Onko pakko hankkia uusi ajokortti ja passi kun ottaa kaksiosaisen nimen käyttöön?
vai voiko esim. matkustaa vanhalla nimellä eli samalla joka on passissa?
Kommentit (17)
joten uskoisin että vanhaa ajokorttia ja passia voi käyttää. Poliisi/viranomaiset pääsevät käsiksi tietoihisi tyttönimelläsikin. Tärkeää on, että käyttää lentoja varatessa samaa nimeä kuin passissa on.
Oletko saman niminen, kuin passissa mainittu henkilö?
Oletko saman niminen, kuin passissa mainittu henkilö?
miksi ihmiset ottavat kaksiosaisen nimen, jos kuitenkin haluavat pitää kaikki viralliset paperinsa vanhalla nimellään eli esiintyä yhä sillä vanhalla yksiosaisella nimellään.
Miksi suotta edes ottaa sitä toista nimeä, jos sitä ei aio käyttää. Säästäisivät kaikkia vaivalta ja pitäisivät alkuperäisen nimensä, kun eivät uutta nimeä edes aio käyttää.
Ja muista ettet voi maksaa kortilla jossa uusi nimi jos henkkarissa vanha.
Minulla on kaksiosainen sukunimi, alle vuoden vanha.
Miksi suotta edes ottaa sitä toista nimeä, jos sitä ei aio käyttää. Säästäisivät kaikkia vaivalta ja pitäisivät alkuperäisen nimensä, kun eivät uutta nimeä edes aio käyttää.
Esim. siksi, että on kiva, että lapsilla ja äidillä on edes osittain sama sukunimi.
Ja muista ettet voi maksaa kortilla jossa uusi nimi jos henkkarissa vanha.
Naimisissa yli 8 vuotta...
Et ole!
Jos sun nimi on Roosa Ranta ja menet Petri Ahon kanssa naimisiin ja lisäät nimeesi Ahon niin sun nimi on Roosa Ranta-Aho tai Aho-Ranta tai vaikka kokonaan keksitty Ahosen ranta, ei siis enää Ranta.
3
vuoden päästä ja ajokortin uusisin mielummin samalla. Olen laiska, sen kummemmasta ei ole kyse. :)
No mitä sitten vaikka olisit käyttäny vanhalla nimellä olevaa korttia 20 vuotta?
Mistä Siwan kassa tietää että mikä sun nimi on?
Kirjotat väärää nimeä kuittiin? :D
3
Olen siis tottakai uusimassa ajokortin ja passin, mutta jos vanhoja voisi käyttää vielä vuoden. Jonkinlainen siirtymäaikahan on oltava, vaikka taitaa olla toiveajattelua, että se olisi niinkin pitkä kuin yksi vuosi. :)
vuoden päästä ja ajokortin uusisin mielummin samalla. Olen laiska, sen kummemmasta ei ole kyse. :)
järkevä peruste:) Laiskuus on aina hyvä syy. Mä vaihdoin kokonaan nimeni naimisiin mennessä, mutta uusin kortit vasta monta kuukautta sen jälkeen. En uusinut mitään korttia heti, niin ei ollut mitään ongelmaa, kun kaikki kortit olivat vanhalla nimellä.
t. se joku joka ihmetteli miksi ottaa kaksiosainen nimi jos ei käytä sitä
Pankin virkailija sanoi että vanhoja voi hyvin käyttää.
No mitä sitten vaikka olisit käyttäny vanhalla nimellä olevaa korttia 20 vuotta?
Mistä Siwan kassa tietää että mikä sun nimi on?
Kirjotat väärää nimeä kuittiin? :D3
En jaksa nettilomakkeissa sun muissa kirjoitella tuota kaksiosaista, kun eipä sillä niin väliä ole. Virallisissa jutuissa tietenkin käytän täydellistä nimeäni.
Niin kyllä!!!