Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avioero

Vierailija
12.07.2010 |

Mies sanoi eilen, että haluaa eron, kun olen niin kiittämätön. Minä sitten sanoin, että yritän parantaa tapani. Ja mies sitten "perui" eropuhteet. Mies sanoi, että hänellä ei ole syviä tunteita minua kohtaan ja joku tunne puuttuu, jota hän ei osaa sanoin kuvailla. Mies sanoi, että ollaan pitkän aikaa vaan kiikuttu yhdessä, oltu eron partalla, mutta myöhemmin hän sanoi liiotelleensa. Mies sanoi myös "ei tämä toimi".

Meillä on 2 lasta. Pitäisikö meidän erota. Miten voi pistää toimimaan? Vai voiko mitenkään?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olla" ja minä että meillä olisi intiimimmät välit. Mutta totta on, että mies ei oikein "avaudu". ap

Vierailija
22/27 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..viittaa siihen, että miehellä on paljon ääneenlausumattomia odotuksia ja luuloja sinun odotuksistasi. Hän luulee, että haluat häneltä tiettyjä asioita, jotka hän sitten koettaa parhaansa mukaan täyttää ja odottaa sinulta kiitosta niistä. Koska sinä et edes tiedä haluavasi (hänen mielestään) juuri näitä, et tunnista hänen ponnistuksiaan etkä pysty niistä palkitsemaan.

Teillä on jäänyt keskustelematta, mitä kumpikin odottaa toiselta ja avioliitolta, miten kumpikin toivoo toisen käytännössä kohtelevan itseään ja mistä kumpikin tunnistaa esim. toisen rakkauden.

Usein näistä on helpompi keskustella ulkopuolisen avun turvin, parisuhdeleirilä tai terapeutin avulla. Uskoisin, että miehen tunteet viriäisivät tällaisen keskustelun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..viittaa siihen, että miehellä on paljon ääneenlausumattomia odotuksia ja luuloja sinun odotuksistasi. Hän luulee, että haluat häneltä tiettyjä asioita, jotka hän sitten koettaa parhaansa mukaan täyttää ja odottaa sinulta kiitosta niistä. Koska sinä et edes tiedä haluavasi (hänen mielestään) juuri näitä, et tunnista hänen ponnistuksiaan etkä pysty niistä palkitsemaan. Teillä on jäänyt keskustelematta, mitä kumpikin odottaa toiselta ja avioliitolta, miten kumpikin toivoo toisen käytännössä kohtelevan itseään ja mistä kumpikin tunnistaa esim. toisen rakkauden. Usein näistä on helpompi keskustella ulkopuolisen avun turvin, parisuhdeleirilä tai terapeutin avulla. Uskoisin, että miehen tunteet viriäisivät tällaisen keskustelun jälkeen.

Hän sanoo olevansa paljon vanhemmanaikaisempi kuin minä (mutta hän ei olekaan niin sivistynyt, että tietäis avioliittoneuvontaa olleen jo "ennen vanhaan"). Hänellä on sisäänkirjoitettu kodin malli: Mies ei tee juuri mitään, nainen hoitaa kaiken (elää elämänsä muille). Siksi hän tekee siitäkin suuren numeron, että on lastensa kanssa kesälomansa (kun minä olen ollut kotitöissä) ja ylipäätään, että on lastensa kanssa ja hoitaa. Eli jos kotimalli olisi ollut eri, hänen olisi varmaan helpompi toimia "normaalilla" tavalla (mitä varmasti useampi nykynainen "vaatii"). Eikä hänestä tuntuisi, että hän "puristaisi" itsestään kaiken.

Totta on myös se, että toisen viestintätyyliä pitäisi yrittää ymmärtää, molemmin puolin.

ap

Vierailija
24/27 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen pitäisi "handlada" lapset siinä missä naisenkin, mutta miehellä on paljon vanhemmanaikaisempi näkökanta asioihin. Mies sanoikin, että olemme ihan eri aaltopituuksilla ja että se johtuu ikäerosta. Hänen mielestään esim. nelikymppiset (duunari)miehet harvoin hoitavat omia lapsiaan. Olen jutellut ulkopuolisten (vanhempienkin) ihmisten kanssa asiasta ja ainakaan hoitoalapiireissä ei ole ollut tavatonta, että mies on osallistunut kodin- ja lastenhoitoon siinä missä nainenkin. (Siis niissäkin, jotka ovat nyt yli 40-vuotiaita). Kyllä mies tekee asiat, mutta se ei ole sisäänkirjoitettuna (siis huonon mallin saanut isältään). Siksi niitä tekee numeron. Minä taas olen nähnyt paljon sellaista, että mies tekee siinä missä nainenkin ja vähän enemmänkin...ja siis ajattelen niin, että nykysiin on paljon niin. ap

Vierailija
25/27 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin oikea. Haluaisit hänen olevan jotakin, mitä hän ei ole. Kyllä ihminen - jopa mieskin - sellaisen vaistoaa.

Hän on myös nyt sanonut sen ääneen, että tietää sinun olevan vaativa.

Vierailija
26/27 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin oikea. Haluaisit hänen olevan jotakin, mitä hän ei ole. Kyllä ihminen - jopa mieskin - sellaisen vaistoaa. Hän on myös nyt sanonut sen ääneen, että tietää sinun olevan vaativa.

miten oppisin kiitollisuutta. aop

Vierailija
27/27 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei toista voi hyväksyä sellaisena kuin tämä on, ei parisuhteella ole tulevaisuutta. Moni ei tajua tätä vaan valitsee väärin ja yrittää sitten turhaan muuttaa toista.

Jos haluat pysyä tässä suhteessa, sinun on muutettava omaa asennettasi. Parhaiten se onnistuu ulkopuolisen avulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä