G: Ahkerat ja laiskat, luetelkaa häpeilemättä
kaikki tämän päivän uutterat askareenne!
Minä olen
- tehnyt pari ruokaa kymmenelle hengelle
- imuroinut talon, myös katosta pölypallerot
- pessyt 4 koneellista pyykkiä
- viikannut 3 koneellista
- pessyt pari koneellista tiskiä
- pessyt keittiön
- leikannut nurmikon
- kastellut kukat laatikoissa
- raivannut pihaa leluista
- syöttänyt ja kannellut kahta pikkulasta aamusta klo 6 iltaan 20.30
- neulonut villapaidan hihan
- hakenut auton korjaamosta
- käynyt ruokakaupassa
- vaihtanut sänkyihin lakanat
Aika perushuttua, paitsi että lakanoita ei tarvitse joka päivä vaihtaa eikä nurmikkoakaan leikata. Ihanaa istua nyt alas musiikkia kuuntelemaan.
Kommentit (35)
vähän yli 9. Minä ja 2 pientä lasta. Ruokkinut olen ne jotenkin jne. Tultiin mummolaan ja käytiin uimassa. Joo, ja pyyhin pöydän aamupalan jälkeen. :D
-2 lapsen perushoidot (ruuanlaitot, vaipanvaihdot, kylvelykset jne.)
-ikkunan pesu
-lastenhuoneen lampunvarjostimen imurointi, lattian imurointia vähän
-pyykinpesua ja ripustusta, kuivan pyykin viikkausta kaappin
-tiskien laittoa
-kukkien kastelua
-lelujen keräilyä
-kirjan lukemista
-pelailua lasten kanssa wii:llä
-ulkoilua lasten kanssa
-parin asian hoitaminen puhelimitse
Menin töihin puoli kymmeneksi. Metrossa alkoi päänsärky, helteen takia. Kymmeneen asti koetin asettaa ajatuksiani työkuvioihin. Kävin hakemassa berliinimunkin ja pepsin ja söin ja join. Kymmenen jälkeen aloin selata työpapereita.
Puoli yhdentoista maissa olin saanut jotakin tehtyäkin.
Vähän väliä muistelin, että äidille ja isälle pitäisi soittaa ja kysyä, miten he jaksavat. Kävin virkistykseksi lukemassa myös nettiä. Kahdentoista maissa menin ruokatauolle kauppakeskukseen etsimään äidille ja isälle pöytätuulettimia. Ne olivat loppuneet kahdesta ensimmäisestä kaupasta kuulemma ajat sitten, joten luovutin.
Ostin eväsleivän ja palasin töihin. Soitin kotiin lapselle ja muistutin parista asiasta. Sitten soitin isälle, joka sai minut raivoihini. Yritin rauhoittua, mutta aamupäivällä saavuttamani kevyt työvire oli täysin tiessään. Pähkäilin työasioita enkä tajunnut papereista mitään. En psytynyt keskittymään mihinkään. Kysyin neuvoa ja kuulin vastauken, mutta se ei auttanut. Parin tunnin päästä menin pomon luo ja pyysin keskiviikon vapaaksi. Hän suostui. Sitten mieli helpotti jonkin verran ja sain tehtyä vähän jotakin.
Lähdin puoli kuudelta töistä ja tulin kotiin taksilla. Olin ihan poikki. Illalla en tehnyt muuta kuin söin ja nukuin.
kaikki tämän päivän uutterat askareenne! Minä olen - tehnyt pari ruokaa kymmenelle hengelle - imuroinut talon, myös katosta pölypallerot - pessyt 4 koneellista pyykkiä - viikannut 3 koneellista - pessyt pari koneellista tiskiä - pessyt keittiön - leikannut nurmikon - kastellut kukat laatikoissa - raivannut pihaa leluista - syöttänyt ja kannellut kahta pikkulasta aamusta klo 6 iltaan 20.30 - neulonut villapaidan hihan - hakenut auton korjaamosta - käynyt ruokakaupassa - vaihtanut sänkyihin lakanat Aika perushuttua, paitsi että lakanoita ei tarvitse joka päivä vaihtaa eikä nurmikkoakaan leikata. Ihanaa istua nyt alas musiikkia kuuntelemaan.
Aamulla järjestimme kuopuksen kanssa hänen ja siskonsa vaatehuonetta. siististi vaatteet ja pienet pussiin.
olen tarjonnut ateriat ja käynyt kuopukse kanssa rannalla.
pessyt pyykkiä 2 koneellista ja astianpesukone tietysti pyörii kun kotona ollaan, joka välissä.
olen lukenut tenttiin.
Menin töihin puoli kymmeneksi. Metrossa alkoi päänsärky, helteen takia. Kymmeneen asti koetin asettaa ajatuksiani työkuvioihin. Kävin hakemassa berliinimunkin ja pepsin ja söin ja join. Kymmenen jälkeen aloin selata työpapereita. Puoli yhdentoista maissa olin saanut jotakin tehtyäkin. Vähän väliä muistelin, että äidille ja isälle pitäisi soittaa ja kysyä, miten he jaksavat. Kävin virkistykseksi lukemassa myös nettiä. Kahdentoista maissa menin ruokatauolle kauppakeskukseen etsimään äidille ja isälle pöytätuulettimia. Ne olivat loppuneet kahdesta ensimmäisestä kaupasta kuulemma ajat sitten, joten luovutin. Ostin eväsleivän ja palasin töihin. Soitin kotiin lapselle ja muistutin parista asiasta. Sitten soitin isälle, joka sai minut raivoihini. Yritin rauhoittua, mutta aamupäivällä saavuttamani kevyt työvire oli täysin tiessään. Pähkäilin työasioita enkä tajunnut papereista mitään. En psytynyt keskittymään mihinkään. Kysyin neuvoa ja kuulin vastauken, mutta se ei auttanut. Parin tunnin päästä menin pomon luo ja pyysin keskiviikon vapaaksi. Hän suostui. Sitten mieli helpotti jonkin verran ja sain tehtyä vähän jotakin. Lähdin puoli kuudelta töistä ja tulin kotiin taksilla. Olin ihan poikki. Illalla en tehnyt muuta kuin söin ja nukuin.
saatko oikeasti palkan siitä, että hoidat koko päivän omia asioita ja mietit sukulaisten juttuja ja soittelet heille? saako kysyä minkä alan ihminen olet? onko julkinen sektori vai yksityinen?
-ollut muksun kanssa klo 8.00-12.00
- käyny äitillä
- kävin ostaa lipaston
- käynyt kaupassa
- tehnyt ruokaa
- metsästänyt joka paikasta partsille mattoja
- vähän siivonnut
- tiskannut
- pessy yhden koneellisen pyykkiä
Mä olen kotona lasten kanssa (1v ja 5v), ja mies on kesälomalla. Toissapäivänä palattiin viikon matkalta, ja sen jälkeen, kun kotiovesta astuttiin, en ole tehnyt juuri mitään, vaikka hommiahan olisi ollut toki. Mies on pessyt matkapyykit ja kaikki muutkin pyykit, laittanut ruuat, vaihtanut vaipat ja pyyhkinyt pyllyt, pessyt hampaat, harjannut hiukset ja niin pois päin, ihan kaiken siis, ja mä olen jo kaksi päivää laiskotellut minkä olen ehtinyt. Tässähän tulee kohta huono omatunto ;)
Tänään - heräsin kyllä jo 7.35, mutta senkin vain siksi, että satuin kuulemaan miten esikoinen hihkui keittiöstä että "isi, mikä toi suklaalevy tuolla jääkaapissa on?" Minä havahduin siis siihen suklaa-sanaan, ja kuulin, kun mies tokaisi, että se on äidin, ja tähän esikoinen sanoi vähän vaisusti: "Oho, mä vahingossa otin siitä vähän". Minä pomppasin sängystä tarkistamaan, montako palaa suklaastani oli kadonnut (hurjat kolme, joten pikku puhuttelun jälkeen sanoin, ettei se haittaa).
Kysyin, laitanko aamupalaa, mies sanoi, ettei tiedä, esikoinen vastasi, ettei vielä. En laittanut, ja unohdin koko homman. Niin unohtivat kaikki muutkin, joten aamupala jäi syömättä. Minä istuin sohvalle, join kaksi kuppia kahvia ja rupesin virkkaamaan. Nousin sohvalta klo 9.45, kun mies lähti lasten kanssa kauppaan, menin lasten vaatekaapille, tyhjensin yhden hyllyn (jolla oli pieneksi jääneitä vaatteita), kannoin vaatteet odottamaan vaatehuoneeseen, menin istumaan sohvalle ja rupesin virkkaamaan. Virkkasin siihen asti, että mies ja lapset tulivat kaupasta n. klo 11, kävin peittelemässä esikoisen päiväunille ja rupesin nukuttamaan kuopusta. Päiväunien aikana kurkin mieheni kirjoittamaa ilmoitusta taloyhtiössämme järjestettävästä tapahtumasta, arvostelin sitä ja kehotin muuttamaan pari kohtaa, sitten menin sohvalle istumaan ja virkkasin.
Kun lapset heräsivät päikkäreiltä n. klo 14.30, mies pakkasi uimakamat. Minä istuin sohvalla virkkaamassa. Lähdimme rannalle, jossa vähän aikaa seisoskelin lasten vieressä hiekkaleikkejä seuraamassa, kävin itse uimassa, ja istuin sitten viltillemme virkkaamaan. Virkkasin siihen asti, kun lähdimme pois n. klo 17.30. Tulimme kotiin, minä istuin sohvalle virkkaamaan. Mies laittoi ruokaa, pesi lasten hampaat, käytti suihkussa. Minä kävin lukemassa iltasadut, ja istuin sohvalle virkkaamaan. Ja sitten tulin tähän koneelle istumaan.
No okei, myönnetään, että tällä virkkauksella hankitaan vähän extratuloja meidän perheelle :)
Loma ja helvetillinen helle. Mies ja lapset olivat kaupungilla, joten sain laiskotella rauhassa ja lukea varjossa romaania. "Normaali" lomapäivä taas olisi ollut lähinnä uimarantailua. Lisäksi vähän pyykinpesua, tiskausta ja lapsen leiritarpeiden pakkaamista.
-laittanut lapsille aamupalat, lounaan ja päivällisen
- käyttänyt toista lasta lääkärissä
- käynyt lapsen kanssa ostamassa hellelippiksen a 5kg mansikoita
- kestittänyt vieraita, yhdet kahvit
- tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikoneen 2 kertaa
- siivoillut keittiössä ja olkkarissa
- leikkinyt taaperon kanssa hiekkalaatikolla
- pakastanut mansikat
pitkä päivä, illalla ihan poikki!
soi kello. Suihku, aamupala ja pyörällä töihin. Töissä 8 tuntia tukalissa olosuhteissa. Töitten jälkeen kauppaan, josta ajoin kotiin 4 ruokakassin kanssa. Kotona autoin miestä ruoanlaitossa. Käytin lapset viileässä suihkussa, pesin hampaat. Luin iltasadut. Nyt istun koneen ääressä ja juon siideriä. Huomenna taas töihin.
tänään on ollut "pakko":
- pestä 2 koneellista pyykkiä
- laittaa 1 koneellinen tiskiä
- käydä apteekissa ja kaupassa
- soitella ja selvitellä erästä asiaa työpaikan ja Kelan välillä
- järjestää 3 isoa laatikollista leluja uusiin paikkoihin
- järjestää 5 hengen nukkumapaikat
Muuten sitten olen käynyt rannalla kahden 3-vuotiaan kanssa ja sen jälkeen suihkussa. En ole kokannut tänään mitään, enkä siivonnut.
-pessyt koneelisen pyykkiä
-viikannut kuivat pyykit kaappiin
-tehnyt ruokaa
-laiskotellut
Ja juu, kesälomalla olen...
Lomaa on kolme viikkoa, ja tänään mä todellakin otin siitä ilon irti.
Tänään en ole tehnyt mitään. Tai siis
- heräsin aikaisin hoitamaan lapsia
- laitoin aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan
- kävin kaupassa lasten kanssa
- selvittelin useita lasten riitoja
- kastelin nurtsin etu- ja takapihalla
- napsaisin huvikseni muutaman kuolleen oksan ruusupuskasta
- keksin jotain puolivillaisia leikkejä lapsille
Lopputulos oli että mulla oli ihana lepopäivä, mutta isompi oli todella tylsistynyt ja ihan marttyyri seuran ja tekemisen puutteesta ja purki sen pienempään. Joten niin paljon kuin haluaisinkin, en voi jatkaa tätä laiskuuden tasoa kolmea viikkoa.
olen
- pessyt kaksi koneellista astioita
- käsinpessyt kaapillisen astioita
- hinkannut hellan ja mikron
- pyyhkinyt keittiön kaapit, tasot ja roskakaapin
- laittanut 2/3 lounaasta
- pessyt koneessa neljä mattoa
- käynyt kaupassa
- lukenut lapsille pari kirjaa
- pelannut afrikan tähteä
- maannut sohvalla ja ähissyt
- surffannut av:lla ja fb:ssä
- käynyt n. 50 kertaa ilmaatieteen laitoksen verkkosivuilla toivoen sadetta
- juonut 2 litraa vissyä ja kolmannen vettä
- ravannut vessassa
- liikelaskenut
- pyyhkinyt hikeä mahan alta
hoitanut ja huoltanut ja yhtä sairasta lääkinnyt, en tajunnut töihin laskea :)