Missä oppisin heiluttamaan lantiota kuten Shakira?
Kommentit (8)
Käytä jokainen hetki päivässä harjoitteluun.
Kaupassa jonottaminen, bussimatkat jne. Pian se alkaa sujua:)
Itämainen tanssiharjoittelu voi auttaa mutta siihen tarvitaan lisäksi "äidinmaidossa saadut" geenit. Shakirassa jyllää itämainen ja eteläamerikkalainen perimä/kulttuuri.
Että kaikilla latinoilla ja afrikkalaisilla on "rytmi veressä":D Mä keikutan kyllä paremmin kuin Shakira ja olen ihan supisuomalainen. Tanssinut kyllä olen jo 22v enemmän ja vähemmän harrastuksena.
Itämainen tanssiharjoittelu voi auttaa mutta siihen tarvitaan lisäksi "äidinmaidossa saadut" geenit. Shakirassa jyllää itämainen ja eteläamerikkalainen perimä/kulttuuri.
mutta en ole nähnyt yhtää suomalaista tanssijaa, jolla olisi samaa sisäsyntyistä sulokkuutta kuin itämaisilla tai lattaritanssijoilla.
Jaa muutaman olen nähnyt, terv. ammattitanssija.
PS. Enkä maininnut mitään rytmistä
Jos on pienenä kasvanut ympäristössä jossa tanssittu paljon on eri juttu kuin joku geeneissä saatu tanssitaito.
Ihan yhtä soopaa kuin että kaikki mustat ovat musikaalisia ym.
Tunnen ja olen tuntenut eri kulttuureista olevia ihmisiä, ei sellaista lattaritanssijan ym. sulokkuutta ole olemassakaan. Se ei vaan tuo rotuoppi pidä paikkansa vaikka jotkut edelleenkin jaksavat niin uskoa.
Länsimaissa tanssia opetetaan eri tavalla, teknisemmin, monissa kulttuureissa se kuuluu arkeen joten se opitaan pienempänä. Ja se että siihen liittyy tunne. Täällä jos vaikka opetetaan afrikkalaista tanssia se on tekniikkaa ja koreografoiden suorittamista.
Shakira ei kyllä tanssi mitenkään erityisen sulokkaasti. Aika monotonista ketkutusta.
mutta en ole nähnyt yhtää suomalaista tanssijaa, jolla olisi samaa sisäsyntyistä sulokkuutta kuin itämaisilla tai lattaritanssijoilla. Jaa muutaman olen nähnyt, terv. ammattitanssija. PS. Enkä maininnut mitään rytmistä
Dancehall reggae tai reggaeton tunneille vaan;)
Shakira lahetettiin lapsena vatsatanssitunneille, jotta oppisi vahemman ujoksi :)