Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia: pitkässä suhteessa seksittömiä kausia?

Vierailija
11.07.2010 |

Kuinka suhteenne on lopulta käynyt?

Meillä tilanne on sellainen, että mies on todella haluton, nyt ollaan oltu jo vuosia kokonaan ilman.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viiden vuoden aikana on ollut seksittömiä kausia, kauden kesto 0,5-n.2 kuukautta. Ei sentään vuosia.

Vierailija
2/6 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi, jos asia minusta riippuisi. Eli meillä ei olisi seksiä lainkaan. Tai no, ehkä kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme opetelleet puhumaan asioista avoimesti ja ratkaista nuokin ongelmat yhdessä.

Hyvä parisuhde ei kaadu seksittömyyteenkään, jos asiasta voidaan jutella kunnolla eikä tilanne vaan jää päälle.

Vierailija
4/6 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omaani tuskin siihen vielä lasketaan, koska meidän suhteemme on kestänyt vasta 6 vuotta. Mutta on tähänkin seksittömiä kausia mahtunut - joskus parin viikon jaksoja, toisinaan kuukausiakin. Meillä on oikeastaan näissä ajauduttu sellaiseen ratkaisumalliin, että annetaan asian olla ja aloitteentekovastuu siirtyy sille, jota juuri nyt ei satu seksi huvittamaan. On näistä yritetty toki keskustellakin, mutta se on ajautunut siihen, että minä puhun, mies ynähtelee, ja se siitä. Mies ei tunnu yleensä ymmärtävän mun näkökulmaani ollenkaan, johtui se seksitön kausi sitten minun haluttomuudestani tai miehen haluttomuudesta. On helpompaa siis vain antaa asian olla ja odottaa, että se haluton osapuoli tekee aloitteen sitten, kun haluttaa.

Loppujen lopuksi minusta on aika normaalia ja tavallista, ettei pitkässä suhteessa aina haluta tasaisesti samalla lailla. Onhan se tietysti haluttomana osapuolena rasittavaa, kun toinen vonkuu seksistä jatkuvasti (siltä se tuntuu, vaikkei oikeasti vonkuisikaan), ja toisaalta haluavana osapuolena on inhottavaa, kun toinen vain levittelee käsiään ja toteaa, että "voi voi, mutta kun ei nyt nappaa". Tietysti meillä ei puhuta vuosien jaksoista - se menee mielestäni jo epäreiluksi, varsinkin, jos haluton osapuoli vielä vaatii ehdotonta uskollisuutta. Mielestäni, jos toinen ei vaan halua, ei haluakaan haluta eikä ainakaan aio tehdä asialle yhtään mitään, pitäisi kuitenkin sen verran toista ymmärtää, että antaa vaikka luvan tyydyttää ne tarpeet parisuhteen ulkopuolella. Tämä pätee kuitenkin minusta vasta sitten, kun aletaan puhua oikeasti pitkistä seksittömistä kausista. Jotkut seksiterapeutithan väittävät, että jo viikon seksittömyys oikeuttaisi hakemaan tyydytyksen muualta, mutta se on minusta aika kohtuutonta. Tässäkin pitäisi muistaa, että viikon tai parinkin mittaiseen haluttomuuteen voi olla monenlaisia syitä.

Ap:lle sanoisin, että ota puheeksi miehesi kanssa. Loppujen lopuksi seksi kuuluu parisuhteeseen, parisuhteessa seksi on tavallaan tietynlainen oikeus ja velvoite (ainakin minun mielestäni), ja jotenkin tuo ongelma pitää ratkaista. Ei ole oikein, että sinä joudut elämään seksitöntä elämää siksi, ettei miestäsi kiinnosta seksi.

Vierailija
5/6 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä jälkeen jätin miehen, koska meillä ei ollut lapsia enkä voinut oikein nähdä tulevaisuutta lapsiperheenä kun ei ollut seksiäkään. Mies oli haluton osapuoli.

Nykyisessä avioliitossa on ollut muistaakseni se kaksi vuotta ilman seksiä jossain "pahimmassa" lastentekovaiheessa minun haluttomuuteni takia (siis että olin koko ajan joko raskaana ja pahoinvoiva, tai synnyttänyt ja palasina, tai uhmaikäisen ja vauvan ristitulessa ja uupunut). Nykyään seksiä taas on, mutta ei usein. Paha sanoa mitä suhteen lopulta käy kun se edelleen on meneillään, mutta voisi kyllä paremminkin mennä.

En suoranaisesti halua seksiä enää koskaan (tai siis toivon että taas joskus alan haluta, mutta en ole vuosiin halunnut), mutta ei se mitään kamalaakaan ole silloin kun sitä on.

Vierailija
6/6 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen toisen haluttomuus ei kestä useita vuosia. Mä en ole halunnut seksiä varmaan kuuteen vuoteen, joten jos aloitteet olisivat minusta kiinni niin eihän meillä olisi seksielämää lainkaan.

Mutta on tähänkin seksittömiä kausia mahtunut - joskus parin viikon jaksoja, toisinaan kuukausiakin. Meillä on oikeastaan näissä ajauduttu sellaiseen ratkaisumalliin, että annetaan asian olla ja aloitteentekovastuu siirtyy sille, jota juuri nyt ei satu seksi huvittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä