G: Miten teillä on kesälomitus järjestetty?
Kuinka monta viikkoa joudut tekemään omien töidesi lisäksi yhden tai useamman hlön työt? Vai onko jossain päin maailmaa vielä lomatuuraajia/kesätyöläisiä?
Väsyttää jo nyt kun oma loma jo takana ja seuraavat 6 viikkoa vähintään on jonkun muun työt omien hommien lisäksi :(
Kommentit (18)
Jos yli tietyn viikkomäärän tekee toisen hommia saamme sijaisuuskorvauksen.
Eli itse vastaan hankkeestani ja siellä se odottaa kun takaisin palaan. Toki pitää ennen lomaa varata palaverit loman jälkeiselle ajalle, muuten olen liemessä.
En myöskään tee kenenkään muun töitä. Toimenkuvat näissä hommissa sellaiset ettei se ole mahdollista.
Mikä TES? Kuulostaa paremmalta kuin tämä " no kesällä on aina hiljaisempaa, kyllä te nyt jaksatte pari viikkoa venyä" -Ja ikinä ei ole mitään hiljaista-
teemme yli 2 vkoa toisen töitä saamme tietyn korvauksen siitä hommasta. Ei nyt tietty tuplapalkkaa, mutta jokin korotus palkkaan.
Mikä TES? Kuulostaa paremmalta kuin tämä " no kesällä on aina hiljaisempaa, kyllä te nyt jaksatte pari viikkoa venyä" -Ja ikinä ei ole mitään hiljaista-
erikseen mainittu elleivät lomitettavat tehtävät kuuluu normaaliin tehtävänkuvaan. Kuka idiootti suostuisi tekemään toisen työt ilman korvausta???
Silloin niistä on kovin kysyntä ja toisaalta lomittajat on itsekin lomalla. Hyvä jos lomatoimisto pystyy edes sijaisapuihin järjestämään lomittajan, tuskin kaikkiin niihinkään.
Lomatoimen kömpelyyden vuoksi me ollaan vähitellen siirrytty itse järjestettyyn lomitukseen, ja ensi vuodesta lähtien ollaan siinä kokonaan.
Kuka idiootti suostuisi tekemään toisen työt ilman korvausta???
ja jos työnantaja uhkailee, otatte yhteyttä liittoon tai työsuojelupiiriin
Silloin niistä on kovin kysyntä ja toisaalta lomittajat on itsekin lomalla. Hyvä jos lomatoimisto pystyy edes sijaisapuihin järjestämään lomittajan, tuskin kaikkiin niihinkään.
Lomatoimen kömpelyyden vuoksi me ollaan vähitellen siirrytty itse järjestettyyn lomitukseen, ja ensi vuodesta lähtien ollaan siinä kokonaan.
Meidänkin firmaan tuli satoja lomittajahakemuksia keväällä.
Esimies on selkeästi sanonut että Suomeen ei koskaan palkata ketään kun ollaan niin kalliita, vaaditaan ylityökorvauksia ja vuosilomaa on "niin kamalasti" :(
Esimies on selkeästi sanonut että Suomeen ei koskaan palkata ketään kun ollaan niin kalliita, vaaditaan ylityökorvauksia ja vuosilomaa on "niin kamalasti" :(
Ei se nyt niin yksinkertaista ole kaikkea ulkomaillekaan siirtää.
samaa hommaa tekee maailmalla 40 tyyppiä pelkästään meidän firmassa, joten ei kerta kaikkiaan mitään ongelmaa siirtää vaikka huomenna.
kesätyöläisiä sekä moni talvella osa-aikaisesti tekevä (opiskelija) tekee kesällä täysiä tunteja. Asiakaspalvelussa ne asiakkaat pitää palvella kesälläkin, joten ei oikein voi olla paikkaamatta lomia.
samaa hommaa tekee maailmalla 40 tyyppiä pelkästään meidän firmassa, joten ei kerta kaikkiaan mitään ongelmaa siirtää vaikka huomenna.
mistä voisit saada töitä? Voisit saada töitä firmasta, jossa Tessiä noudatetaan ja työntekijöitä kunnioitetaan ilman uhkailuja.
Ala ei ole oikein vetovoimainen nuorten mielissä, joten työvoimaa on alettu rekrytoimaan ulkomailta, ja aina vaan suurempi osa lomittajista onkin ulkomaalaistaustaisia, kun lomittajan työt eivät suomalaisille kelpaa.
Ja sitten kansa huutelee miten käytetään ulkomaista halpatyövoimaa... Joopa, kun suomalaiset ei tule, ja jostain on pakko saada tekijöitä. Ja luonnollisestikin myös niille ulkomaalaisille on maksettava ihan lain mukainen palkka, kun Suomessa kuitenkin ne työt tehdään.
Ja sama on tilanne sitten työkaverin lomalla eli minä vastaan puheluihin.
Meitä on kaksi jotka tekee samoja hommia, molemmilla ns. omat asiakkaat, vientikaupasta kyse. Tuurataan toinen toisemme, ei erillistä korvausta koska otettu huomioon toimenkuvamäärittelyssä.
Mulla vielä kolmen viikon tuuraus edessä kun palaan lomilta töihin.
Me ei haluttu mitään kesätuuraajaa koska samalla vaivalla kun sitä opastaa, tekee kaikki hommat itse, kesällä kuitenkin hiljenee jonkin verran.
ja samoin kollega mun loman aikana. Tuotannossa sen sijaan on jokaiselle duunarille sijainen, muuten ei homma pyöri.