ja samoin on miehenkin työ, niin ja ne sukulaisetkin...
Minä valitan ja tulen valittamaan näistä helteistä, en ole pitänyt helteistä edes lapsena, enkä pidä nyt aikuisenakaan. Kaikki muut sääolosuhteet sitten käyvätkin.
kun helteet tulevat tänne ja luulenpa vaan, että tämä kesä ei jää viimeiseksi hellekesäksi. = ))
Mä voin sanoa että en tykkää helteistä. Tiiättehän, kaikkiahan ei oo tehty samaan muottiin?
Oulussa asun, mutta täytyypä muuttaa sinne käsivarteen.
Siellä on kuiten kunnon syksy ja talvi ja ne on vuodenajat mun mieleen. Pakkasta saa olla, enkä varmasti valita!
Mikäs ois helteissä ollessa jos sais nukuttuu,eikä tarttis tehä yhtää mitää.
Viime talvena en myönnä valittaneeni muusta, kuin siitä että autoni oli jatkuvasti pohjastaan kiinni ja sai kaivaa auton irti ainakin parikymmentä kertaa. Muuten viime talvi oli upea ?
Mä voin sanoa että en tykkää helteistä. Tiiättehän, kaikkiahan ei oo tehty samaan muottiin?
Oulussa asun, mutta täytyypä muuttaa sinne käsivarteen.
Siellä on kuiten kunnon syksy ja talvi ja ne on vuodenajat mun mieleen. Pakkasta saa olla, enkä varmasti valita!
jussiviikolla kävin Hämeessä, ja ne hyttyset oli tappaa mut. Pennuilla vieläkin koivet ihan ruvilla, ja juu, kyllä meillä oli myrkyt hankittuna. Miten niiden ötököiden kanssa ihmiset oppii elämään?? Toisaalta, niinhän se kai menee että hyttyset ovat merkki puhtaasta ilmasta. Tosi paskasta ilmeisesti täällä.
Minä pidän niin helteestä kuin pakkasestakin. Pakkasta vastaan tosin on helpompi suojautua vaatteilla, mutta helteisiinkin pystyy sopeutumaan vaatetuksella, ruokavaliolla ja sopeuttamalla tekemistään jaksamisen mukaan. Ja erityisesti muuttamalla asennettaan!