Ovatko einekset oikeasti kalliimpia kuin itse tehty ruoka?
Kun noita hintoja nyt katselin kaupassa, taitaakin olla päinvastoin.
Kyse siis vain hinnasta, ei laadusta.
Kommentit (28)
joita täällä kehutaan, ovat vain juuri tuollaisia. Eli ei niiden tekeminen kotona paljon maksa.
kyllä minä ainakin teen pellillisen pizzaa samalla hinnalla, jos levitän täytteeksi vain vähän juustoa, tomaattisosetta ja muutaman ohuen meetwurstisiivun koko pellilliselle.
Ostakaas Lidlistä makaroniloota, 1.40e ja
tuplapakkaus pekonisilppua 1.99e.
-Pekonista toinen puolikas auki
-Silputaan lihat saksilla pieniksi paloiksi
-Makaroniloota murjotaan kans silpuksi
Kaikki pannulle paistumaan voin kera.
Mausteeksi vähän jauhettua maustepippuria.
Suolaa on pekonissa valmiiksi.
Ihan mukiinmenevä pikaruoka, 3.40e.
Toisen pekonipaketti jemmaan
vaikka pakkaseen.
Maksalaatikko samoissa hinnoissa. Toki löytyy kalliitakin eineksiä, mutta perustavara on todella halpaa. Oma kokemukseni on, että jos haluan päästä kaikkein halvimmalla, ostan jotain noista halvimmista eineksistä. Jos itse tekee, haluaa yleensä että ruuassa on enemmän kuin kahta ainesosaa, joten kalliimmaksi tulee.
Etenkin talviaikaan pakasteesta ostettavat kasvikset tulevat huomattavasti halvemmaksi kuin vastaavat tuoreenaostetut.
Tästä väännettiin täällä kättä muutama päivä sitten ja kaikki olivat sitä mieltä, että pakastevihannekset eivät ole eineksiä!
saman huomasin kuin aiempi. säästimme kotiruoalla 200 e kuussa ruokalaskussa
Jos niitä jaksaisi siis syödä kuukauden. Kotiruokaan menee kyllä tuollainen 400 € kuussa. Eli minä säästäisin varmaan eineksillä tuon 200 € :D
Ja se on syy, miksi esim. Yhdysvalloissa on todettu köyhien syövän epäterveellisempää ruokaa kuin hyvätuloiset. On halvempaa ostaa jotain prosessoitua höttöä kuin esim. tuoreita kasviksia, kalaa ja lihaa!
Eri juttu sitten tietysti on, mitä kukin pitää vertailukohtana. Joku puuro ja muusi ja kanankoivet eivät toki paljon maksa, mutta jos nyt vertaillaan TERVEELLISTÄ ja tasapainoista ruokavaliota - johon sisältyy tuoresalaatteja ja kunnon lihaa ja kalaa - niin aivan varmasti on siihen verrattuna halvempaa syödä joku mikroateria tai valmismakaroniateria.
Aika kalliita eineksiä silloin on pitänyt ostella, tai se kotiruoka on sitten aika vähistä aineksista tehtyä. Ja itsekään en siis tod. harrasta ruuanlaitossa erityisen kalliita ja runsaita aineksia.