Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras kaupunkilomakohde Euroopassa?

Vierailija
14.07.2010 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkaa

Vierailija
2/22 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissaa pissaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2010 klo 09:54"]Vaihtoehtona on lähteä joko miehen kanssa kaksin, jolloin olen kovasti miettinyt Lontoota tai Berliiniä. Toisaalta myös nuo Ranskan rantakohteet kiinnostavat :)

Toinen vaihtoehto on lähteä lasten kanssa, jolloin mukana 5 ja 7 vuotiaat... Tosin mietin kyllä, että löytyykö sellaista kaupunkia, jossa viihtyisivät...

Ap
[/quote]

Me kävimme viime kesänä Lontoossa 5- ja 8-vuotiaiden kanssa. Täydellinen lomakohde! Isot, ilmaiset museot (dinosaurukset Natural history museossa! Kaikki kokeiltavat jutut tiedemuseossa), Hamley's, bussiajelut, London Eye, oravat puistoissa, city farmit, joissa maatilan eläimiä... Lontoo on kuin monta kylää, leppoisa kaupunki ja hyvä kohde lapsiperheelle.

Vierailija
4/22 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissabon. Kaunis arkkitehtuuri, hyvä ruoka/kahvilakulttuuri, miellyttävä ilmasto, hyvät shoppailumahdollisudet, vilkas yöelämä, meri ja rannat lähellä, paljon historiallisia nähtävyyksiä. Ystävälliset ihmiset, halpa hinnasto ja komeat miehet ;)

Vierailija
5/22 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha, et tulisi katumaan.

Vierailija
6/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mitä tykkää tehdä.

Vierailija
7/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosikkini on ylivoimaisesti Lontoo.

Vierailija
8/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse kävin tänä kesänä Pariisissa ja se nousi kyllä ehdottomaksi suosikiksi heti.

Vierailija
9/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee piipahtamaan vaikka monacossa kahvilla jos siltä tuntuu, junat kulkee 15 min välein,

me käytiin antibes, cannes ja monaco samalla.

Vierailija
10/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkini on Barcelona, jossa on paljon nähtävää, shoppailtavaa sekä ihanat hiekkarannat miltei keskustassa.

Vierailija
11/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin myös Lontoosta; tunnelma, monipuolisuus, helppo liikkua.

Pariisi on ehkä pariskunnalle kiva (jos töykeys ei haittaa), lapsiperheelle ne yllätyslakot voi olla tuskaa.

Barcelonassa pääsee samalla aurinkolomalle, sekin on ihan kivaa tietysti joskus.

Pienemmistä kohteista Kööpenhamina ja Geneve on kivoja.

Vierailija
12/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisii on täälläkin suosiossa. Wien on myös,

Nizzasta en erityisesti pitänyt, likaisia kujia, haisevia katuja. Sen sijaan Monaco kyllä oli mukava paikka, samoin Cannes, joihin tosiaan on lyhyt matka Nizzasta. Niinkuin myös Italian puolelle:)

Rantabulevardi oli kyllä hieno Nizzassa, mutta rannat kiviset.

Vierailija
13/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona on lähteä joko miehen kanssa kaksin, jolloin olen kovasti miettinyt Lontoota tai Berliiniä. Toisaalta myös nuo Ranskan rantakohteet kiinnostavat :)

Toinen vaihtoehto on lähteä lasten kanssa, jolloin mukana 5 ja 7 vuotiaat... Tosin mietin kyllä, että löytyykö sellaista kaupunkia, jossa viihtyisivät...

Ap

Vierailija
14/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinin hieno varsinkin kesällä.

Lontoosta en pidä oikeastaan ollenkaan, vaikka yleensä ihmiset siitä tykkäävät.

Wien on myös kiva, kun siinä ympäristössä on viinitiloja.

Vierailija
15/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella paljon tekemistä ja nähtävää, metro ja bussit toimivat tosi jouhevasti! itse en tykännyt erityisemmin pariisista, kaupunki on kyllä upea mutta ihmiset koin jotenkin tylyinä. barcelona on myös ihana.

Vierailija
16/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi hyvä vaihtoehto jos haluaa etsiä kahden romantiikkaa. Löytyy kauniita puistoja, huimasti nähtävyyksiä ja hyvät shoppailu mahdollisuudet myös.

Se on tosi hyvä lomakohde myös lapsille. Schönnbrunnin eläintarha, Praterin huvipuisto, vaikka mitä. Kaupungeilta löytyy myös hyviä nettisivuja joten kannattaa myös ihan netistä selailla.

Vierailija
17/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa on kaikki: upeita nähtävyyksiä, vanhaa kulttuuria, taidetta, romanttista pikkusievää arkkitehtuuria ja kukkaistutuksia, hyvää ruokaa, vielä parempia (ja halpoja) viinejä, shoppailumahdollisuudet, ihania kuppiloita ja terasseja, yöelämää, Seinen rannat, hienoja piknik-puistoja...Ja tuo pariisilaisten töykeys on ihan paikkansapitämätön tai ainakin vanhentunut käsitys. - Voihan mielikuvaan vaikuttaa sekin, että matkaajilla on pariisilaisista töykeä kuva ja he omalla käytöksellään sitten Ranskassa asioidessaan ruokkivat töykeyden oravanpyörää.

Itse olen huomannut, että jos kohteliaasti kysyy neuvoa ja/tai yrittää parikin sanaa ranskaa sönkätä tilausta tehdessään, saa mitä parhainta palvelua! Ja muuttavat muuten palvelukielenkin englanniksi välittömäksi. - Ranskassakin on palveluammatteihin rantautumassa uusi, kansainvälisempi sukupolvi. Itse olin kesäkuussa Pariisissa, ja sain niin mielettömän hienoa, aurinkoista, avuliasta ja ihanaa palvelua monessa paikkaa, etten MISSÄÄN ole saanut niin mukavaa palvelua!

Ja jos rantakohteet kiinnostaa, kokeilkaa Ranskan lounaisrannikkoa: Biarritz, Hossegor ym. surffilomakohteet ovat aivan ihania kaupunki+rantaloman yhdistämiseen.

Vierailija
18/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti.

Vierailija
19/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miettineet miettineet Berliiniä, mihin vuodenaikaan sinne kannattaisi mennä? Onko lapselle nähtävää?

Vierailija
20/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähdette kaksin miehen kanssa, aiva upea kaupunki! Tosin voi olla melkoisen ruuhkainen kesällä... Lasten kanssa en sinne lähtisi.