Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uimataidottomat lapset yksin laiturilla!

Vierailija
12.07.2010 |

Viikonloppuna tultiin sukumökiltä kotiin ja huhhuh sitä menoa taas. Osa vanhemmista ei katso lapsiensa perään ollenkaan, ym. uimataidottomat 4 - 6 -vuotiaat lapset saavat leikkiä vapaasti laiturilla ilman aikuisen valvontaa tai heidän vanhempansa odottavat että "joku muu" kyllä vahtii. (Laiturin päässä vesi on jo niin syvää ettei aikuisella yllä jalat pohjaan).

Itse katson omat uimataitoiset alakoululaiset lapseni kun ovat uimassa, ja samalla voin katsoa muidenkin lapsia, mutta en aio siinä koko päivää istua. Kun lähden, komennan kaikki lapset pois vedestä ja sanon vanhemmille, että nyt ei ole sitten aikuista laiturilla. Ai jaa, sanovat vanhemmat ja jatkavat mitä olivat tekemässä. Pienet lapset menevät sitten takaisin laiturille, eikä se näytä kiinnostavan vanhempia.

Minusta kumman välinpitämätöntä toimintaa vanhemmilta.

Nämä sukulaiset ovat serkkuni perhe, en tiedä annanko olla vaan vai pitäisikö asiasta sanoa jotain? Että lapset voivat riehuessaan pudota veteen ja hukkua?

Mitä tekisitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin laiturilla saanut lapsena olla, samoin kallioilla, kun yh-äiti pesi mattoja. en ole hukkunut enkä kuollut. vaan oppinut uimaan.

Vierailija
2/7 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni (kolmannelle menossa, tuplat) osaavat jo uida, mutta kyllä minä silti heidän peräänsä katson veden äärellä.

En tiedä mitä nämä sukulaisesi sitten tekisivät, jos heidän lapsensa sattuisi hukkumaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta onko se laiminlyöntiä jos jättää puuttumatta asiaan..

Vierailija
4/7 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeesti muka vanhempia, jotka ei välitä onko lapsi elossa vaiko kuollut??

Kyllä meillä pieninkin uimataidoton sen verran osaa räpiköidä, että pystyy räpiköidä ponnarilta laiturille.

Vierailija
5/7 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä pieninkin uimataidoton sen verran osaa räpiköidä, että pystyy räpiköidä ponnarilta laiturille.

Vierailija
6/7 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sun kilpi nyt kiilloittunut tarpeeksi? Sorry, hyvä ihminen sä tietty oot..

Ei spuglu mä en enää jaksa näitä...

Vierailija
7/7 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en enää yhtään ihmettele miten pikkulapsia hukkuu tai katoaa pihoista moottoriteille hortoilemaan, 2-5 - vuotiaita yksin pihalla leikkimässä ilman aikuista.

Siinä on vanhemmmilla paikka katsoa peiliin kun jotain sattuu, miksi lapsia ei vahdittu??

Ehkä olen itse ylihuolehtivainen, mutta parempi kuitenkin niin, en kestäisi jos lapsille sattuisi jotain sen takia etten ollut paikalla vaikka olisi pitänyt!