Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka konservatiivinen olet jäätelökioskilla?

Vierailija
12.07.2010 |

Kokeiletko uusia makuja, vai pitäydytkö suklaa-mansikka-vanilja -linjalla?

Paljastapa siis suosikkisi!

Lähdemme huomenna pienelle maakuntamatkalle ja käymme "jättiläismäisten jäätelöiden" kioskilla.

Taidan taas ottaa jotain outoa. Tai ainakin oudon yhdistelmän.

Viimeeksi otin tervapallon ja minttupallon. Hmmm... Veikeä yhdistelmä ;-)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tykkään kyllä siitä että on vain yhtä makua kerralla. Jäätelöannoksessa on helpompi yhdistellä eri makuja kun on erilliset pallot, mutta mieluummin pidän tuutissa ainakin sorbetit ja kermajäätelöt erillään.

Eniten tykkään sorbeteista (olenkohan koskaan yhtään pahaa sorbettia saanut, en varmaan?), mutta kyllä kermajäätelökin joskus on ihan paikallaan. Pähkinäiset erityisesti tarvitsevat sen meijerituotteen ympärilleen.

Vierailija
2/23 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla uusia makuja, tosin en kaikkia jos tiedän jo muutenkin etten tykkää sen tyylisistä. Useimmiten otan kuitenkin jonkun vanhoista suosikeistani eli minttu, mango-meloni, lakritsi tai vanhanajan vanilja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin raikasta, ettei niitä muita tee edes mieli.

Tervajäätelö voisi toisaalta olla erikoinen kokemus.

Vierailija
4/23 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton suosikkini on rommirusina ja todella usein päädyn siihen. Tai lakritsiin. Mutta en "pelkää" kokeilla uusiakaan makuja, esim tuo terva kiinnostaisi!

Vierailija
5/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosikkijätskini on minttu, ja yleensä otankin sitä. Harkitsen joka kerta, josko ottaisin jotain muuta, mutta pelkään, että se muu maku olisikin sitten pettymys.

Joskus, kun olen oikein uskaliaalla tuulella, saatan ottaa lakritsia tai wanhan ajan salmiakkia. Nekin on kyllä hyviä :)

Vierailija
6/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi olen käynyt edes jäätelökioskilla. Ostan jäätelöni lähes aina kaupasta ja yleensä tarjouksesta litran paketeissa kotiin

Vierailija
7/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä Valion kioskeissa myytävää minttua ei muuten saa litran paketeissa? Epistä kun se on ihan parasta minttujätskiä, ei ne muut ole mistään kotoisin

Vierailija
8/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholman jaatelotehtaalta (Stockholms Glasshuset) saa kesaisin aivan ihania sorbetteja. Suosikkini ovat seljankukka ja kuohuviini. Myos basilikajaatelo on raikas hellesaalla, melkein yhta hyva kuin minttu. Pidan myos perusmauista, minttusuklaasta, banaanisuklaasta, vadelmasta jne. Movenpickin kirsikkasuklaajaatelo oli kouluaikoina herkkuani - saako sita viela? Asun Englannissa, taalla maistuvat parhaiten minttu ja tiramisujaatelot. Viime kesana soin taalla aivan ihanaa kaneliomenajaateloa, samantyyppista on saanut Suomessakin.

Vierailija
9/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta maistelen kyllä uutuudet. Paitsi jos niissä päärynää tai lakua. Mansikka ja suklaakin menee vaan hyvässä yhdistelmässä.

Olen niin hidas syömään, etten voi ottaa kuin yhden pienen pallon kerrallaan tai se valuu pitkin käsiä.

Vierailija
10/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä nyt kenenkin mielestä on konservatiivista; mansikka-vanilja-minttu-päärynä-tavallinen suklaa en osta koskaan! Erittäin konservatiivista, kun en edes kokeile, jos olisivat vaikka muuttuneet paremmiksi yllättäen!

Pistaasi-kookos-kaikki kahvijäätelöt-uutuudet ja ihmeellisyydet, minulle kelpaa kokeiltavaksi muut maut, valkosipulijäätelöä en ole syönyt enkä aio kokeilla.

Vierailija
11/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan useimiten suklaa jäätelöä, koska muut on sellaisia joista en tykkää.

En pidä pähkinäjätelöstäl, en salmiakista enkä lakusta enkä varsinkaan ottaisi koskaan mitään tervajäätelöä, yök!

En syö edes mielellään vaniljajäätelöä, mansikka nyt menee ihan ok. Jotain metsämarjaa ja mustikkaa olen maistanut, sekin ihan hyvää.

Mango-meloni aivan ihanaa myös.

Vierailija
12/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin taas mintun ja tervan.

Vähän kyllä jännitti kun ensin ajoimme kiskan ohi ja näin että n. puolet makulapuista puuttui.

Siis makuja oli vain puolet jäljellä.

Onneksi meille kaikille löytyi suosikit.

Poika otti suklaan, mies mansikan & päärynän ja minä tervan & mintun ;-)

t: ap

Vierailija
13/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ottaisi vaniljaa, mansikkaa, suklaata tai päärynää.

Mut pakko on, koska nämä ovat vuodesta toiseen ne ainoat vähälaktoosiset/laktoosittomat maut. Näin siis Valiolla. Ingmannin kiskaa meillä ei tänä kesänä täällä olekaan. Siellä oli sentään vähän enempi valikoimaa...

Vierailija
14/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi olen käynyt edes jäätelökioskilla. Ostan jäätelöni lähes aina kaupasta ja yleensä tarjouksesta litran paketeissa kotiin

Ostin tänään tervapalluran, hinta 2,50e. Tuskin on ihan noin arvokasta jäätelöä kuitenkaan. Mitähän tulee litrahinnaksi, varmaan 20 euroa. Terva muuten maistui tervapastillille. Plääh.

Vierailija
15/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkeja minttu ja lakritsi. Myös mm. suklaa, salmiakki ja Tupla ovat hyviä. Vaihtelen aina vähän mitä otan.

Vierailija
16/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervejäätelön, minäkin, ja petyin. :( Olin kuullut monelta hehkutusta siitä, miten se on parasta.. Olis kannattanu tyytyä siihen minttuun, jota oon melkein aina jäätelökioskilta halunnu, siis jo 25v sitten Kouvolassa :) Se on muuten jännä, ettei se minttu maistu missään muualla samalta kuin jäätelökioskilta vaikka joku vastaava vihreäraitainen valion minttujäätelö onkin (onko vielä?) litran paketissa...

17/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ääni tervalle. Maistuu ihan sille pastillille ;-)

Vierailija
18/23 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tosin jäätelöllä kerran tai kaksi kesän aikana.

Vierailija
19/23 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistan mielelläni salmiakki-mansikkaa tai vaikka pistaasijäätelöä. Ihania ovt myös ne, joihin saa tuoreita marjoja sekaan.

Vierailija
20/23 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi otin lakun ja tuplan, nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän