Oletko koskaan irtisanoutunut työstä ilman uutta työpaikkaa?
Kommentit (19)
Mikä hieno maailma auki-fiilis olikaan ahdistavan työn ja inhottavien työtoverien jälkeen.
Se oli toimistotyötä, jota aina saa tilalle. Ko. pomo rikkoi kaikkia lakeja työolojen mm. suhteen, joten enpä jäänyt sinne kitisemään.
Irtisanouduin ja jäin lapsen kanssa kotiin. Ei ole edelleenkään työtä. Irtisanouteassani sain tosin kivan summan rahaa...
irtisanouduin koska työpaikalla oli todella kamala ilmapiiri,pomo oli ihan perseestä ja kaikkien selän takan puhuttiin pahaa toisista. tämä siis hoitoalalla,ja uuden duunin sain kyllä melki heti =)
perustin oman yrityksen. Vaik tavallaanhan se on "työpaikka".
Ekan kerran parisuhteessa, toisen kerran parisuhde+kaksi lasta.
Kummallakaan kerralla ei paperisodan (työkkäri/kela jne.) lisäksi muita ongelmia.
Ensimmäinen oli kesätyöpaikka, pomo yritti hiukan pompottaa liikaa, en olisi saanut poistua työpaikalta edes ruokatunnille. Ja kyseessä oli siis pikkufirma jossa ei ollut omaa ruokalaa.
Toinen oli isompi firma joka myytiin toiselle yritykselle. Siitä alkoi järkyttävä ruljanssi, oma esimieheni (talous- ja hallintojohtaja) sai ensimmäisenä potkut ja sitten alkoi vänkäys minun autoedustani ja yrittivät pakottaa allekirjoitamaan papereita joissa mollaisin entistä esimiestäni. Vastasin atk-järjestelmien kehityksestä ja tämä uusi omistajafirma oli niin edistyksellinen että siirtyivät varastokirjanpidossa atk-järjestelmästä takaisin käsikortistoon... Totesin että ei taida olla ihan minun paikkani ja lähdin liitelemään. Kuukausi ulkomailla kielikurssilla ja heti sen jälkeen natsasi uusi paikka jossa viihdyin sitten 10 vuotta.
Nykypäivänä taitaa olla hiukan vaikeampaa vaihtaa (hyvään työpaikkaan) ihan tuosta vaan.
kohta. Raskas työ, pieni palkka. Jos vaikka ansiosidonnaisen turvin saisi etsittyä jotain parempaa.
Oli niin pahaa että kun laitoin siitä selvityksen työkkäriin en saanut edes 3kk karenssia vaikka irtisanouduin tosiaan itse.
Löysin osa-aikaisen suht. koulutusta/kokemusta vastaavan tuntityön (15h/vko) 1kk sisällä, toisen vastaavan 3kk sisällä eli tein sitten 3kk "työttömyyden" jälkeen 30h/vko töitä. Kokoaikaisen vakituisen koulutusta/kokemusta vastaavan työpaikan löytämiseen meni sen sijaan lähes vuosi siitä kun irtisanouduin.
Irtisanouduin ja jäin lapsen kanssa kotiin. Ei ole edelleenkään työtä. Irtisanouteassani sain tosin kivan summan rahaa...
Vaihdoin työpaikkaa ja koeajalla huomasin, ettei se työpaikka ole minua varten (ahdistava työyhteisö, työ ei ihan sitä, mitä piti olla). Lähdin 3 kk työssäolon jälkeen koeajalla pois.
tosin koeajalla. Työvuorot ihan hirveät!
Sain tosin uuden työn alle viikon kuluttua irtisanoutumisesta, entistä paremman + liksa nousi. Hyppäsin riskillä "tyhjän päälle" koska inhosin aikasempaa työpaikkaa.
muutettiin miehen työn perässä toisella paikkakunnalle (400 km:n päähän silloiselta asuinpaikkakunnaltamme), itse olin hoitovapaalla tuolloin.
Ensimmäisellä kerralla vittumainen pomo jota en enää kestänyt.
Toisella kerralla työpaikalla lyötiin laimin sellaisia asioita jotka vaikuttivat ihmisten terveyteen. Oli ruokapaikka jossa syötettiin huonoksi mennyttä ruokaa asiakkaille. Oma moraali ei tuota kestänyt ja lähdin pois. Tämä pääkaupunkiseudulla.
8v sitten. Muutettiin miehen työn perässä pääkaupunkiseudulle pohjoisesta. En tosin ollut kuin 1vk työttömänä kun sain oman alan töitä Helsingistä,
..sitten olikin kiire etsiä jostain toinen työ, pääsin siivoojaks yhden päivän työttömyyden jälkeen! se oli paljon kivempaa..ja pikkuhiljaa taas löysin oman alan töitäkin :)