Lapset ryöstivät, hakkasivat ja viilsivät puukolla 5-vuotiasta Vantaalla
Kommentit (49)
Joo mun käy sitä 7-vuotiasta ja niitä 12-vuotiaita (AIVAN LAPSIA VIELÄ!)
sääliksi VÄHINTÄÄN yhtä paljon kun sitä 5-vuotiasta. Heillä on aivan varmasti taustassaan ja kasvatuksessaan ongelmia ja laiminlyömistä, sillä ei normaalioloissa kasvanut alaluokkalainen toimi noin! Ikävää, että sosiaalitoimi herää vasta kun lapset riehuvat puukkojen kanssa, ryöstelevät ja tuikkaavat rakennuksia tuleen!
Meidän 6- ja 9- vuotiaat ymmärtävät kyllä, että toisen uhkailu ja tökkiminen puukolla on väärin.
Olen itse ajatellut, että tuo 15 vuoden ikäraja rangaistuksissa on väärä. Sen pitäisi olla liukuva: esim. 10-vuotiaan pitää jo tietää, että esim. tappaminen on väärin. Sen sijaan esim. kaupasta näpistäminen voi 15-vuotiaankin mielestä olla "pikku juttu". Ehkä huonot esimerkit, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.
Tällaiset rajoittuneet ja ennakkoluuloiset ihmiset kasvattavat lapsistaan samanlaisia olmeja, kuin itsekin ovat. Ruokitaan vieraan pelkoa ja rasismia. Kyllä sitten on varmaan kivaa, kun oma lapsi on joku skinhead-tampio.
niin niistä 12-vuotiaista pojista, tulee poliisin kanta-asiakkaita isompina. hakkaavat, raiskaavat ja ryöstävät.
saavat päähänsilitystä, hattaraa ja ymmärrystä, kun tarttisivat korville niin perkeleesti ja vankeutta 20 v asti, jona aikana heille opetettaisiin erityisesti empatiaa.
mutta kyllä mä voisin kuvitella itse päästäväni kuukausi sitten 5-vuotta täyttäneen poikani ensi vuoden puolella (jolloin hän on yhä 5) itsekseen läheiseen leikkipuistoon. Se on näet meidäntalon toisessa päädyssä, vain yksi kävelytie täytyy ylittää. Eli periaatteessa se on yhtä lähellä kuin meidän roskiskatokset, joissa kulkee tällä hetkellä meidän 5-vuotiaan reviirin raja.
Ja joo, hän saa siis ulkoilla ilman äitiä, tosin tossa meidän taloyhtiön pihalla on yleensä aina lapsia ja vanhempia, jos ei ketään ole, ei poikakaan siellä yleensä viihdy.
.
Kaikki aina sympatiseeraa kamalissa oloissa kasvavia lapsia, että voi voi, onpa kurjaa ja kamalaa. Mutta ymmärrättekö ,että jos lapsi jätetään emotionaalisesti ja fyysisestikin heitteille, hän kokee väkivaltaa, välinpitämättömyyttä ja vihamielisyyttä, hänestä ei vain kasva tervettä ja normaalisti tuntevaa nuorta saati aikuista.
On ihan turha vaatia tuollaisessa tilanteessa sitä laiminlyötyä yksilöä vastuuseen omasta kehityksestään, jokainen me olemme olleet vanhempiemme armoilla, ja toisilla käynyt parempi tuuri kuin toisilla.
Mä olen aina miettinyt mihin ihmiset ovat valmiita vetämään sen rajan, milloin ihmisen pitäisi yht´äkkiä parantua omasta kaltoinkohtelun tuomista vaurioistaan , ja alkaa elääihmisiksi?
vaan kyllä kaikkia täällä kirjoittaneita pahoinpidellyn pojan kohtalo surettaa.
Täällä vaan ihan ehkä aiheellisestikin ihmetellään, miksi viisivuotias on yksin puistossa - monessa paikkaa se ei ole tapana vaan vanhemmat pitävät jälkikasvustaan tiivimpää otetta.
On eri asia ymmärtää väkivallan tekoon johtuvia syitä ja tuntea huolta myös niitä lapsia kohtaan, jotka käyttäytyivät väkivaltaisesti kuin että heitä silitettäisiin päähän. Hekin ovat vielä lapsia. Ihan tosissanneko olette laittamassa lapsia vankilaan - tutkimusten mukaan vankila ei auta eikä paranna ketään, miten kuvittelisitte sen vaikuttavan 7-vuotiaaseen tai 12-vuotiaaseen!
Eiköhän nyt olisi enemmän tarvetta lastensuojelun toimenpiteille sekä terapialle jotta saadaan nämäkin lapset kuntoon henkisesti.
ja puisto kyllä reilusti siistimmässä kunnossa!
Tosin meidänkin lähipuistossa nuoriso istuu iltaa viikonloppuisin ja sirpaleita&tpakantumppeja saa kerätä. Onneksi juovat nykyisin enemmän sidukkaa muovipulloista, sirpaleet vähentyneet!
Tälläistä se kai on kaikissa isoissa kaupungeissa, nuorisolla ei tilaa missä kokoontua. Mutta vaarallisena en ole osannut pitää, ei kyllä tulisi mieleenkään päästää 5 vuotiasta yksin illalla leikkipuistoon (jos ei nyt päivälläkään)....
Eikö Vantaalla välitetä leikkipuistojen viihtyisyydestä? Vai onko tämä paikka vain surkea poikkeus? Noin kolkkoon paikkaan en kyllä omia veisi.
Voi jeesus minkä näköinen paikka. En astuisi tuollaiseen "puistoon" jalallanikaan saati antaisin lasteni siellä leikkiä.
Onko Vantaalla puistot yleisesti noin huonossa kunnossa?
kyllä sen ikäinen voi ulkoilla jo yksin. tuskin lapsi on juuri täyttänyt 5v. koska omisti kännykänkin.
onko tämä tosi ollankaan...!!!!! Onko täällä niin sairaita ihmisiä, et pitää alkaa jo veikkailemaan kuka on tehnyt nämä kauheudet.....somalit, romanit ym??? Menkää herran jee ihteenne, mistä te tiedätte vaikka joku päivä se tekijä olis teidän oma lapsi???