Tuli tosta pissamisesta pihalla mieleen tällänen juttu!
Ei mun maailma kaatunut tai mitään, mutta pikkasen mä ihmettelen kaveria joka tuli lapsensa kanssa kylään ja lapsi harjoittelee nyt ilman vaippaa olemista.
Oltiin pihalla ja välillä kamu kysyi lapseltaa että "pissattaako"? Sitten kun lapsi vastasi että pissattaa, niin kaveri pissatti sen meidän pihalle!
Tonne ne meni syrjemmälle tietty, mutta olishan ne voinut sisälle vessaankin mennä. En mä vaan ole koskaan lapsiani kenenkään pihalle pissattanut. Ymmärrän että jos on jossain liikenteessa ja sitten tulee pienelle kova hätä, niin johonkin puskaan, mutta että toisen kotipihalle vaikka vessa vieressä!
Kommentit (11)
Meillä esikoinen oppi juuri noin, että ulkona oltiin ilman vaippaa ja sitten sai pissata ulos. Aika pienet lirut ne on ja ei aiheuta teille terveysriskiä ;) Nyt kuopus kohta 2-v ja samaa harjoitellaan pihalla.
ellei kyseessä ole pieni rivarin piha. Onneksi täällä maalla on lääniä kuseskella.
tykkää, jos niitä kastelee kusella ööh... siis pissillä.
Ymmärtäisin jos kaverisi olisi pissattanut lapsen keskelle pihaa, se ei olisi suotavaa. Mutta että puska pihan sivulla. Miksi sinne ei saa pissata?
Vessaan mä menisin. Tosin tiedän että ei mun ystävät suuttuisi tai loukkaantusi jos vanhinko kävisi lapselle, mutta noin lähtökohtaisesti mennään vessaan pisille jos on sen mahdollisuus.
Eikä kukaan ole meidän pihalla käynyt puskapissillä, ei edes pienen lapsen kanssa.
Ymmärtäisin jos kaverisi olisi pissattanut lapsen keskelle pihaa, se ei olisi suotavaa. Mutta että puska pihan sivulla. Miksi sinne ei saa pissata?
ja juoksee/käyttää sitä pihaa. Mulle tuli tollainen ensimmäisenä mieleen.
Meidän naapurin pikkupojat pissaa missä vain pihassaan, jopa kasvimaalle olen nähnyt pissattavan, mutta seuraavaksi kun näen ikkunasta, että tonttien rajalta pissataan meidän pihalle päin, aion mennä sanomaan, että se ei käy.
Musta ei ole hyvien tapojen mukaista opettaa lapset pissaamaan pihalle. Ilmankos se käy niin luontevasti sitten isompana!
mutta mihin te sitten lapsenne pissatatte esim. ulkoillessa, jos ei ole vessoja lähellä? (Tarkoitan tietenkin pieniä lapsia, jotka eivät vielä osaa kauheasti pidättää.)
Ei ole ikinä käynyt mielessä edes pissattaa lasta kenenkään pihalle, aina ollaan sisään menty. Sama leikkikentällä. Joskus ihmettelen sitä kun valitetaan koiranpissasta, mutta sitten pissatetaan itse lapsia puskissa tai pihalla vaikka vessa olis käytettävissä.
Meillä esikoinen oppi juuri noin, että ulkona oltiin ilman vaippaa ja sitten sai pissata ulos. Aika pienet lirut ne on ja ei aiheuta teille terveysriskiä ;)
Nyt kuopus kohta 2-v ja samaa harjoitellaan pihalla.